پنج طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد


پنج طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

شهرکرد- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از هفته جهادکشاورزی پنج طرح کشاورزی روز چهارشنبه در شهرکرد مرکز با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افتتاح بیستمین واحد گلخانه‌ای در روستای کاکلک بخش مرکز شهرکرد به عنوان روستای گلخانه‌ای ایران خبر داد و گفت: این واحد گلخانه‌ای در زمینی به مساحت سه هزار و ۷۴۰ متر مربع احداث شده و در زمینه کشت سبزی و صیفی(فلفل دلمه) فعال شده است.

عطاءالله ابراهیمی روز چهارشنبه در این آیین افزود: برای ساخت این واحدگلخانه ۳۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال اعتبار از محل تبصره ۱۸، آورده شخص و تسهیلات بانکی هزینه شده و زمینه اشتغال هشت نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه روستای کاکلک با دارا بودن ۲۰ واحد گلخانه مدرن کشت گل تزئینی، فلفل دلمه، خیار، گوجه و برخی میوه‌ها به عنوان قطب کشت گلخانه استان تبدیل شده است، گفت: هم اکنون ۵۰۰ پروانه تاسیس گلخانه در استان صادر شده که با اجرای این طرح‌ها جهش خوبی در توسعه گلخانه‌ها و افزایش بهره‌وری آب و افزایش اشتغال درسطح استان خواهیم داشت.

پنج طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

ابراهیمی از افتتاح گلخانه کشت گوجه زیتونی در روستای کاکلک خبرداد و گفت: این طرح به مساحت سه هزار و ۲۰۰ هکتار احداث شده و زمینه اشتغال ۹ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

به گفته وی، برای بهره‌برداری از این طرح حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تبصر۱۸، تسهیلات بانکی و آورده متقاضی هزینه شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: اجرای طرح‌های گلخانه‌ای دربهره‌وری منابع آبی و ایجاد اشتغال اثرگذار است.

وی افزود: هم اکنون سطح زیرکشت گلخانه‌های استان ۴۵ هکتار است و ۳۰ هکتار گلخانه جدید نیز در دست ساخت است و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ابراهیمی از افتتاح طرح آبیاری نوین تلفیقی با رویکردتیپ در قریه مهدیه شهرکرد خبرداد و گفت: این طرح‌های آبیاری در ۵۵ هکتار اراضی کشاوری این منطقه اجرا شده و زمینه اشتغال ۱۷ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

وی به بهره‌مندی ۸۰ خانوار از اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح علاوه بر مصرف بهینه منابع آبی، میزان تولید نیز افزایش می‌دهد.

پنج طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری در ادامه از افتتاح کارخانه تولید خوراک آبزیان در فاز سوم قطب صنعتی شهرکرد خبر داد وگفت: این کارخانه ظرفیت تولید ۹هزار و ۸۰۰ تن خوراک آبزیان را دارد و زمینه اشتغال ۱۶ نفر را فراهم کرده است که این کارخانه در چهارهزار متر مربع زمین احداث شده است.

ابراهیمی به افتتاح سیستم آیباری نوین با رویکرد تیپ در شهر هفشجان اشاره کرد و گفت: این طرح آبیاری در ۵۶ هکتار اراضی کشاوری هفشجان اجرا شده و زمینه اشتغال ۱۷ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا،همزمان با هفته جهادکشاورزی ۴۵طرح کشاورزی در بخش آب و خاک، فنی و مهندسی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح‌های ترویجی افتتاح و یک طرح گلخانه‌ای کلنگ‌زنی می‌شود که با افتتاح این طرح‌ها ۲ هزار و ۲۵۷ خانوار بهره‌مند و زمینه اشتغال یکهزار و ۴۷ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

۲۱ تا ۲۷خردادماه به عنوان هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس