طرز تهیه ژله فالوده


طرز تهیه ژله فالوده

ژله فالوده یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با طعم ها و رنگ های بسیار متنوعی تهیه می شود

طرز تهیه ژله فالوده
مواد لازم ژله فالوده
رشته فالوده خشک ۲۰۰ گرم
ژله آلوورا ۲ بسته
ژله بلوبری ۲ بسته
آب جوش ۶ لیوان
رنگ خوراکی آبی ۲ قطره

طرز تهیه ژله فالوده

مرحله اول

برای تهیه ژله فالوده خوشمزه در ابتدای کار یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن مایع چرب کرده و چربی اضافی آن را با دستمال کاغذی از بین می بریم و قالب را درون یخچال فریزر می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم قالب به مدت ۱ ساعت درون یخچال فریزر بماند تا روغن مایع منجمد شود. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله سوم

پس از جوش آمدن آب، رشته فالوده را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون آب جوش بمانند تا پخته شود. پس از گذشت این زمان رشته فالوده را از تابه خارج می کنیم و درون کاسه حاوی آب سرد می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا پودر ژله های آلوورا را درون یک کاسه مناسب ریخته و ۲ لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود. توصیه می شود ژله را روی حرارت بخار کتری بنماری نکنید.

مرحله پنجم

حرارت دیدن ژلاتین باعث می شود ژله دیرتر بسته شود. در ادامه قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک لایه از ژله آلوورا به قطر ۵ سانتی متر درون قالب ریخته و به مدت ۵ دقیقه درون یخچال فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت، زمانی که ژله نیم بند شد قالب را از یخچال فریزر خارج می کنیم. در ادامه پودر ژله های بلوبری را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و باقی مانده آب جوش را به آن اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله هفتم

حالا رشته های فالوده را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس مقداری درون قالب می ریزیم و به اندازه که روی فالوده را بگیرد ژله آلوورا می ریزیم. در ادامه قالب را مجددا به مدت ۵ دقیقه درون فریزر می گذاریم.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قالب را از فریزر خارج کرده و مجددا مقداری فالوده درون قالب روی ژله می ریزیم. در ادامه ۱ ملاقه از ژله بلوبری به ژله آلوورا اضافه می کنیم تا به آبی کمرنگ تبدیل شود، سپس درون قالب می ریزیم.

مرحله نهم

در ادامه قالب را مجددا درون یخچال فریزر قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه استراحت کند تا ژله نیم بند شود. حالا به همین ترتیب ملاقه به ملاقه به ژله آلوورا اضافه می کنیم تا رنگ آن کم کم پررنگ شود.

مرحله دهم

پس از تمام شدن لایه ها برای پررنگ تر شدن لایه آخر رنگ خوراکی را به ژله باقی مانده اضافه می کنیم، سپس مخلوط کرده و درون قالب می ریزیم. حالا قالب را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ژله کاملا ببندد.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس با لبه چاقو اطراف ژله را از قالب جدا می کنیم و به مدت ۵ تا ۷ ثانیه درون آب ولرم قرار داده و خارج می کنیم. در ادامه ژله را درون یک ظرف مناسب و مرطوب بر می گردانیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت ژله را مجددا به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا منسجم شود. پس از گذشت این زمان ژله را از یخچال خارج می کنیم، سپس به دلخواه با اسلایس های میوه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :fiuz.food

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی