شناسایی 15 انبار ضایعاتی غیرمجاز در شهرستان کارون


شناسایی 15 انبار ضایعاتی غیرمجاز در شهرستان کارون

اهواز - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کارون با بیان اینکه 15 انبار ضایعاتی در این شهرستان شناسایی شده است، گفت: یک انبار ضایعاتی به دلیل آتش سوزی پسماند پلمب شده است.

عباس ظاهری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: شهرداری کوت‌عبداله مرکز شهرستان کارون، تاکنون ۱۵ انبار ضایعاتی را شناسایی کرده که همه آنها غیرمجاز و مخل بهداشت عمومی بوده و برای آنها اخطاریه صادر شده که در آستانه پلمب شدن هستند.

وی افزود: انبارهای ضایعاتی جزو مشاغل مزاحم به شمار می‌آیند و شهرداری مسوول ساماندهی آنهاست اما در مورد این انبار ضایعاتی، به دلیل اینکه پسماندها را آتش زده بود، ما ورود کرده و با حکم دادستانی آنجا را پلمب کردیم.

به گفته وی، این انبار ضایعاتی در جاده قلعه چنعان قرار داشته و حدود ۲ هکتار مساحت دارد.

ظاهری اضافه کرد: این انبارها محل جمع آوری و تفکیک ضایعاتی هستند که توسط دوره‌گردها از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند.

وی یکی از مشکلات شهرهای خوزستان را تفکیک نشدن پسماند از مبداء بیان کرد و گفت: اگر بخش خصوصی برای تفکیک پسماند از مبداء ورود کند، هم درآمدزایی می‌شود و هم پسماندها ساماندهی می‌شود.

بر اساس این گزارش، با توجه به اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبداء، دوره‌گردهای زیادی در اهواز و شهرهای اطراف اقدام به جمع آوری پسماند قابل بازیافت و فروش آنها به انبارهای ضایعاتی می‌کنند.

طبق ماده‌ ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها، مدیریت‌های اجرایی پسماندهای عادی باید طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند را به‌گونه‌ای تهیه کنند که در مراکز استان‌ها و همچنین شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر تا پایان سال ‌۱۳۹۰ و در سایر شهرها و روستاها تا پایان سال ۱۳۹۲، همه پسماندهای عادی را به صورت تفکیک شده‌جمع آوری کند. بر اساس تبصره‌ ۳ ، اعتبارات موردنیاز برای آموزش و اطلاع رسانی پسماندها توسط وزارت کشور (سازمان‌شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تامین خواهد شد.

شهرستان کارون به مرکزیت شهر کوت عبداله ، با جدا شدن از بخش مرکزی اهواز، در سال ۱۳۹۱ از سوی هیات وزیران به شهرستان مستقل تبدیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا