جزئیات کشته شدن 8 زن و کودک شهریاری در جشن تولد / بادکنک هلیومی کافه را منفجر کرد + فیلم


جزئیات کشته شدن 8 زن و کودک شهریاری در جشن تولد / بادکنک هلیومی کافه را منفجر کرد + فیلم

حوادث رکنا: انفجار بادکنک هلیومی در یک کافه در شهریار 8 کشته داشت.

به گزارش رکنا، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران از مرگ هشت تن در پی انفجار در یک کافه در «شهرک مریم» شهریار خبر داد. شاهین فتحی در این‌باره اظهار کرد: حوالی ساعت ۲۱ سه شنبه شب، حادثه انفجار در یک کافه در شهرستان شهریار به جمعیت هلال‌احمر اعلام شد و نیروهای هلال‌احمر به عنوان پشتیبان آتش‌نشانی و اورژانس وارد عمل و به همراه تجهیزات و امکانات نجات به محل اعزام شدند.

وی با بیان این‌که این حادثه در «شهرک مریم» رخ داد، اظهار کرد: متاسفانه هشت نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند.به گفته وی هفت نفر در محل وقوع حادثه جان باختند و یک کودک سه ساله هم پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد.

به گفته وی، علت وقوع این حادثه توسط نیروهای آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد. همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در این‌باره گفت: برابر گزارش اورژانس هشت تن شامل چهار کودک سه تا شش ساله، سه خانم ۲۰ تا ۴۰ ساله و یک آقای حدودا ۵۰ ساله جان خود را از دست داده‌اند.

وی درباره علت وقوع این حادثه نیز اظهار کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که در این کافه که در زیرزمین واقع شده بود، یک مراسم جشن تولد در حال برگزاری بوده و ظاهرا انفجار بادکنک هلیومی منجر به این حادثه شده است. همچنین سخنگوی اورژانس اعلام کرد: بی احتیاطی در برگزاری جشن تولد، منجر به آتش‌سوزی در یک رستوران و در نهایت فوت هشت شهروند شهریاری شد. مجتبی خالدی گفت: سقف رستوران کنفی بود و به سرعت آتش سوزی گسترش یافت. افرادی که قادر به خروج از رستوران بودند، جان خود را نجات دادند اما تعدادی کشته شدند.

رئیس آتش‌نشانی شهریار هم ادامه داد: در اولین ساعات انفجار، دادستان وعوامل امدادی اورژانس حضور پیدا کردند و موضوع حادثه هم در دست بررسی است.

اظهارات شاهدان حادثه

رضا یکی از کسبه محل که زمان آتش‌سوزی در مغازه لبنیاتی‌اش حضور داشته است، درباره این حادثه به خبرنگار «ایران» گفت: نزدیک ساعت 8 شب بود که به دنبال شنیدن صدای انفجار من متوجه آتش‌سوزی کافه رستوران شدم و خیلی زود با آتش‌نشانی تماس گرفتم. دود غلیظی از در رستوران خارج می‌‌شد و آتش‌نشانی دقایقی بعد در محل حادثه حاضر شد.چند نفری همان لحظات اولیه از رستوران بیرون آمده و فرار کردند اما بقیه داخل رستوران گرفتار شده بودند. وقتی اجساد را بیرون آوردند، هیچ کدام سوختگی نداشتند و این طور که متوجه شدیم، در اثر خفگی ناشی از دود جان باخته بودند.

یکی دیگر از کسبه خیابان شهدای گمنام - محل حادثه- درباره این ماجرا گفت: می‌‌گفتند بادکنک‌های گازی باعث آتش‌سوزی شده اما این طور نبوده چون خود رستوران تزئینات زیادی داشت و دیوارهای آن از چوب خشک بود و با کناف پوشانده شده و سقف آن نیز از چترهای تزئینی پر شده بود.

آن طور که من از زبان یکی از افرادی که توانسته بود از آنجا نجات پیدا کند شنیدم، پسر کوچک صاحب رستوران که جشن تولدش بوده داشته با فندک بازی می‌‌کرده که ناگهان در اثر روشن شدن فندک کناف‌هایی که دیوار را با آن پوشانده بودند، شعله‌ور می‌‌شود که تا اقدام به خاموش کردن کنند، بادکنک‌ها منفجر می‌‌شوند و تمام کناف‌ها و چترهای روی سقف شعله‌ور می‌‌شود که در اثر سوختگی کناف دود غلیظ به وجود می‌آید.

پیمان صاحب رستوران و همسر و دو پسر کوچکش و دیگر افرادی که در رستوران بودند به سمت انتهای رستوران که آشپزخانه بوده فرار کردند اما در نهایت در اثر استنشاق دود جان باختند.پیمان دو فرزند به نام کیان و پرهام داشت که جشن تولد یکی از پسرها بود و همسرش و دو خانم دیگر که از کارکنان رستوران بودند و یک کودک دیگر متأسفانه در این حادثه جان باختند.

خفگی علت فوت 7 نفر

حمید عسگری‌پور، دادستان شهریار گفت: حادثه آتش‌سوزی در سفره‌خانه سنتی چتر شهرک مریم شهر اندیشه شهرستان شهریار رخ داد. این سفره‌خانه در زیرزمین قرار داشت و نزدیک به ۱۵ پله به طرف پایین می‌‌خورد.

تمامی دیوارها و اشیای موجود در این رستوران قابلیت اشتعال داشت و مراسم تولد نیز در نزدیکی پل‌ها و خروجی سفره‌خانه در حال برگزاری بود که این حادثه رخ داد. پس از شعله‌ور شدن فضا متوفیان به سمت انتهای رستوران تا نزدیکی آشپزخانه فرار کرده بودند ولی در نهایت در همین نقطه بر اثر خفگی جان خود را از دست دادند.

عسگری‌پور ادامه داد: جنازه سه کودک خردسال، سه زن و یک مرد میانسال در حالی که دچار خفگی شده بودند، پیدا شد اگرچه آثار سوختگی روی آنان بسیار خفیف بود.دادستان شهریار با بیان اینکه جزئیات این موضوع در دست بررسی است، از خروج ۲ خانم در حین وقوع حادثه از رستوران و نجات آنان خبر داد. هویت همه افراد مصدوم و کشته شده در این حادثه مشخص است.

سرهنگ «پیمان فتاحی» فرمانده انتظامی شهرستان شهریار نیز گفت: با اعلام این حادثه بلافاصله رئیس کلانتری، عوامل آتش‌نشانی و اورژانس در محل حاضر شدند که با توجه به اهمیت موضوع در ادامه جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران، فرمانده انتظامی و دادستان شهریار در محل حاضر شدند که در بررسی‌های اولیه مشخص شد تعداد 7 نفر در اثر خفگی به دلیل حریق ناشی از آتش‌سوزی غیرعمدی داخل کافه رستوران فوت کردند. هر 7 نفر با هماهنگی مقام قضایی به پزشکی قانونی انتقال داده شدند و صحنه با همکاری نیروهای یگان امداد و کلانتری مدیریت شد و در اجرای دستور مقام قضایی، تا اطلاع ثانوی، کافه پلمب شد.

حمیدرضا دمیرچیلو، مدیر آتش‌نشانی شهریار گفت: علت حادثه در شهریار رسیدن یک عامل حرارتی باز به مواد قابل اشتعال پوشش دیوار سفره‌خانه بود. حادثه تأسف‌باری که منجر به مرگ 6 نفر در محل و جان باختن کودک سه ساله بعد از انتقال به بیمارستان و در مجموع 7 نفر شد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 22.21M | مدت زمان ویدیو: 00:01:17

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا