گرانی وحشتناک عینک آفتابی در ایران / چطور اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟


گرانی وحشتناک عینک آفتابی در ایران / چطور اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

عینک آفتابی یک کالای کاملا وارداتی محسوب می شود و مشکلات بسیاری بر سر راه واردکنندگان وجود دارد. دولت هم حمایتی از واردکنندگان عینک آفتابی نمی کند.

عدم زیرساخت و دانش کافی در کشور باعث شده است که واردات عینک آفتابی با مشکلات زیادی مواجه و از طریق قاچاق به کشور وارد شود. البته عدم حمایت دولت از وارد کنندگان هم بی تاثیر نیست. عینک هایی که در مغازه ها به فروش می رسد وارداتی هستند و تعداد اندکی هم در داخل مونتاژ می شوند و با قیمت های عجیب غریب فروخته می شوند. اما در حال حاضر چه تعداد واحد صنفی در کشور به فروش عینک آفتابی مشغول هستند؟

فعالیت ۱۶هزار واحد صنفی در کشور

حمید ثابت قدم،رئیس اتحادیه عینک سازان و عینک فروشان در رابطه با واحدهای فعال در این زمینه گفت: نزدیک به ۱۶هزار واحد صنفی در کشور فعال هستند، که از این تعداد هزار واحد در پایتخت فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه توضیح داد: اگر در هر فروشگاه دو نفر فعالیت داشته باشند نزدیک به دو هزار نفر از این طریق مشغول به کار شده‌اند، که مساله ای قابل توجه است.

گرانی وحشتناک عینک آفتابی در ایران / چطور اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

مشکلات پیش روی واردات عینک

واردات عینک و کالاهایی از این نظیر به عنوان جنس وارداتی شناخته می‌شوند، ثابت قدم این مساله را تایید کرده و در این راستا توضیح می‌دهد: عینک یک کالای وارداتی محسوب می شود و نوسانات قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر روی آن تاثیر دارد. متاسفانه دولت هیچ حمایتی از واردکنندگان نمی‌کند و افرادی که به این کار مشغول هستند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند به همین دلیل بسیاری این کالا را به صورت قاچاق وارد کشور کرده و به فروش می‌رسانند. متاسفانه این کالای مهم از طریق گمرک واردات قانونی به کشور ندارد.

فروش عینک در مراکز چشم پزشکی غیر قانونی است

رئیس اتحادیه عینک فروشان در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در بعضی از مراکز چشم پزشکی، برخی از پزشکان غرفه هایی برای فروش عینک دارند و مراجعه کنندگان با این تصور که قطعا بهترین محصول را رائه می‌کنند، اقدام به خرید از آن‌ها می‌کنند. این در حالی است که فروش عینک در این مراکز تخلف است. اما متاسفانه اکثر پزشکان در این زمینه،خود اقدام به واردات عینک به صورت غیر قانونی می کنند.

زیر ساخت لازم در کشور برای تولید عینک وجود ندارد

وی در خصوص تولید عینک در داخل کشور اظهار کرد: از لحاظ زیر ساخت و دانش کافی،این امکان در کشور وجود ندارد و فقط واحد های اندکی در کشور وجود دارند که امکان ساخت عینک را دارند. عینک هایی که در مغازه ها به فروش می رسد وارداتی و بخش بسیار اندکی از آن ها در داخل کشور مونتاژ می شود.

اما چطور می توان تشخیص داد که یک عینک اصل است؟ برای فهمیدن راه های تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک آفتابی، به سراغ یکی از فروشندگان رفتم. او که چند سالیست در پاساژ فرهنگسرای شهران مغازه دارد، در رابطه با راه‌های تشخیص اصل و تقلبی بودن عینک آفتابی گفت: یکی از این راهکار های شناسایی عینک اصل از تقلبی، لوگوی آن است. بایدتوجه کنیدکه لوگوی عینک باید روی شیشه و سمت راست آن و همچنین داخل دسته عینک قرار بگیرد. فونت و رنگ نوشتار آن هم بایدثابت باشد، کوچکترین اشتباه نوشتاری نشان دهنده تقلبی بودن عینک است.

گرانی وحشتناک عینک آفتابی در ایران / چطور اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

خصوصیات عینک آفتابی اورجینال

این فروشنده در ادامه گفت: تیرگی عینک باید درحدی باشد که درنور آفتاب با آن راحت باشیم و سعی نکنیم برای دیدن چیزی به آن خیره شویم. یک دستور ساده برای فهمیدن مناسب بودن تیرگی عینک این است که وقتی در یک اتاق با نور معمولی با عینک به آینه نگاه می‌کنیم چشم‌های خود را نبینیم. بر روی جعبه عینک باید شماره مدل عینک، رنگ شیشه ها، اندازه قاب عینک و همین طور کشور تولید‌کننده درج شده باشد.

او ادامه داد: برچسب نرخ هم یکی از بهترین روش‌های تشخیص عینک اصل از تقلبی است. معمولا محصولات کپی‌شده تخفیف‌های بالایی دارند و با نرخ بسیار پایینی فروخته می‌شوند. اگر دیدید قیمت عینکی از برندی خاص، بیش از حد پایین است به اصل بودن آن شک کنید. البته گاهی اوقات هم عکس این قضیه پیش می‌آید و عینک آفتابی تقلبی که به نظر اصل می‌آید را با نرخ گزافی می‌فروشند. بنابراین موقع تشخیص عینک اصل از تقلبی فقط بر اساس قیمت تصمیم‌گیری نکنید.

معرفی برترین عینک‌های دنیا

پورشه دیزاین آلمانی، دیور فرانسوی، تام فورد امریکایی، شوپارد سوئیس، مون بلان آلمانی، بولگاری ایتالیایی، بولگاری ایتالیایی،می باخ از معروفترین برند های دنیا هستند؛ آنچه در ادامه می خوانید معرفی برخی از این برند ها است. در ادامه به معرفی چند برند معروف میپردازیم

عینک آفتابی مارک ری بن برند شناخته شده ایتالیایی که از محبوبیت فراوانی در میان ایرانیان هم برخوردار است، یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این برند، طراحی به صورتی است که به تمام صورت‌ها بنشیند. این برند جزء گران‌ترین عینک‌های آفتابی در جهان است.

از دیگر برند های خوش اقبال بولگاری است که همواره جزو برند‌های خاص محسوب می‌شود. عینک فلورا بولگاری از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و قطعاتی از الماس و یاقوت کبود در آن به کار رفته است.

یکی دیگر از معروف ترین عینک های دنیا برند می باخ است.برندی که نزدیک به ۵۰سال سابقه تولید عینک آفتابی دارد. اخیرا عینکی تولید کرده است که از طلای ۱۸عیار ساخته شده است و ۱۷۴ قطعه الماس دست ساز در آن به کار رفته است. این عینک به تعداد محدود ۵۰ عددی تولید شده و برای افراد خاص در نظر گرفته شده است.

گران‌ترین عینک آفتابی دنیا را بشناسید

برند شوپارد سازنده گران قیمت‌ترین عینک دنیاست. فریم آن از طلای ۲۴ عیار ساخته شده و الماس‌های آن در کنار این فریم درخشش بی‌نظیری دارد. این عینک چیزی بیش از ۳میلیارد قیمت دارد که جالب است بدانید با بالا و پایین رفتن نرخ دلار، قیمت آن تغییر می‌کند.

گرانی وحشتناک عینک آفتابی در ایران / چطور اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

با توجه به شرایط اقتصادی و عدم توانایی برای خرید عینک با نرخ نجومی، به ناچار مجبور به خرید از دستفروشان با قیمت‌های کم هستیم. اما استفاده طولانی مدت از این عینک‌ها باعث ضرر‌های زیادی به چشم می‌شود.

آنچه در جدول زیر می‌خوانید، لیستی از بهترین عینک‌های مطرح دنیا به همراه قیمت است.

گرانی وحشتناک عینک آفتابی در ایران / چطور اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج