یه معجون خونگی معروف به چربی شکم نابود کن!


یه معجون خونگی معروف به چربی شکم نابود کن!

وقتی قرار است وزن کم کنید، انتخاب‌های زیادی پیش رو دارید. به گزارش اقتصاد آنلاین؛ عسل و دارچین دو ماده‌ی غذایی هستند که ترکیب‌شان فواید زیادی برای سلامتی دارد. علاوه بر این، با استفاده از عسل و دارچین راحت‌تر می‌توانید چربی‌های اضافی را بسوزانید. چرا دارچین ادویه‌ای مشهور در کاهش وزن است؟ زیرا دارچین به کاهش التهاب کمک می‌کند، در نتیجه رگ‌های...

تاثیر عسل و دارچین برای کاهش وزن و چربی های شکم عامل سودمند بودندارچین چیست؟ عسل چطور؟ کاهش ریسک بیماری قلبی آنتی‌اکسیدان‌ها ضروری‌اند چقدر باید بخوریم؟ عوارض جانبی چطور؟

تاثیر عسل و دارچین برای کاهش وزن و چربی های شکم

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ عسل و دارچین دو ماده‌ی غذایی هستند که ترکیب‌شان فواید زیادی برای سلامتی دارد. علاوه بر این، با استفاده از عسل و دارچین راحت‌تر می‌توانید چربی‌های اضافی را بسوزانید.

عامل سودمند بودندارچین چیست؟

چرا دارچین ادویه‌ای مشهور در کاهش وزن است؟ زیرا دارچین به کاهش التهاب کمک می‌کند، در نتیجه رگ‌های قسمت‌های مختلف بدن که به راحتی ملتهب می‌شوند را آرام خواهد کرد. با کنترل التهاب، بدن راحت‌تر می‌تواند فعال بماند‌

دارچین به جلوگیری از تولید سلول‌های سرطانی نیز کمک می‌کند و می‌تواند جلوی بازتولید هر سلول سرطانی موجود را بگیرد، از این رو از سایر درمان‌های سرطانی مفیدتر و مؤثرتر است.

دارچین برای کنترل سندرم روده‌ی تحریک پذیر و حتی سندرم پیش از قاعدگی نیز مفید است.

و اما چیزی که دارچین را برای بدن بهترین می‌کند، کمکش به کاهش وزن است. دارچین می‌تواند قند خون را تنظیم کند چون عملکرد طبیعی انسولین را تقلید می‌کند. ضمناً دارچین شیوه‌ی کنترل بدن در مصرف گلوکز را بهبود می‌بخشد. در نتیجه بدن در معرض ذخیره‌ی چربی بیشتر از حد نیاز قرار نمی‌گیرد. چربی اطراف شکم نسبت به چربی سایر قسمت‌های بدن به دارچین حساس‌تر است و برای همین کمکتان می‌کند تمام چربی‌های سرسخت این قسمت را آب کنید.

دارچین می‌تواند شیوه‌ی استفاده‌ی بدن از کربوهیدرات‌ها را نیز بهبود بخشد و در نتیجه شما با در اختیار داشتن انرژی لازم، متناسب می‌مانید.

دارچین حتی می‌تواند نحوه‌ی گوارش غذا را نیز تحت تأثیر قرار بدهد و باعث شود تخلیه‌ی معده بیشتر طول بکشد و در نتیجه دیرتر گرسنه شده و دچار پرخوری نگردید.

عسل چطور؟

وقتی رژیم غذایی‌تان را تحت کنترل می‌گیرید و قصد کاهش وزن دارید عسل را نباید فراموش کنید. درست است که عسل، قند دارد اما قند آن تصفیه نشده بوده و حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی است که قندهای تصفیه شده ندارند. شما می‌توانید ویتامین C، آهن، پتاسیم، فیبر و بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر را در عسل پیدا کنید.

عامل مؤثر بودن عسل، تأثیر مثبت آن بر عملکرد سیستم گوارش است به طوری که مصرف آن موجب می‌شود کل مقدار وزنی که ممکن است در سیستم گوارش‌تان جمع شده باشد را کاهش دهد. بنابراین فوایدی که از عسل و دارچین نصیبتان می‌شود برایتان عالی است.

کاهش ریسک بیماری قلبی

یکی از قابل توجه‌ترین اثرات عسل و دارچین برای کاهش وزن، معجزه‌ی ترکیب این دو برای کمک به کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی است. بسیاری از مطالعات علمی دریافته‌اند این دو برای کاهش کلسترول LDL مفیدند. با کاهش کلسترول، جریان خون راحت‌تر می‌تواند در تمام بدن جریان پیدا کند و در نتیجه مواد مغذی مهم به سراسر بدن منتقل می‌شوند. این شرایط باعث می‌شود بدن فعال بماند و تحت کنترل باشد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ضروری‌اند

آنتی‌اکسیدان‌ها برای کاهش وزن مهم‌اند. شما برای حفظ کنترل بدن و ضمناً دفع مواد اضافی به آنتی‌اکسیدان‌ها نیاز دارید. در ترکیب عسل و دارچین، آنتی‌اکسیدان‌های فنول وجود دارند که کمک می‌کنند رادیکال‌های آزاد در بدن متوقف شده و منتشر نشوند. در واقع این ترکیب پرخاصیت با سم زدایی بدن به کاهش وزنتان کمک می‌کند.

چقدر باید بخوریم؟

شما می‌توانید این دو ماده را وارد برنامه‌ی غذایی‌ روزانه‌تان کنید. بدین ترتیب که روزانه یک قاشق چای‌خوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری دارچین را در آبجوش یا چای سبز بریزید. با این کار نوشیدنی خوش طعمی خواهید داشت که به کاهش وزنتان کمک زیادی می‌کند. این عادت اگر همراه با سایر عادت‌های سالم در سبک زندگی‌تان همراه باشد خیلی بهتر اثر خواهد کرد.

از چوب دارچین هم می‌توانید استفاده کنید، ضمناً دارچین به تنهایی هم خوش‌طعم کننده‌ای عالی است؛ اما در ترکیب با عسل بسیار مؤثرتر خواهد بود.

عوارض جانبی چطور؟

هر چند مصرف عسل و دارچین برای کاهش وزن ایده‌ی بسیار خوبی است اما باید حواستان به عوارض احتمالی آن نیز باشد. نباید از دارچین زیاد استفاده کنید؛ همان نصف قاشق چای‌خوری در روز کافی است تا قند خونتان را ثابت نگه دارد. مصرف دارچین بیشتر از حد نیاز می‌تواند به کبد آسیب بزند. البته کبد با کمک دارچین می‌تواند جلوی احتباس آب در بدن را بگیرد اما زیادی آن موجب ضعف کبد و آسیب آن خواهد شد. پس نباید بیش از حد لازم دارچین مصرف کنید تا دچار مشکل نشوید.

منبع: تبیان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی