داستان کوتاه پندآموز جوشانده ای برای دیوانگی!


داستان کوتاه پندآموز جوشانده ای برای دیوانگی!

داستان های کوتاه به دلیل اینکه حجم کمتری نسبت به رمان و داستان های بلند دارند و وقت زیادی از خواننده را نمی گیرند بیشتر مورد توجه هستند.داستان ها به ما تجربه ها و درس های بزرگی را در زمانی کوتاه می آموزند.

جوشانده ای برای دیوانگی - داستان های کهن ایرانی

داستان کوتاه پندآموز جوشانده ای برای دیوانگی!

در قرن پنجم خورشیدی روزی زکریای رازی داشت به همراه شاگردهایش از کوچه ای رد شد. او مردی حکیم و دانشمند بود و شاگردهای زیادی داشت. آن روز یکی از شاگردها سؤالی پرسیده بود و زکریا داشت جواب سؤالش را می داد. ناگهان مردی با لباس های پاره پاره در حالی که می خندید جلوی آنها را گرفت. همه با یک نگاه فهمیدند که آن مرد دیوانه است. مرد دیوانه جلوی زکریای رازی آمد و مستقیم توی چشم هایش نگاه کرد و خندید. بعد هم بدون اینکه به کس دیگری نگاه کند، از آنجا رفت. زکریا به دیوانه حرفی نزد، ولی از رفتار او ناراحت شد.

داستان کوتاه پندآموز جوشانده ای برای دیوانگی!

زکریای رازی وقتی به خانه برگشت، به خدمتکارش دستور داد جوشانده ای برایش درست کند. خدمتکار با تعجب پرسید: این جوشانده را برای چه کسی می خواهید؟ او جواب داد: برای خودم. خدمتکار گفت: ولی آقا، شما این جوشانده را به دیوانه ها می دهید بخورند. چرا حالا خودتان می خواهید از آن بخورید؟ زکریا گفت: درست است، اما امروز برایم اتفاقی افتاد که بهتر است از این جوشانده ها بخورم. خدمتکار پرسید: چه اتفاقی؟

داستان کوتاه پندآموز جوشانده ای برای دیوانگی!

زکریا جواب داد: امروز وقتی با شاگردهایم داشتیم از کوچه رد می شدیم، دیوانه ای نزدیک ما آمد و از بین همه، فقط به من نگاه کرد و خندید. خدمتکار با تعجب پرسید: خوب چه اشکالی دارد؟ دیوانه ها از این کارها زیاد می کنند. زکریا جواب داد: اگر او شباهتی بین من و خودش احساس نمی کرد و ذرهای دیوانگی در چهره من نمی دید، از بین آن آدم ها به من نمی خندید. انگار او هم جنس خودش را شناخته بود. پس بهتر است تا دیوانه نشده ام، این جوشانده را بخورم. هرانسانی به سمت کسی می رود که بین خودش و او شباهتی احساس کند، با حرف زکریا، خدمتکار به فکر فرو رفت و مشغول آماده کردن جوشانده شد.

داستان پندآموز جوشانده ای برای دیوانگی
در مجله دلگرم بشنوید و لذت ببرید 👇🏻

تهیه و تولید ، اختصاصی مجله دلگرم


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن