70درصد آقایان نگران وضع ظاهری و شکل صورتشان هستند


بررسی های محققان نشان می دهد حدود نیمی از مردان میانسال در حال حاضر موهای خاکستری دارند و بسیاری از آنها کاملاً به این موضوع آگاه بوده و به طور خاص نحوه برخورد آنها با تغییرات طبیعی ظاهرشان که با افزایش سن به وجود...

70درصد آقایان نگران وضع ظاهری و شکل صورتشان هستند

بررسی های محققان نشان می دهد حدود نیمی از مردان میانسال در حال حاضر موهای خاکستری دارند و بسیاری از آنها کاملاً به این موضوع آگاه بوده و به طور خاص نحوه برخورد آنها با تغییرات طبیعی ظاهرشان که با افزایش سن به وجود می ‌آیند، حساس هستند.

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ۷۰ درصد مردانی که موهای خاکستری دارند نگران هستند که موهایشان باعث شود مسن تر به نظر برسند. ۴۲ درصد نیز نگران قضاوت دیگران در این رابطه هستند، به ویژه اینکه دیگران آنها را با موهای خاکستری کمتر جذاب می بینند.

در حالی که خاکستری شدن موها می تواند چیزی باشد که برخی افراد از اوایل ۲۰ سالگی خود شروع به تجربه آن می کنند. شاید به همین دلیل است که ۳۸ درصد آقایان ترجیح می دهند موهای خاکستری خود را رنگ کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیش از نیمی از مردان گاهی اوقات در مورد ظاهر کلی خود احساس ناامنی می کنند. علاوه بر این پژوهشگران دریافتند که همه آقایان به طور متوسط سه بار در هفته نسبت به ظاهر خود احساس بدی داشته و نگران موارد مختلفی از جمله وزن و ظاهر چشمان خود هستند. در حالی که تقریباً دو سوم از همه پاسخ دهندگان اعلام کردند ظاهر کلی طبیعی خود را دوست دارند ، ۵۶ درصد احساس می کنند وقتی به بهترین شکل ظاهر نمی شوند، اعتماد به نفس کمتری دارند.

به باور متخصصان، نشانه‌ های ظاهری و فیزیکی پیری می ‌تواند یک موضوع احساسی باشد. همه ما در مسیر طی کردن عمر خود هستیم و پذیرش این فرآیند می‌تواند معانی زیادی داشته باشد.به گزارش سیناپرس، برای مثال، برخی ممکن است با خاکستری شدن موهایشان کاملاً احساس اعتماد به نفس و قدرت کنند در حالی که دیگران در مورد استفاده از رنگ مو همین احساس را دارند. در نهایت مهم است که در هر سنی بهترین خود باشید و فراموش نکنید فقط شما می توانید بهترین بودن را برای خودتان تعریف کنید.

در این میان باید توجه داشت که نیمی از مردان اعتراف می کنند که برای حفظ ظاهر خود بیشتر از آنچه دیگران فکر می کنند تلاش می کنند. به گزارش سیناپرس، بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان بیش از نیم ساعت در روز را صرف می کنند تا بهترین ظاهر خود را داشته باشند.

موضوع دیگری که باید به ان توجه داشت، این است که ظاهر و احساس بهترین بودن در بین نسل ها متفاوت است، به طوری که برخی افراد اولویت را به دوش گرفتن و انتخاب لباس های زیبا می دهند و گروهی به آرایش مو و اصلاح منظم آن توجه بیشتری دارند. بنابراین جای تعجب ندارد که ۶۱ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند دریافت تمجیدها به آنها کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: studyfinds

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* 70درصد آقایان نگران وضع ظاهری و شکل صورتشان هستند[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش