رصد توییتری نمایندگان؛ از طرح شفافیت قوای سه‌گانه تا حکمرانی ریال


رصد توییتری نمایندگان؛ از طرح شفافیت قوای سه‌گانه تا حکمرانی ریال

تهران - ایرنا - شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه 25 خرداد ماه نظرات خود را درباره نرخ اجاره بها، ثبت پرداختی حقوق بگیران، طرح شفافیت قوای سه گانه، افزایش ظرفیت دندان‌پزشکی و حکمرانی ریال بیان کردند.

به گزارش ایرنا، احمد حسین فلاحی ‏نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: چند سوال پیش روی مسوولین سه قوه است. ۱- برنامه بلند مدت برای حمایت ازمستاجرانی که قدرت خرید مسکن ندارندچیست؟ ۲- روش موثر تراز پرداخت وام ودیعه مسکن برای حمایت از مستأجران چه می تواند باشد؟ ۳- دقیقا نقش دستگاههای نظارتی از نرخ گذاری اجاره‌بها تا عقد قولنامه اجاره مسکن چیست؟

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان هم در توییتی با هشتگ ایران مقتدر، عنوان کرد: خدایش رحمت کند، اکبر ترکان مشاور روحانی را که می گفت: قابلیت رقابت در هیچ تکنولوژی و هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه سبزی را نداریم. افسوس نیست که ببیند.

وی افزود: سپاه قراردادی معادل صادرات به یک قاره امضا می کند و دومین نفت‌کش ۲۴۰ میلیون دلاری ساخت ایران از چهار سفارش کشور ونزوئلا تحویل آن کشور شد. ارزش قرارداد این چهار کشتی تقریبا معادل صادرات ایران به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ است.

سید علی موسوی ‏‏‏‏‏نماینده مردم ملکان، لیلان و مبارک شهر نیز با قرار دادن متن استعفای حجت الله عبدالملکی وزیر رفاه در توییتر خود و با هشتگ وزیر صمت، توییت کرد: جهت استفاده از متن برای وزیر محترم صمت!

هادی بیگی‌نژاد ‏‏‏‏نماینده مردم ملایر هم در توییتر نوشت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف شده که تمام پرداختی همه حقوق بگیران را در سامانه‌ای ثبت کند تا معلوم شود هر فرد چقدر دریافتی دارد. این شفافیت مانع از دریافتی‌های پنهان می‌شود. اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته. اگر تعلل دولت ادامه داشته باشد، مجلس ورود و برخورد جدی خواهد کرد!

وی همچنین در توییتی دیگری با اشاره به طرف شفافیت نوشت: روزی‌که صراحتاً می‌گفتیم این طرح "نمایشی" است و با آن مخالفیم، ما را با انواع برچسب‌ها متهم می‌کردند! با رد شدن طرح شفافیت قوای سه گانه توسط شورای نگهبان، بهتر می‌توان قضاوت کرد که چه کسانی دغدغه واقعی شفافیت را داشته و چه کسانی به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار تصویب آن بودند.

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان نیز در توییتر عنوان کرد: رئیس جمهور ونزوئلا پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب:"دیداری سرشار از معنویت و حکمت که به من قدرت داد تا به مسیر دنیای صلح و برادری ادامه بدهیم."؛ بعضی ها بعد از سال ها همنشینی با رهبری هنوز توفیق درک این معنویت و حکمت را ندارند. لازم است احوال و افکارشان را بررسی کنند.

وی در توییت دیگری نوشت: سال ۱۹۴۵ سازمان ملل با حضور۵۱ کشور تشکیل شد و تاکنون آمریکایی ها اعضا را به حدود ۲۰۰ کشور رسانده اند که برخی۱۰۰۰ و برخی ۱۱۰۰۰ نفر جمعیت دارند و یک رای، لذا به یکباره می شنویم ۱۵۰ کشور در سازمان ملل ایران را به نقض حقوق بشر متهم و یا درخصوص برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده اند.

امروز همچنین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان توییت کرد: شجاعت آقای رئیس جمهور در شنیدن صدای مردم، نمایندگان مجلس، بدنه وزارت کار و پاسخ به مطالبات با قبول استعفای وزیر ناکارآمد کار قابل ستایش است. تفاوت رئیس جمهور انقلابی با رئیس جمهور لیبرال در چنین مواقعی روشن می شود. امید که ترمیم کابینه با تغییر برخی دیگر از وزرای ضعیف تکمیل شود.

وی در توییت دیگری نوشت: انتخاب سرپرست وزارت کار خارج از دایره معاونین انتصابی وزیر مستعفی نشان می دهد هیچ یک از این منصوبان واجد شرایط لازم نیستند. لذا می طلبد تغییر فوری مدیران و معاونین انتصابی آقای عبدالملکی در دستور کار قرار گرفته و کار به کاردان سپرده شود تا از پرداخت هزینه بیشتر جلوگیری شود.

حسن شجاعی ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه هم در مجلس شورای اسلامی در توییتر نوشت: افزایش ظرفیت دندان‌پزشکی همچون پزشکی عمومی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. چشیدن مردم از شیرینی این مصوبه در دسترسی بیشتر و عادلانه‌تر به خدمات بهداشت دهان و دندان، منوط به اجرای کامل آن از سوی وزارت بهداشت است. کمیسیون اصل نود با جدیت بر اجرای آن نظارت خواهد کرد.

علی خضریان نماینده مردم تهران نیز در رشته توییتی عنوان کرد: حکمرانی ریال در چند دهه گذشته کمتر مورد توجه سیاستگذاران اقتصادی کشور بوده است. حال اینکه محور نوزدهم از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، شفافیت اقتصادی یکی از مهم‌ترین راهبردهای سیاستگذاری کشور برای سالم‌سازی اقتصاد و جلوگیری از اقدامات فسادزا در حوزه پولی و ارزی است.

وی افزود: در سال‌های اخیر، هزاران حساب بانکی متعلق به اشخاص فوت شده و شرکت‌های منحل شده در حال فعالیت بوده و نیز گردش‌های وجوه هزاران میلیاردی با حساب‌های کودکان خردسال یا اشخاص مسن در حال انجام است و حاکمیت، خود را از ظرفیت اطلاعات تراکنش‌های بانکی و حکمرانی مالی محروم کرده است.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: کم توجهی به پیشگیری از فعالیت‌های فسادزا موجب شده تا به جای حذف زمینه‌های فساد، برای کشف آن، هزینه‌های قابل توجهی در فرایند رسیدگی قضایی به اقتصاد کشور تحمیل شود. لذا پس از ماه‌ها کار و مشورت با کارشناسان طرحی با عنوان ارتقای شفافیت مالی در کشور را در مجلس به ثبت رساندم.

همچنین جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد توییت کرد: اگر نسبت به عملکرد دارای ایراد در یک جزء انتقاد می‌شود، به معنی نفی کل نیست، بلکه هدف، اصلاح جز جهت تقویت کل است. آنهایی که در تلاشند نقص در جز را به کل تعمیم دهند، چه در راستای نفی کل باشد چه در دفاع از کل، هر دو در یک مسیر هستند.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام هم در توییتری نوشت: درست است که موضوع اجاره نشینی نیازمند راه‌حل های اساسی است اما در شرایط فعلی باید تدابیر کوتاه مدت حمایتی، تشویقی و تنبیهی برای بازگشت آرامش نسبی به بازار در نظر گرفته شود. آسیب‌های اجتماعی در همین مدت کوتاه هم تاثیر مخرب دراز مدت خواهند داشت و هم بعضا غیرقابل جبران خواهند بود.

سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران نیز در توییتی عنوان کرد: عملکرد امسال خودروسازان، وعده آقای فاطمی‌امین درباره افزایش تولید و کاهش قیمت خودروی داخلی را به موزه‌ها فرستاد. با نمایش طنز تلخ سامانه قرعه‌کشی خودرو و انتصاب تعجب‌آور مدیرعامل جدید سایپا، امیدها برای بهبود بازار، روبه‌کاهش است. آقای وزیر! سرمایه اجتماعی دولت را بر باد ندهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی