کارگروه ملی گرد و غبار در مسیر ریل‌گذاری


کارگروه ملی گرد و غبار در مسیر ریل‌گذاری

تهران - ایرنا - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به کانون‌های غبار خیزی گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار تمام تلاش خود را جهت رفع این معضل بکار خواهد گرفت تا شاهد نتایج خوبی در این خصوص باشیم.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه با اشاره به اهمیت پیگیری موضوع مقابله با پدیده گرد و غبار در داخل و خارج از کشور افزود: از آنجایی که انتظارات ریاست جمهوری و مردم در این مقوله از مطالبات جدی و به‌حق است امیدواریم با برگزاری این جلسات که باهدف عملیاتی شدن اقدامات صورت می‌گیرد به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: از اقداماتی که از همان ابتدای کار در راس برنامه‌های ستاد ملی قرار داشت بحث مراودات بین‌المللی بوده است که در این باره رایزنی‌هایی نیز با برخی کشورهای همجوار صورت گرفت و امیدواریم برگزاری این نشست‌ها و گفت و گوها منشا راه‌گشایی برای رفع این معضل زیست‌محیطی باشد و مردم شاهد به ثمر نشستن این اقدامات باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه گفت: از موضوعاتی که در این ستاد موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت، اجلاس ۲۱ تیرماه وزرای کشورهای همجوار بود که مقرر شد در قالب کمیته اجرایی و محتوایی انجام شود به‌نحوی‌که بتوان مشارکت و نظر تمام ۱۵ کشور را جلب کرد و هم‌زمان با برگزاری این نشست، جلسات کارشناسی در قالب کارگروه‌هایی تشکیل شود.

تشکیل دبیرخانه برگزاری اجلاس وزرای مربوطه

وی افزود: از دیگر مواردی که به تصویب رسید، موضوع تشکیل دبیرخانه برگزاری اجلاس وزرا بود که به لحاظ نزدیک شدن به برگزاری اجلاس بیست و یکم تیرماه نشست کمیته‌های مختلف از امروز تا هفته آینده به‌صورت منظم و فشرده صورت می‌گیرد که نتایج این جلسات به دبیرخانه ملی ارسال و متعاقبا نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

سلاجقه با اشاره به موضوع کانال پورشریفی استان خوزستان و تامین حقابه‌ها اظهارداشت: براساس گزارش دبیرخانه ستاد ملی درخصوص کانال پورشریفی استان خوزستان و براساس مصوبات صورتجلسه چهارم ستاد ملی و مصوبات امروز مباحث مرتبط با این کانال ازنظر فنی به انجام رسیده و مقررات در اسرع وقت صورتجلسه تنظیم وظایف دستگاه‌ها تهیه و به مرحله اجرا درآید.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به کانون‌های غبار خیز سایر استان‌ها به مردم اطمینان داد که ستاد تمام تلاش خود را جهت عملیاتی کردن و اقداماتی که در جلسات فشرده در سال جاری به انجام رسیده است را دنبال خواهد کرد و امیدواریم شاهد نتایج خوبی در این خصوص باشیم.

پنجمین جلسه ستاد ملی گرد و غبار در سال جاری با حضور علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و نمایندگان ۱۵ دستگاه اجرایی عضو ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد. در این نشست گزارشی از نتایج سفر هیات جمهوری اسلامی ایران به کشورهای عراق و سوریه ارائه شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس سازمان صدا و سیما وزارتخانه‌های ( کشور، راه و شهرسازی، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، نفت، امورخارجه، «صنعت،معدن وتجارت»، نیرو، «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، جهادکشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات) اعضای ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی