ضرغامی : موقوفه بودن املاک و اعتیاد ، معضل اصلی ساکنان حصه اصفهان است


ضرغامی : موقوفه بودن املاک و اعتیاد ،  معضل اصلی  ساکنان حصه اصفهان  است

اصفهان- ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بدو ورود به اصفهان از محله حاشیه نشین حصه بازدید کرد و موقوفه بودن املاک و اعتیاد را 2 معضل ساکنان این منطقه محروم دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا،در این بازدید مسائل و مشکلاتی همچون بافت فرسوده، مشکل وقف زمین های حصه،ورودی غربی شرقی محله و معضل مواد مخدر مطرح و بررسی شد.
ضرغامی با توجه به طرح مشکلات وقفی زمین های حصه و عدم مالکیت و صدور سند گفت؛ از حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پیگیر معضل آن خواهم شد.
وی همچنین راجع به معضل مواد مخدر در این منطقه گفت:همکاری با بسیج محلات و نیروی انتظامی برای تامین امنیت منطقه در دستور کار قرار گیرد.
محله حصه اصفهان یکی از مناطق محروم اصفهان است که علاوه بر معضل مواد مخدر زمین های آن به دلیل وقف بودن مشکل مالکیت دارد.
ساماندهی منطقه حصه که بسیاری از ساکنان آن از بضاعت مالی کمی برخوردار هستند مهمترین مطالبه مردم این منطقه از مسوولان است که درخواست کردند این نهاد در رفع آن یاری کند.
منطقه حصه به مساحت۱۳۴هکتار در محدوده شمال و شمال شرق اصفهان و در محدوده شهرداری منطقه ۱۴ و ۱۰ شهرداری است و یکی از نقاط کم برخوردار و حاشیه‌ای است که به دو منطقه شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

ضرغامی : موقوفه بودن املاک و اعتیاد ،  معضل اصلی  ساکنان حصه اصفهان  است
برنامه بعدی عزت الله ضرغامی بازدید از مادر شهید سید محمد رضا ابراهیمی از ساکنان ۴۵ ساله محله حصه بود.
شهید ابراهیمی از شهدای دوران جنگ است که در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه مرزی تربت جام به شهادت رسید.
مادر شهید ابراهیمی رسیدگی به معضل مالکیت زمین و خانه در محله حصه، خرید و فروش ملک،معضل اعتیاد و مواد مخدر را از مهمترین مشکلات این محله عنوان کرد و خواستار رسیدگی شد.
بازدید از کمپ ترک اعتیاد فدک

ضرغامی : موقوفه بودن املاک و اعتیاد ،  معضل اصلی  ساکنان حصه اصفهان  است
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سومین برنامه سفر خود به اصفهان از محل کمپ تازه ساز فدک واقع در باغ فدک اصفهان بازدید کرد.
کمپ ترک اعتیاد فدک اصفهان، بر اساس ماده ۱۶ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق موادی به آن در حال ساخت است که در سه طبقه و با هدف نگهداری، درمان، آموزش و بازپروری معتادان منطقه توسط شهرداری ساخته و تحویل بهزیستی خواهد شد.
مهدی بقایی معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در حاشیه این دیدار گفت: این مرکز با قابلیت هایی همچون ایجاد و تشکیل اردوگاه‌های آموزشی و توانمند سازی معتادان، درمان آموزش و بازپروری،خوابگاه و محل مهارت آموزی در نظر گرفته شده است.
مرکز آموزش و توانمندسازی معتادان باغ فدک اصفهان با مساحتی بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع است که قابلیت نگهداری ۶۰۰ معتاد مرد را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه