مسجدی که با تعامل با مدارس به قطب فرهنگی درکه تبدیل شده است


مسجدی که با تعامل با مدارس به قطب فرهنگی درکه تبدیل شده است

حجت الاسلام الله وردی با اشاره به تعامل مسجد جامع درکه با مدارس این منطقه گفت: حمایت از دانش آموزان نیازمند، تجهیز مدارس و برگزاری جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ از برنامه هایی است که در مدارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد جامع درکه، مسجد قدیمی از اماکن ارزشمند مذهبی و فرهنگی منطقه درکه در شمال شهر تهران به شمار می رود.

مسجد جامع درکه، در جوار امامزاده «سید محمد ولی» از نوادگان امام سجاد (ع) واقع شده است که با برگزاری برنامه های ‌های متنوع توانسته به قطب فرهنگی این منطقه تبدیل شود و با ایجاد مجموعه ای فرهنگی ورزشی با امکاناتی مجهز، مرکزی برای اوقات فراغت و تفریح و سرگرمی نوجوانان و جوانان باشد.

این مسجد جامع دارای بخش هایی همچون کانون فرهنگی هنری، بسیج، حسینیه، کتابخانه باز و مهد کودک است که به مخاطبان خود خدمات مختلفی را ارایه می دهد، یکی از رویکردهای این مسجد تعامل با مدارس پیرامونی است.

حجت الاسلام «حسین الله وردی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای مسجد جامع درکه تعامل به مدارس پیرامون این مسجد است،اظهار کرد: یکی از برنامه های ما این است با تعاملی که با مدارس داریم،دانش آموزان نیازمند را شناسایی و با حمایت خیرین کمک های مالی و فرهنگی از آنها داشته باشیم.

تجهیز مدارس و حمایت از نیازمندان

امام جماعت مسجد جامع درکه بیان کرد: با مشارکت خیرین در یکی از مدارس پسرانه درکه اقدام به احداث زمین چمن مصنوعی نمودیم تا دانش آموزان از این فضا برای فعالیت های ورزشی استفاده کنند،همچنین یکی از مدارس دخترانه را تجهیز به اتاق سایت و رایانه نمودیم.

جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ برای دانش آموزان

حجت الاسلام الله وردی با اشاره به برگزاری برنامه های مذهبی هیئت مسجد در مدارس خاطر نشان کرد: برنامه های مذهبی که به همت نوجوانان در مدارس برگزار می شود،با استقبال دانش آموزان روبرو بوده است،همچنین یکی از برنامه های ما برای ایام اوقات فراغت این بوده است که در بسیاری از مدارس پیرامون مسجد برنامه های فرهنگی و آموزشی برگزار کنیم و تشکیل گروه سرود و برگزاری جشن تکلیف، مشاوره و جلسات پرسش و پاسخ از دیگر برنامه های مورد توجه است.

آموزش نماز و احکام

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای مسجد جامع درکه تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های مشترک با همکاری مدارس،آموزش احکام و نماز به دانش آموزان است و در پایان هر دوره به دانش آموزان برگزیده هدایایی نیز در نظر گرفته می شود. همچنین به مناسبت روز معلم و روز دانش آموز نیز هدایایی از طرف مسجد به آنها اهدا می شود و در ایام شروع سال تحصیلی درمدارس برنامه های ویژه ای به همت مسجد برگزار می شود.

وی یکی دیگر از برنامه های مسجد را اهتمام به موضوع جهاد تبیین دانست و گفت: در همین راستا بعد از اقامه نماز در جلسات کوتاهی اقدام به طرح مباحثی در موضوعات مختلف نموده ایم و با دعوت از مسئولین از آنها خواستیم که مشکلات مردم محله را حل کنند. همچنین خودمان نیز دغدغه ها و مسائل مردم را به مسئولین مربوطه انتقال داده ایم، تا مسجد برای مردم مامن و پناهگاه باشد.

حلقه های معرفتی

امام جماعت مسجد جامع درکه اضافه کرد: کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد جامع درکه هم برنامه های متنوعی را برای نوجوانان و جوانان برگزار می کند، برپایی کارگاه های متعدد فرهنگی و اجتماعی، ارائه مشاوره های تحصیلی و ازدواج، پاسخ به شبهات دینی، برپایی حلقه های معرفتی و اجرای برنامه های علمی،مذهبی و هنری ویژه نوجوانان و خردسالان از جمله برنامه های شاخصی است که در این کانون دنبال می شود.کتابخانه مسجد نیز در فضای شبستان مسجد قرار دارد که کتاب‌هایی با موضوعات مذهبی و فرهنگی به علاقه‌مندان کتابخوانی ارایه می‌دهد، نمازگزاران مسجد هم کتاب‌هایی را که مطالعه کرده‌اند را به دیگر نمازگزاران اهدا می‌کنند.

حجت الاسلام الله وردی تصریح کرد: همچنین مسجد در بحث ویزیت رایگان بیماران نیز فعالیت دارد و در یک روز در هفته پزشکی برای معاینه نمازگزاران در مسجد حضور می یابد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»