طرز تهیه ژله بستنی


طرز تهیه ژله بستنی

ژله بستنی یکی از دسرهای بسیار پرطرفدار و محبوب ایرانی است که بیشتر برای مهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار می گیرد

طرز تهیه ژله بستنی
مواد لازم برای ۴ نفر
ژله با رنگ های مختلف ۲ تا ۷ بسته
بستنی وانیلی کوچک ۱٫۵ عدد
آب جوش به مقدار لازم

دستور تهیه ژله بستنی

مرحله اول

برای تهیه ژله بستنی مجلسی ابتدا بستنی وانیلی را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا نرم شود. در ادامه باید مقداری آب در کتری بریزیم و روی حرارت متوسط قرار دهیم تا آب سریعتر جوش بیاید.

مرحله دوم

در این مرحله یک بسته از ژله ها را داخل یک کاسه فلزی مثل استیل می ریزیم و یک لیوان آب جوش اضافه می کنیم. در ادامه کاسه را باید مانند روش بنماری روی بخار آب قرار دهیم، برای این منظور می توانیم کاسه را روی کتری یا سماور در حال جوش قرار دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر ژله را با یک قاشق کوچک خوب هم می زنیم تا به طور کامل در آب جوش حل شود و دیگر اثری از ذرات ژله باقی نماند. پس از اینکه ژله به طور کامل در آب جوش حل شد آنرا کنار می گذاریم تا هم دمای محیط شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه ژله با دمای محیط هماهنگ شد نیمی از بستنی وانیلی را به کاسه اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا بستنی با ژله یکدست شود. حالا قالب مورد نظرمان را با کمی روغن چرب می کنیم سپس مخلوط ژله و بستنی را داخل قالب می ریزیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه ژله را در قالب ریختیم آنرا به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم ( هر چقدر دمای یخچال پایین تر باشد ژله سریعتر خودش را می گیرد ) تا خودش را بگیرد و ژله سفت شود. حالا مانند روش بالا ژله دوم را نیز درست کرده و با باقیمانده بستنی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه ژله ای که داخل یخچال قرار دادیم خودش را گرفت باید ژله دوم را روی ان اضافه کنیم. نکته مهم در مورد ژله دوم این است که حتما اجازه دهید مخلوط ژله و بستنی کمی خنک شود سپس انرا روی ژله اول بریزید زیرا اگر داغ باشد ظاهر ژله ها خراب می شود.

مرحله هفتم

نکته دیگر برای اضافه کردن ژله دوم این است که حتما ژله دوم را به صورت دورانی روی تمام سطح ژله اول بریزید و از ریختن ژله دوم از یک نقطه خودداری نمایید زیرا این کار ممکن است باعث خراب شدن سطح ژله اول شود که در نهایت ظاهر ژله شما را خراب می کند.

مرحله هشتم

پس از اینکه ژله دوم را اضافه کردیم ظرف را مجددا در یخچال قرار می دهیم تا ژله دوم نیز خودش را بگیرد. اگر بخواهید ژله مجلسی تری داشته باشید می توانید لایه های بیشتری اضافه کنید تا ظاهر ژله شما زیباتر شود.

مرحله نهم

پس از اینکه ژله به طور کامل خودش را گرفت آنرا روی یک ظرف مناسب مثل بشقاب یا دیس بر می گردانیم تا به صورت یکدست از قالب خارج شود. اگر قالب ژله را از قلب چرب کرده باشید ژله شما به راحتی از قالب خارج خواهد شد.

منبع :lahzehaye_khoshmazze

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید