ابراز امیدواری سفیر روسیه به بهبود روابط مسکو و پاریس


ابراز امیدواری سفیر روسیه به بهبود روابط مسکو و پاریس

اقتصادنیوز: سفیر روسیه در پاریس گفت کشورش امیدوار است فرانسه به صفوف ملت های دوست بازگردد چون مسکو به ایجاد روابط سودمند متقابل با پاریس در حوزه آفریقا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین ادامه خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سفیر روسیه در پاریس اظهار امیدواری کرد که روابط کشورش با فرانسه دوباره بهبود یابد.

خبرگزاری تاس گزارش داد، الکسی مشکوف، سفیر روسیه در پاریس روز سه شنبه گفت کشورش امیدوار است فرانسه به صفوف ملت های دوست بازگردد چون مسکو به ایجاد روابط سودمند متقابل با پاریس در حوزه آفریقا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین ادامه خواهد داد.

مشکوف در مراسم روز روسیه که در محل سفارت این کشور در پاریس برگزار شده بود، گفت: روسیه همیشه یک قدرت بزرگ منطقه اوراسیا بوده و خواهد ماند. ما دوستانی در سراسر جهان از جمله آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و خاورمیانه داریم. ما در اروپا نیز دوستانی داریم.

وی افزود: من به این مسئله خوش‌بین هستم که فرانسه به صفوف کشورهای دوست روسیه بازخواهد گشت.

این دیپلمات روس گفت که روابط مسکو با پاریس روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. فرانسه همچنان به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می‌دهد و این مسئله تاسف انگیز است.

وی خاطرنشان کرد: تحریم های اتحادیه اروپا نیز ضربه جدی به روابط مسکو و پاریس وارد کرده است. گردش تجاری به شدت کاهش یافته است و شرکت‌های فرانسوی مجبور هستند روسیه را ترک کنند.

سفیر روسیه با بیان اینکه روسیه بر تسریع توسعه زیرساخت ها و اقتصاد خود تمرکز خواهد کرد، گفت: روسیه از این دوره سخت نیز عبور خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق