عراق میزبان ششمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ می‌شود


دامنه حضور و نفوذ شرکت های دانش‌بنیان‌ و خلاق ایرانی در دیگر کشورها با راه اندازی ششمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در اقلیم کردستان، به همسایه غربی ایران رسید. به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری و نوآوری که چند سالی است با مشارکت و سرمایه‌گذاری حداکثری بخش خصوصی فعال در زیست بوم نوآوری و...

دامنه حضور و نفوذ شرکت های دانش‌بنیان‌ و خلاق ایرانی در دیگر کشورها با راه اندازی ششمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در اقلیم کردستان، به همسایه غربی ایران رسید.
عراق میزبان ششمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ می‌شود
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری و نوآوری که چند سالی است با مشارکت و سرمایه‌گذاری حداکثری بخش خصوصی فعال در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و حمایت مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشورهای چین، کنیا، روسیه، سوریه و ترکیه ایجاد شده اند، ۲ هدف «کمک به بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان و خلاق در کشورهای هدف یا منطقه جغرافیایی مدنظر» و «استقرار شرکت های ایرانی علاقه مند به فعالیت در کشورهای هدف» را محقق کرده اند.
در راستای راه اندازی خانه فناوری و نوآوری بعدی، هیاتی فناورانه متشکل از شرکتهای دانش بنیان و معاونت علمی و فناوری به سلیمانیه عراق می روند. پیش بینی شده که ۱۲ تا ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۱ فعالیت رسمی خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت در این کشور آغاز شود.
خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت محلی برای ارائه خدمات سخت افزاری چون فضای کار اشتراکی و اختصاصی، شوروم، اتاق جلسات و کنفرانس و خدمات نرم افزاری همچون انجام تحقیقات بازار، ثبت محصول در کشور مورد نظر، دریافت استانداردهای کشورها و پیدا کردن شرکای تجاری برای شرکت های ایرانی هستند.
هیات تجاری در این سفر هم می توانند از مزایای حضور در نشست های تجاری و تناظر یابی و بازدید از زیرساخت های فناورانه کشور عراق استفاده کنند. شرکت های دانش بنیان و علاقه مند به همراهی در این سفر تجاری و فناورانه تا ۳۰ خرداماه برای ثبت نام فرصت دارند.
بازار فناورانه عراق
۳ منطقه تجاری «اقلیم کردستان، بغداد و بصره»، مناطق با ظرفیت بالا برای صادرات محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی محسوب می شوند. عراق کشوری است که پتانسیل بالایی برای دریافت محصولات ایرانی دارا است و منابع مالی کافی، برای پاسخگویی به این نیازها با تکیه بر بازار ایران در اختیار دارد.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که ترکیه و چین اصلی ترین رقبای ایران در عرصه تجارت با عراق، هستند اما ایران می تواند با کمی تلاش و با کمک شرکت های دانش بنیان و خلاق، سهم خود را از بازار این کشور بیشتر کند. این اتفاق به دلیل وجود امتیاز و اشتراکات دینی و قومی؛ برای هر دو کشور مزایای زیادی خواهد داشت.
وجود پایانه‌های مرزی بسیار و همچین عزم دو طرفه دولت‌ها برای گسترش بسترهای تجاری، باعث شده است زمینه برای توسعه صادرات به عراق بیش از پیش فراهم شود و برای شرکت‌ها این امر فراهم باشد که با سهولت بیشتر و مستقیما به بازار این کشور ورود کنند.
افتتاح خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در عراق هم بهترین فرصت برای شرکت های دانش بنیان و خلاقی است که علاقه مند به توسعه بازار خود در این کشور هستند و فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی ها و محصولات آنها فراهم می کند. مرکزی که با همکاری سازمان توسعه تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید