همکاری ایران و ترکمنستان در حوزه کار و تامین اجتماعی


همکاری ایران و ترکمنستان در حوزه کار و تامین اجتماعی

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اولین روز تصدی خود با وزیر کار ترکمنستان دیدار و بر توسعه مناسبات و همکاری های مشترک در حوزه اشتغال، حمایت های اجتماعی و بهزیستی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ترانزیت، انرژی و حمل و نقل ریلی و هوایی تاکید کرد.

همکاری ایران و ترکمنستان در حوزه کار و تامین اجتماعی

به گزارش ایران اکونومیست، محمدهادی زاهدی وفا در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با ترکمنستان، توسعه روابط با کشورهای همسایه را در اولویت سیاست‌های ایران دانست و تاکید کرد: رابطه با ترکمنستان به‌عنوان یک خویشاوند برای ما حایز اهمیت است. ایران در سال‌های گذشته رابطه دوستانه و توام با همجواری با ترکمنستان داشته و مرزهای ما از امن ترین مرزهای جهان بوده و مشترکات بین دو کشور باعث امضا تفاهم‌های همکاری شده است.

وی ادامه داد: در ادامه روابط با ترکمنستان بسیار خوش بین هستیم از اینکه همکاری دوجانبه ما و ترکمنستان در حوزه کار و تامین اجتماعی در مرحله نهایی شدن است و در پایان مذاکرات جاری آن را به امضا خواهیم رساند.

سرپرست وزارت کار افزود: وزارت کار متولی برنامه های حمایتی و اجتماعی ایران است و در حوزه فنی و حرفه ای، بهزیستی و معلولان، اقشار آسیب پذیر و تامین اجتماعی می توانیم همکاریهای خود را گسترش دهیم.

زاهدی وفا تاکید کرد: وزارت کار دارای شرکت‌های تابعه در حوزه‌های اقتصادی است که در حوزه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی، ترانزیتی، انرژی، گاز و برق می‌توانیم همکاری‌ کنیم و روابط اقتصادی را گسترش دهیم.

وی افزود:مسائل پیش آمده در شمال غرب آسیا و غرب آسیا این ظرفیت‌ها را ایجاد کرده که کشورهای همسایه بتوانند روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را ارتقا و سطح روابطشان را افزایش بدهند.

به گفته سرپرست وزارت کار، در حوزه برنامه های حمایتی، ایران تجربه خوبی در زمینه بهزیستی و تامین اجتماعی دارد که می‌توان این تجربه‌ها را با ترکمنستان به اشتراک گذاشت.

زاهدی وفا گفت:سطح تجاری دو کشور دارای ظرفیت‌های بالایی است که می توان حجم صادرات را تا دو برابر افزایش داد.

محمد سعید بابایویچ سیلاپوف - وزیر کار ترکمنستان نیز در این مراسم انتصاب زاهدی وفا را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: کشورهای ما نه تنها کشور همسایه اند بلکه دوست و رفیق هستند و همکاری‌ها و فعالیت‌های زیادی با هم داریم به نحوی که در ۳۰ سال گذشته اقدامات مهمی در این راستا صورت گرفته و تفاهم نامه ای که قرار است به امضا برسد، فرصتهای شغلی فراوانی برای شهروندان دو کشور ایجاد می کند.

وزیر کار ترکمنستان در پایان از همه کسانی که برای تدوین این تفاهم‌نامه همکاری داشتند، قدردانی و برای توسعه همکاری با ایران اعلام آمادگی کرد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل