طرح بازرسی از عرضه کالا در استان بوشهر آغاز شد


طرح بازرسی از عرضه کالا در استان بوشهر آغاز شد

بوشهر - ایرنا - معاون  امور بازرگانی و توسعه تجارت  اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طرح گشت مشترک بازرسی از عرضه کالا با هدف جلوگیری از قاچاق در این استان آغاز شد. 

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از ابوالقاسم محمد زاده در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: این طرح با اولویت لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک به منظور جلوگیری از قاچاق کالا در این استان اجرایی شده است.

وی توضیح داد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ثبت اطلاعات همه کالاها به منظور تعیین شناسه و گرفتن کد رهگیری الزامی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اهمیت اجرای این طرح با توجه به موقعیت جغرافیائی و مرزی بودن استان بوشهر و ورود کالاهای ته لنجی، تاکید کرد: لازم است ابتدا دوره آموزشی با هدف اطلاع رسانی، اقناع سازی و هم افزایی با حضور اصناف مرتبط برگزار شود.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود دقت گمرک های استان بوشهر در کنترل و نظارت بر ورود و ساماندهی کالاهای ملوانی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

محمدی زاده اضافه کرد: دقت اداره کل استاندارد برای نظارت بر کیفیت کالاها از دیگر انتظارات کارگروه مباره با قاچاق ارز و کالا است.

وی یادآور شد: مرکز سامانه یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ مستقر در اداره کل صمت استان بوشهر آماده دریافت انواع گزارش های مردمی در حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت است.
در ادامه این نشست سید عبدالله نژادحسینیان به عنوان نماینده وزارت صمت در حوزه قاچاق کالا و ارز استان بوشهر گفت: در مرحله نخست اجرای طرح نظارت درسطح عرضه کالا، اطلاع رسانی و تذکر به اصناف برای دستیابی به ثبات و آرامش در بازار ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس