طرز تهیه شیرینی محلی شمالی


طرز تهیه شیرینی محلی شمالی

شیرینی محلی شمالی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه استان های مازندران و گیلان است که با طعم های متنوعی پخته می شود

طرز تهیه شیرینی محلی شمالی
مواد لازم شیرینی محلی شمالی
روغن جامد ۱ کیلوگرم
پودر قند ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۵ عدد + ۳ تا زرده تخم مرغ
وانیل نوک قاشق چایخوری
نمک ۱ پنس
آرد قنادی ۱ کیلوگرم + ۲۰۰ گرم
آرد برنج ۳۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی محلی شمالی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی محلی شمالی خوشمزه در ابتدای کار روغن جامد را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵۰ دقیقه تا ۱ ساعت هم می زنیم تا روغن جامد کاملا حجیم، سفید و خامه ای شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان تخم مرغ ها را به همراه وانیل به کاسه می افزاییم و مجددا با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه پودر قند را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه مجددا مخلوط روغن جامد را با دو تند همزن برقی به مدت ۱۵ دقیقه هم می زنیم تا پودر قند کاملا حل شود. حالا آرد قنادی را به همراه آرد برنج و نمک درون یک پارچه تمیز با جنس حریر می ریزیم، سپس الک می کنیم.

مرحله چهارم

توصیه می شود برای لطیف تر شدن بافت شیرینی، بهتر است از آرد ها را از پارچه با جنس حریر رد کنید. حالا مواد خشک را به تدریج به مخلوط روغن جامد اضافه می کنیم، سپس با دست به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی خمیر بدست آمده را با سلفون پوشانده ، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند. پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا خمیر را بین دو کیسه فریزر پهن می کنیم و با کمک وردنه به قطر ۲ تا ۳ میلی متر باز کرده، سپس با کاتر دلخواه قالب می زنیم. در ادامه به دلخواه روی خمیر های قالب زده را با ترافل رنگی، تخم خرفه و زرده تخم مرغ تزیین می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر های قالب زده را درون آن می چینیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند تا هنگام لمس کردن پودر نشوند. در صورت نبود آرد برنج می توانید به اندازه حجم آرد برنج، آرد قنادی بیفزایید و از آن استفاده کنید.

مرحله نهم

استفاده از همزن برقی و زمان گفته شده برای هم زدن روغن در کیفیت شیرینی موثر است. زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند آن ها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :mojgancooking

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول