واحد راکد مرغ تخمگذار در دامغان با حضور استاندار سمنان بازفعال شد


واحد راکد مرغ تخمگذار در دامغان با حضور استاندار سمنان بازفعال شد

سمنان- ایرنا- گام اول واحد تولیدی مرغ تخمگذار نگین دامغان روز چهارشنبه با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محور دامغان به سمنان بازفعال شد.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، واحد تولیدی نگین دامغان با مصوبه ستاد احیای واحدهای راکد استان پس از ۲۰ سال مجدد به چرخه تولید بازگشته و اکنون گام نخست آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان در حاشیه این افتتاح به ایرنا گفت: واحد مرغ تخمگذار ۲۴۰ هزار قطعه ای در دامغان با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

علی‌اصغر امامیون در ادامه بیان کرد: با افتتاح این واحد تولیدی، روزانه ۶.۵ تن تخم مرغ تولید می‌شود و از این طرح ۸۰ هزار خانوار بهره‌مند و ۴۰ شغل پایدار ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: در هفته جهاد کشاورزی امسال، ۱۹ طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری در شهرستان با اعتبار ۶۴۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال افتتاح و ۱۵۰ شغل پایدار ایجاد شد.

امامیون اضافه کرد: چهار طرح سیستم نوین آبیاری، ۲ طرح تجهیز و نوسازی اراضی، ۲ طرح استخر ذخیره آب، سه طرح مرمت و بازسازی قنات، پنج طرح احداث کانال زیرمجموعه بخش زیربنایی و فنی، افتتاح واحد مرغ تخمگذار، احداث گلستان گل محمدی در اراضی شیب‌دار و احداث باغ پسته از طرح‌های هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و هیات همراه پس از افتتاح مجموعه مرغ تخمگذار نگین دامغان، در ادامه سفر خود از یک واحد گلخانه و باغ پسته بازدید کرد.

صبح امروز ۲۵ خرداد همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، آیین افتتاح همزمان و متمرکز ٩٣ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی استان سمنان با اعتباری بالغ بر ١٤٢ میلیارد تومان با حضور استاندار سمنان در میامی و شاهرود برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها