وقوع چند زمین لرزه موجب رعب و وحشت مردم کیش شد


وقوع چند زمین لرزه موجب رعب و وحشت مردم کیش شد

کیش - ایرنا - وقوع چهار مورد زمین لرزه در روز چهارشنبه موجب رعب و وحشت مردم جزیره کیش شده است.

به گزارش ایرنا، سه زمین لرزه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه، مردم جزیره کیش را وحشت زده به خیابان ها روانه کرد و برخی از ساکنان هم اکنون در خارج از خانه های خود هستند.

جزیره کیش کانون این زمین لرزه ها نبوده اما هر چهار زلزله به وقوع پیوسته در روز جاری در این جزیره احساس شده ؛ هنوز اطلاعات دقیقی از خسارت های احتمالی در کیش و کانون این زمین لرزه ها اعلام نشده است.

رییس ستاد مدیریت بحران جزیره کیش در این ارتباط با بیان اینکه به منظور ارتقای سطح ایمنی شهروندان و کارکنان ادارات جزیره تعطیل شده است، از ساکنان و گردشگران خواست باتوجه به وقوع زمین لرزه ها از قرارگیری در مناطق ناایمن خودداری کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز لرزه‌نگاری کشوری، زمین لرزه نخست به بزرگی ۴.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه امروز در مرز خلیج فارس و هرمزگان - حوالی بندر چارک در عمق ۱۹ کیلومتری به وقوع پیوست.

محل وقوع این زمین لرزه در ۱۱ کیلومتری بندر چارک (هرمزگان) ۳۲ کیلومتری جزیره کیش (هرمزگان) ۴۳ کیلومتری جناح (هرمزگان) اعلام شده است و از نظر نزدیکی به مرکز استان نیز در ۲۰۷ کیلومتری بندرعباس و ۳۷۴ کیلومتری شیراز قرار دارد.

چهار دقیقه پس از وقوع زلزله نخست، زمین لرزه دیگری به بزرگی ۴.۴ ریشتر این منطقه را لرزاند که طول جغرافیایی آن ۵۴.۲۹درجه و عرض جغرافیایی آن ۲۶.۶۷ درجه بوده و در عمق ۱۴ کیلومتری زمین روی داده است.

محل وقوع این زمین لرزه در ۷ کیلومتری بندر چارک (هرمزگان)، ۳۴ کیلومتری جزیره کیش (هرمزگان) و ۳۹ کیلومتری جناح (هرمزگان) گزارش شده و در فاصله ۲۰۵ کیلومتری بندرعباس و ۳۷۰ کیلومتری شیراز گزارش شده است.

زمین لرزه سوم ساعت ۱۰ و ۳۶ دقیقه امروز - چهارشنبه ۲۵ خرداد - در استان هرمزگان حوالی جناح به ثبت رسید که مرکز لرزه نگاری کشوری طول جغرافیایی آن را ۵۴.۴ درجه و عرض جغرافیایی آن ۲۶.۹۶ درجه اعلام کرده که در عمق ۸ کیلومتری زمین روی داده است.

کانون این زمین لرزه در ۱۳ کیلومتری جناح (هرمزگان)، ۱۶ کیلومتری کوخرد (هرمزگان) و ۲۶ کیلومتری بستک (هرمزگان) بوده و در ۱۸۷ کیلومتری بندرعباس و ۳۴۷ کیلومتری شیراز روی داده است.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران همچنین وقوع چهارمین زمین لرزه به بزرگی ۴.۲ ریشتر را در حوالی بندر چارک استان هرمزگان اعلام کرد که در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه و ۴۲ ثانیه امروز به وقوع پیوست.

طول جغرافیایی این زمین لرزه ۵۴.۳۶ درجه و عرض جغرافیایی آن ۲۶.۷۵ درجه اعلام شده و در عمق ۲۲ کیلومتری زمین روی داده است.

کانون این زلزله در ۸ کیلومتری بندر چارک (هرمزگان)، ۳۱ کیلومتری جناح (هرمزگان)، ۴۰ کیلومتری کوخرد (هرمزگان) اعلام شده و در ۱۹۶ کیلومتری بندرعباس و ۳۶۶ کیلومتری شیراز بوقوع پیوسته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان را جویا شد