رینگ لایت برای فیلمبرداری چه مدلی مناسب است؟


رینگ لایت برای فیلمبرداری چه مدلی مناسب است؟

رینگ لایت برای فیلمبرداری یک وسیله نورپردازی ایده‌آل نیست ولی برای افرادی که می‌خواهند در خانه ویدیوهای یک یا چند نفره ضبط کنند یا کارهای ساده تولید محتوا انجام دهند، یک منبع نور عالی، ارزان و کاربردی است.در ادامه می‌خواهیم درباره نکات و جزئیاتی توضیح دهیم که کمک می‌کنید با خیال راحت رینگ لایت مناسب فیلمبرداری انتخاب کنید. در ضمن چند مدل...

آیا از رینگ لایت می‌توان برای نورپردازی ویدیو استفاده کرد؟ موقع خرید رینگ لایت برای فیلمبرداری به چه چیزهایی دقت کنیم؟ قطر رینگ لایت فیلمبرداری چقدر باید باشد؟ قدرت نوردهی رینگ لایت را چطور اندازه بگیریم؟ رینگ لایت چه امکانات جانبی دارد؟ رینگ لایت خوب از کجا بخریم؟

در ضمن چند مدل موجود در بازار که قیمت‌های خوبی هم دارند معرفی می‌کنیم.

آیا از رینگ لایت می‌توان برای نورپردازی ویدیو استفاده کرد؟

همانطور که گفتیم، لوازم نورپردازی مناسب ویدیو تنوع زیادی دارند و همه انواع نورهای LED طرفدار دارند، اما با توجه به چندکاره بودن رینگ لایت، از این وسیله بیشتر در کارهای آماتوری و خانگی استفاده می‌شود.

مزیت اصلی رینگ لایت این است که شما می‌توانید گوشی یا دوربین را وسط حلقه قرار دهید و با فاصله کمی از رینگ لایت قرار بگیرید. در این حالت نور بسیار خوبی روی چهره خواهید داشت و به هیچ وسیله دیگری برای نورپردازی نیاز ندارید.

رینگ لایت برای فیلمبرداری چه مدلی مناسب است؟

به جز این حالت، اگر می‌‌خواهید از محصولات کوچک عکاسی کنید هم رینگ لایت به تنهایی یک وسیله مناسب است.

فقط در حالت‌هایی که صحنه طوری چیده شده که فاصله دوربین و سوژه زیاد است، یا نیاز به نورپردازی حرفه‌‌ای صحنه دارید، رینگ لایت گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد.

مگر این که رینگ لایت را به عنوان منبع نور ترکیبی در کنار دیگر منابع نوری مثل سافت باکس یا پنل LED استفاده کنید.

رینگ لایت طوری طراحی شده که نور را به صورت یکدست و در محدوده بزرگی پخش کند. یعنی رینگ لایت قدرت متمرکز کردن نور را ندارد.

همین شکل خاص آن هم باعث می‌شود قدرت پرتاب نور مستقیم پایین‌تری داشته باشد و در فاصله‌های بیشتر از ۲ متر عملا آن طور که انتظار داریم نیست.

اما فرض کنید می‌خواهید ویدیو مخصوص یوتیوب ضبط کنید و پشت میز نشسته‌اید، یا می‌خواهید روی صندلی بنشینید و مستقیم با دوربین صحبت کنید. در این حالت‌های متداول رینگ لایت برای فیلمبرداری عالی است.

موقع خرید رینگ لایت برای فیلمبرداری به چه چیزهایی دقت کنیم؟

چند ویژگی زیر موقع خرید رینگ لایت خیلی مهم هستند:

۱. قطر رینگ لایت

۲. قدرت یا میزان نور

۳. تنظیمات و امکانات جانبی

قطر رینگ لایت فیلمبرداری چقدر باید باشد؟

رینگ لایت‌ها در قطر خیلی کوچک در حد ۵ سانتی‌متر برای گوشی هم در بازار موجود است تا رینگ لایت‌هایی با قطر حدود ۵۰ سانتی‌متر.

رینگ لایت‌های کوچک معمولا به اسم رینگ لایت گوشی یا رینگ لایت سلفی شناخته می‌شوند. این مدل رینگ لایت‌ها که ابعادی هم اندازه گوشی یا حتی کوچکتر دارند، فقط در صورتی مناسب هستند که قصد ضبط ویدیو سلفی و از فاصله خیلی کم داشته باشید. در غیر این حالت هرچه از دوربین دورتر شوید تاثیر نور آن هم کمتر خواهد شد.

رینگ لایت برای فیلمبرداری چه مدلی مناسب است؟

خرید رینگ لایت با قطر بین ۳۵ تا ۴۵ سانتی‌متر بهترین تصمیم و انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند در فاصله حدود یک تا یک و نیم متری از دوربین یا گوشی ویدیو ضبط کنند.

البته گفتنی است رینگ لایت‌هایی با این حدود قطر برای کارهای دیگر مثل عکاسی یا استفاده در آرایشگاه‌ها هم مناسب هستند.

قدرت نوردهی رینگ لایت را چطور اندازه بگیریم؟

برای فهمیدن میزان نور یا قدرت یک رینگ لایت شاخص‌های مختلفی وجود دارد.

می‌توانید به عدد توان مصرفی که با واحد وات در مشخصات رینگ لایت نوشته شده توجه کنید. البته این واحد مناسبی برای تشخیص میزان نور نیست اما تا حدودی موقع مقایسه می‌توان از آن استفاده کرد تا فهمید میزان برق مصرفی چقدر بیشتر است و نتیجه گرفت که کدام قوی‌تر است.

اگر در مشخصات رینگ لایت عددهایی با واحد لوکس یا لومن مشاهده کردید، این عددها واحدهای استاندارد روشنایی هستند.

هرچه این عدد بالاتر باشد یعنی رینگ لایت نور بیشتری می‌دهد.

رینگ لایت چه امکانات جانبی دارد؟

از نظر تنظیمات و امکانات، به سه قابلیت در رینگ لایت دقت کنید:

۱. امکان تنظیم شدت نور به صورت درصدی از یک تا ۱۰۰

۲. امکان تنظیم دما رنگ

۳. داشتن ریموت کنترل

بعضی مدل‌ها تنظیم شدت نور دارند ولی تنظیم آن بدون نمایشگر عددی است و بعضی مدل‌ها هم به صورت پله‌ای نورشان زیاد می‌شود. این مدل‌ها قیمت پایین‌تری دارند و اگر مطمئن هستید که انتظار زیادی ندارید سراغ این مدل‌ها بروید.

تنظیم دمای رنگ کمک می‌کند تا نسبت سردی و گرمی نور را تنظیم کنید. نور سرد نوری است که رنگ آن به آبی‌ نزدیک‌تر است یا به به سفید خالص نزدیک است و نور گرم به رنگ زرد نزدیک‌تر است.

این ویژگی به خصوص در تولید محتوا برای آرایشگاه‌ها که تنظیم رنگ نور اهمیت دارد ضروری است.

و در آخر پیشنهاد می‌کنیم رینگ لایتی تهیه کنید که ریموت کنترل داشته باشد تا همزمان با این که جلوی دوربین هستید و تصویر خودتان را می‌بینید بتوانید نور را تنظیم کنید.

در کنار این ویژگی‌ها، توجه کنید که رینگ لایت مناسب برای فیلمبرداری حتما شیار یا مانت یا هولدر نصب گوشی و دوربین را داشته باشد.

بعضی مدل‌های فیک و ارزان قیمت امکان نصب دوربین ندارند و مجبور هستید یک پایه مجزا برای دوربین یا گوشی استفاده کنید.

رینگ لایت خوب از کجا بخریم؟

الان در همه مغازه‌های لوازم عکاسی و فیلمبرداری رینگ لایت حتما جزو محصولات موجود است اما برای این که خرید خوبی داشته باشید و محصولی با دوام و اصل بخرید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی بروید که هم تنوع محصول بیشتری دارند و هم این که با مقایسه و مشاوره این فروشگاه‌های تخصصی می‌توانید بهترین گزینه را با توجه به بودجه خودتان انتخاب کنید.

ما فروشگاه دیجی آرکی را پیشنهاد می‌دهیم، دیجی آرکی با تضمین اصالت و کیفیت و همچنین ارسال سریع در تهران، فروشگاهی مورد اعتماد در حوزه محصولات تخصصی عکاسی، صدابرداری و نورپردازی است.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص