استاندار چهارمحال و بختیاری: یک خیر زمین 2هزار متری برای احداث مدرسه هدیه کرد


استاندار چهارمحال و بختیاری: یک خیر زمین 2هزار متری برای احداث مدرسه هدیه کرد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یک خیر نیک‌اندیش از اهالی روستای لبد شهرستان کوهرنگ 2 هزار متر مربع زمین برای احداث مدرسه در این روستا هدیه کرد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری چهارشنبه شب در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این خیر نیک‌اندیش زمین مورد نظر را برای احداث مدرسه و تحقق مصوبه سفر اخیر رییس‌جمهور به این روستا هدیه داده و عملیات اجرایی ساخت این مدرسه آغاز شده است.

وی افزود: همچنین برای تحقق مصوبات مربوط به لبد در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری عملیات اجرایی ساخت چهار کیلومتر جاده آغاز شده است.

حیدری بر لزوم بهره‌مندی از توان گروه‌های جهادی با هدف تسریع در روند توسعه بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: امیدآفرینی در جامعه مورد توجه همگان باشد.

وی با اشاره به دستور رییس‌جمهور برای افزایش فعالیت‌ها و خدمات قرارگاه سازندگی امام حسن (ع) یادآور شد: در این راستا شرکت آب و فاضلاب با بسیج سازندگی برای آب‌رسانی به روستاهای محروم چهارمحال و بختیاری قرارداد می بندد.

نایب‌رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون آب‌رسانی به ۱۲ روستای شهرستان خانمیرزا آغاز شده و عملیات اجرایی آب‌رسانی به ۴۴ روستای دیگر در این شهرستان، ۵۵ روستا در سردشت شهرستان لردگان و تعدادی از روستاهای فلارد شهرستان لردگان، موگویی، دهناش و لبد شهرستان کوهرنگ، دیناران شهرستان اردل و دوپلان و دهستان مشایخ شهرستان کیار در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تاکید شد تا برای توسعه راه‌های روستایی و آسفالت آن با بسیج سازندگی قرارداد ببندد.

حیدری تاکید کرد: به‌منظور توسعه آبخیزداری در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری با هدف جلوگیری از جاری شدن سیلاب و ذخیره روان‌آب‌ها قرار شد تا اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان نسبت به انعقاد قرارداد با بسیج سازندگی اقدام کند.

وی افزود: برای افزایش ساخت مسکن در مناطق محروم استان طلبه‌ها و گروه‌های جهادی در کنار فعالیت‌های عمرانی نسبت به انجام امور فرهنگی اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری جذب جوانان پُرانرژی و گروه‌های جهادی با هدف تکمیل اوقات فراغت آنان را ضروری اعلام و تصریح کرد: توسعه برنامه‌های فرهنگی در اولویت کاری تمامی مسئولان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری در روزهای پایانی ماه جاری یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی و برگزاری کنگره‌های شهدا باید ادامه‌دار و مستمر باشد.

حیدری با اشاره به لزوم تقسیم‌بندی گروه‌های جهادی برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های قابل مشارکت با گروه‌های جهادی را مشخص و تشریح کنند.

وی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از علت‌های اصلی استقامت ملت ایران در مقابل هجمه‌های دشمنان به‌شمار می‌رود که دنیا از آن غافل مانده و ایران از این سرمایه بزرگ بهره‌مند است.

نایب‌رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دشمنان برای ایجاد شکاف و ایجاد اختلاف بین قومیت‌ها تلاش‌های فراوان داشته‌اند.

وی در بخش بعدی سخنان خود درخصوص ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: رییس‌جمهور در سفر اخیر به استان و در مسیر هوایی لبد شهرستان کوهرنگ بر توسعه گردشگری این استان تاکید کرد.

حیدری تصریح کرد: سند گردشگری چهارمحال و بختیاری باید نوین، بروزرسانی و تمامی دغدغه‌های شورای فرهنگ عمومی استان در آن لحاظ شود.

وی توجه به توسعه گردشگری طبیعت‌محور در چهارمحال و بختیاری با مشارکت مردم را ضروری دانست و یادآور شد: ظرفیت آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی استان برای راه‌اندازی اردوگاه‌های بزرگ گردشگری در استان به‌کارگیری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را ضروری دانست و اظهار داشت: توجه به صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی تاثیر مستقیم دارد.

وی گفت: در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیأت دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل و ارتقای تمامی جاده‌های ترانزیتی این استان اعتبار اختصاص یافت.

حیدری تاکید کرد: مستندسازی و اطلاع‌رسانی مصوبات، اعتبارات و اقدامات مربوط به با سفر رییس‌جمهور و اعضای هیأت دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری در دستور کار تمامی مدیران مرتبط قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در چشم‌انداز و اهداف توسعه گردشگری استان و تبدیل بام ایران به مقصد گردشگری طبیعت‌محور در سطح بین‌المللی، ملی و استانی برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری: یک خیر زمین 2هزار متری برای احداث مدرسه هدیه کرد
علیرضا جیلان تاکید کرد: در همین راستا توسعه و تقویت گردشگری مذهبی، ورزشی، طبیعی، سلامت، کشاورزی و عشایری مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ارتقای فرهنگ گردشگری در مناطق مختلف را ضروری دانست و افزود: افزایش توان و دانش گردشگری محلی می‌تواند به رونق این حوزه کمک کند.

جیلان تصریح کرد: از فرصت مهم سفر رییس‌جمهور و اعضای هیأت دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری و اختصاص بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش‌های مختلف این استان در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری بهره‌گیری می‌شود.

وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد تا برای راه‌اندازی مکان‌های فرهنگی در مجاورت کانون‌های گردشگری اقدام کند.

جیلان اظهار داشت: تا یک ماه آینده تمامی سرویس‌های بهداشتی مختص مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری بازسازی و تکمیل و در جوار آن نمازخانه‌هایی راه‌اندازی و تجهیز می‌شود.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و در نشست شورای اداری مصوبات مهمی برای توسعه استان تصویب کردند.

در این نشست احکام اعضای جدید شورای فرهنگی چهارمحال و بختیاری داده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !