امینی: امیدوارم طلسم شکست‌ناپذیری باروز در صربستان شکسته شود/چرخه انتخابی انگیزه کشتی‌گیران را زیاد کرد


امینی: امیدوارم طلسم شکست‌ناپذیری باروز در صربستان شکسته شود/چرخه انتخابی انگیزه کشتی‌گیران را زیاد کرد

احسان امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره مسابقات کشتی آزاد جام تختی، اظهارداشت: این مسابقات بسیار عالی برگزار شد و رنج قهرمانی روی سن 18-19 سال آمده است. احمد جوان، رضا مومنی، عادل پناهیان، آذرپیرا،...

احسان امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره مسابقات کشتی آزاد جام تختی، اظهارداشت: این مسابقات بسیار عالی برگزار شد و رنج قهرمانی روی سن 18-19 سال آمده است. احمد جوان، رضا مومنی، عادل پناهیان، آذرپیرا، حاجیلوئیان، معصومی و ... از کشتی‌گیرانی بودند که خیلی خوب ظاهر شدند و جوانانی بودند که به خوبی کشتی گرفتند. این موضوع نوید روزهای خوب برای کشتی ایران است.

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با اشاره به انگیزه که چرخه انتخابی به کشتی‌گیران داده است، عنوان کرد: تعیین چرخه باعث شد تا کشتی‌گیران با تمام توان و روحیه به مسابقات جام تختی بیایند چیزی که در این چند سال نبود. چرخه به ایجاد انگیزه کشتی‌گیران خیلی کمک کرد؛ پیرو جوان از دوست خودم که همسن من است تا امیررضا معصومی 18 ساله در چرخه حضور داشتند.

امینی درباره اینکه با تعیین این چرخه انتخابی کشتی‌گیری نمی‌تواند مدعی شود که از تیم ملی جا مانده، یادآور شد: این قانونی بود که نوشته شد و ورزشکار می‌داند با برد و باخت در چرخه چه چیزی در انتظارش است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره تغییر وزن برخی از کشتی‌گیران از جمله رضا اطری و امیرمحمد یزدانی و عملکرد آنها در جام تختی، خاطرنشان کرد: امیرمحمد بعد از مسابقات جهانی تغییر وزن داد و در جام یاشاردوغو طلا گرفت. اطری هم که به 61 کیلو آمد در مسابقات جام تختی با کشتی‌های خوب طلا گرفت. ما به همه وزن‌ها در مسابقات جهانی برای کسب مدال امید داریم و این امیدواری وجود دارد در هر 10 وزن مدال بگیریم.

امینی: امیدوارم طلسم شکست‌ناپذیری باروز در صربستان شکسته شود/چرخه انتخابی انگیزه کشتی‌گیران را زیاد کرد

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در خصوص مشخص شدن ترکیب تیم ملی آمریکا و رقیبان کشورمان از این کشور، گفت: تیم آمریکا یکی از بهترین‌ها در این چند سال اخیر است. آنها تیم یکدستی دارند و شاید با روسیه اختلاف زیادی نداشته باشند. الان که ترکیب این تیم مشخص شده می‌توانیم ببینیم از 10 وزن 8-9 نفر مدال المپیک و جهانی دارند. نمی‌توان موفقیت آنها را انکار کرد اما میانگین سنی کشتی‌گیران این کشور زیاد است.

امینی در پاسخ به این سوال که جردن باروز در وزن 79 کیلو انتخاب شده و این احتمال وجود دارد نخودی یا سوادکوهی مقابل او قرار بگیرند فکر می‌کنید بالاخره کشتی‌گیر ایرانی باشد که باروز را شکست دهد، عنوان کرد: امید داریم در مسابقات جهانی صربستان این طلسم شکسته شود البته کشتی‌گیران ما تا مرز شکست باروز هم پیش رفته‌اند اما امیدوارم در صربستان این اتفاق بیفتد.

امینی: امیدوارم طلسم شکست‌ناپذیری باروز در صربستان شکسته شود/چرخه انتخابی انگیزه کشتی‌گیران را زیاد کرد

وی در خصوص اینکه آیا با مشخص شدن ترکیب تیم ملی تا مسابقات جهانی اردوها در داخل کشور برگزار می‌شود، اظهارداشت: با بازگشت تیم از تونس و پایان چرخه، اردوها آغاز می‌شود و فعلا تمرینات داخل کشور است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!