28 خرداد آغاز فرایند ارزیابی سازمانها و شرکتهای شهرداری اصفهان برای رسیدن به تعالی سازمانی


28 خرداد آغاز فرایند ارزیابی سازمانها و شرکتهای شهرداری اصفهان برای رسیدن به تعالی سازمانی

رکنا:مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت:بر اساس تصمیم شهرداری اصفهان مقرر شد سومین دوره ارزیابی سازمانها و شرکتهای وابسته شهرداری اصفهان از تاریخ 28 خرداد ماه (15 سازمان و 5 شرکت) آغاز گردد.

به گزارش رکنا از اصفهان، سیدمصطفی اعتصامی ضمن اعلام خبر فوق افزود: در این فرآیند یک تیم ارزیابی 4 نفره که شامل یک ارزیاب ارشد از خارج از شهرداری اصفهان و 3 ارزیاب داخلی از کارکنان شهرداری اصفهان که از مدیران، روسا و کارشناسان معاونت ها ، مناطق و سازمان ها هستند تشکیل شده است که تیم ارزیابی موظف است هر سازمان یا شرکت را حداقل طی 2 روز براساس اظهارنامه سازمان مربوطه که توسط خود سازمان یا شرکت تهیه و تدوین شده است، مورد ارزیابی قرار دهند.

سیدمصطفی اعتصامی گفت: ارزیابی سازمانها و شرکتهای وابسته برای سومین سال متوالی، در ادامه مسیر تعالی و سرآمدی شهرداری اصفهان و با تاکید شهردار اصفهان به کلیه سازمانها و شرکتهای وابسته مبنی بر حضور و آمادگی لازم جهت حضور در فرآیندهای ارزیابی انجام می‌گیرد.

وی افزود: این ارزیابی براساس الگوی ملی تعالی سازمانی،توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان صورت می پذیرد.

لازم به توضیح است سابقه استقرار الگوی تعالی سازمانی و برگزاری جایزه ملی تعالی سازمانی در ایران 20 سال می باشد.

وی افزود: در این فرآیند شرکت های بزرگ در بخش های مختلف خدماتی، تولیدی، عمومی و غیر انتفاعی و آموزشی شرکت می نمایند.این مدل از سه رکن اصلی که شامل مفاهیم بنیادین و ارزش ها، معیارها و منطق ارزیابی RADAR تشکیل شده است و بر اساس آن سازمانها را بر طبق اظهارنامه ای که تهیه نموده اند مورد ارزیابی قرار می دهند و فاصله سازمان را با معیار های مطلوب یک سازمان متعالی می سنجند.

در همین راستا سازمان‌های متعالی، با بکارگرفتن معیارهای تعالی سازمانی به عنوان چارچوبی برای مدیریت سازمان خود، که همه زوایای آنرا پوشش می‌دهد، به‌سوی تعالی حرکت می‌کنند و به مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی، در فضائی که مبتنی بر اصول ارزشی تعالی سازمانی است، عینیت می‌بخشند.

مدیر کل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان افزود: این سازمان‌ها، دستیابی به اهداف پایدار را منوط به اجرای رویکردهایی می‌دانند که در چارچوب معیارهای تعالی سازمانی یکپارچه شده باشند و همواره بهبود‌ یابند. این فرایند ارزیابی با ارائه یک سند رسمی (اظهارنامه) از سوی سازمان شامل اقدامات و نتایج و دستآوردهای سازمان متناسب با معیارها و زیرمعیارهای الگوی تعالی آغاز می گردد و سپس با حضور تیم ارزیابی در سازمان و بررسی اقدامات صورت گرفته متناسب با منطق ارزیابی الگو ادامه می یابد.

ماحصل و نتیجه فرآیند ارزیابی، علاوه بر امتیاز کسب شده سازمان، تهیه و استخراج نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود سازمان یا شرکت مورد ارزیابی است که از طریق گزارش بازخورد که توسط تیم ارزیابی تهیه و تدوین می گردد و به سازمان یا شرکت توسط دبیرخانه داخلی شهرداری اصفهان ابلاغ می شود.

سیدمصطفی اعتصامی در پایان توضیح داد: هدف اصلی برگزاری این رویداد توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی این است که سازمان ها و شرکت های مورد ارزیابی علاوه بر شناخت نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود خود، در کارگروه های تخصصی، اقدام به تعریف پروژه و اقدام بهبود می نمایند تا با اجرا و پیاده سازی آنها منجر به رشد، تعالی و سرآمدی آن سازمان و شهرداری اصفهان و در نهایت رضایت ذی نفعان شهرداری گردد.

اصفهان -بهمن راعی

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیک و بد