سالاری: تشکیلات قانونی در انجمن خوشنویسان حفظ شود/ پیشنهاد همکاری در طرح آموزش رایگان هنر


سالاری: تشکیلات قانونی در انجمن خوشنویسان حفظ شود/ پیشنهاد همکاری در طرح آموزش رایگان هنر

تهران- ایرنا- در دیدار اعضای شورای عالی مجمع انجمن خوشنویسان ایران با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارائه گزارش عملکرد از نحوه فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی این انجمن در سراسر کشور، بر تعامل بیشتر با وزارت ارشاد و حفظ تشکیلات رسمی و قانونی در انجمن خوشنویسان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، در دیدار اعضای شورای عالی مجمع انجمن خوشنویسان ایران با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی اشرف صندوق آبادی قائم مقام و عارف براتی مدیراجرایی این انجمن ضمن ارائه گزارش عملکرد از نحوه فعالیت ها و برنامه های اجرایی در سراسر کشور توسط شعب این انجمن به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در ایجاد تعامل بیشتر با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسعه همکاری ها پرداختند.

همچنین در ادامه سایر اعضای حاضر در این دیدار، دغدغه‌ها و مسائل تخصصی خود در انجمن خوشنویسان را بیان کرده و به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار انجمن خوشنویسان را انجمنی هویتی دانست و بر لزوم حفظ اصالت‌ها در آثار خوشنویسی تاکید کرد.

محمود سالاری ضمن ابراز خرسندی از حضور در این دیدار بر حفظ تشکیلات رسمی و قانونی در انجمن خوشنویسان و بر پاسداشت مقام پیشکسوتان این رشته و هنرمندان فعال در این عرصه تأکید کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود همچنین با اشاره به فعالیت‌های این انجمن از اعلام آمادگی برای همکاری در طرح آموزش رایگان هنر، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در مناسبت‌های مختلف مذهبی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبر داد و گفت: این معاونت هرگونه تلاشی را برای همکاری با اعضای شورای عالی مجمع انجمن خوشنویسان ایران انجام خواهد داد.

در این دیدار استاد سید حیدر موسوی عضو شورا، استاد علی گنجی و استاد حسن حسین نژاد بازرس انجمن خوشنویسان ایران و استاد عزیزالله گلکار زاده حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، انجمن خوشنویسان ایران از سال ۱۳۲۹ با همت استادان سید حسین میرخانی و علی اکبر کاوه، ابراهیم بوذری و سید حسن میرخانی، با اهتمام مهدی بیانی محقق و استاد دانشگاه و تنی چند از عالی همتان فرهنگ خواه، با همکاری وزارت فرهنگ و هنر وقت تأسیس و راه اندازی شد و نام کلاسهای آزاد خوشنویسی زینت بخش آن شد.

این نهاد اصیل و مردمی بنیاد نامه رسمی خود را با نام انجمن خوشنویسان ایران در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۳۴۶ اخذ و فعالیت‌های درخشان و تأثیرگذار خود را پی گرفت. در حال حاضر ریاست انجمن خوشنویسان ایران به عهده استاد غلامحسین امیرخانی بوده و از سال ۱۳۹۲ مدیریت اجرایی انجمن به عهده عارف براتی می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر