هزار و 440 میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بازار خارج شد!


هزار و 440 میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بازار خارج شد!

در پایان این هفته شاخص کل بورس با رشد 2.89 درصدی به یک میلیون و 564 هزار و 328 واحد رسید.

از ۲۱ تا ۲۵ خرداد شاخص کل هم وزن با افزایش ۱.۷۶ درصد به تراز ۴۲۸ هزار و ۹۳۱ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز با رشد ۱.۹۲ درصدی خود را به محدوده ۲۱ هزار و ۳۴۹ واحد رساند.

هزار و 440 میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بازار خارج شد!

آقای کوروش آسایش گفت: در این هفته صنعت انتشار و چاپ با رشد ۱۷.۷۱ درصد در صدر بازدهی مثبت صنایع قرار داشت؛ البته این صنعت تنها یک شرکت دارد. بعد از آن نیز صنعت سیمان با رشد ۷.۵۶ درصد و فرآورده‌های نفتی با رشد ۵.۶۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

کمترین میزان رشد در این هفته متعلق به صنعت منسوجات با ۷.۴۷ درصد بازدهی منفی بود و بعد از آن نیز وسایل ارتباطی با کاهش ۷.۳۷ درصد قرار گرفت.

خروج هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار در هفته‌ای که گذشت!

به گفته این کارشناس بازار سرمایه: در پنج روز این هفته بازار شاهد خروج پول حقیقی بود به طوری که شنبه ۴۴۸ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۴ میلیارد تومان، دوشنبه ۳۲۳ میلیارد تومان، سه شنبه ۳۱۱ میلیارد تومان و در نهایت در روز چهارشنبه ۳۳۴ میلیارد تومان خروج پول حقیقی در بازار را داشته ایم که در مجموع هزار و ۴۴۰ میلیارد پول افراد حقیقی از بازار خارج شد. در هفته قبل نیز طی ۳ روز معاملاتی شاهد خروج هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم.

۲۰ هزار و ۹۲۲ میلیارد ارزش معاملات خرد در این هفته بود

او می‌گوید: ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته ۲۰ هزار و ۹۲۲ میلیارد تومان بود که میانگین روزانه ۴ هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان ثبت شد. در رابطه با سرانه خرید این هفته ۲۰ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۰ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان بود.

به گفته آسایش در هفته کاری که به اتمام رسید ریزش رمز ارزها، تصمیمات بانکی در رابطه با دلار شرکت های صادراتی بورس بر روند بازار اثر گذار بود.

آقای ایمان رئیسی گفت: بازار طی هفته گذشته تحت تاثیر تصمیمات ارزی بانک مرکزی و مداخلات صورت گرفته (که موجب افزایش نرخ نیمایی شد) و علیرغم کاهش نرخ‌های جهانی تحرکاتی را داشت.

او می‌گوید: در این هفته باتوجه به پیش بینی روند حرکتی دلار و حمایت حقوقی‌ها از سهام شاخص ساز و بزرگ و همچنین پیش بینی‌های شرکت‌ها از روند سود سازی سایه بدبینی‌ها به بازار کم رنگ‌تر شد.

ورود دانش بنیان ها به بازار سرمایه نیز یکی از عواملی بود که بر روند بازار در این هفته داشت به گفته رئیس سازمان بورس در حال حاضر ۵۰ شرکت در بازار سرمایه داریم که فعالیت آن ها به دانش بنیان ها مراتبط است.

هزار و 440 میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بازار خارج شد!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن