اهمیت ثبت برند برای بازیکن مطرح تیم ملی


ثبت برند و نام تجاری اولین و مهم ترین قدم در شروع هر فعالیت تجاری می باشد. نام یا برند تجاری سبب می ‌شود تا محصولات شما از سایر رقبا متمایز گردد و مشتریان شما را با این نام بشناسند. این تمایز یادآور ویژگی ها و خصوصیات محصولات شما می باشد.

ثبت برند و نام تجاری اولین و مهم ترین قدم در شروع هر فعالیت تجاری می باشد. نام یا برند تجاری سبب می ‌شود تا محصولات شما از سایر رقبا متمایز گردد و مشتریان شما را با این نام بشناسند. این تمایز یادآور ویژگی ها و خصوصیات محصولات شما می باشد. برند تجاری در واقع معیاری جهت شناسایی شما در بازارهای ملی و جهانی می باشد. یک نام تجاری در واقع یک اسم خاص بوده که می ‌تواند از نام شهر، اجتماع، فرد یا گروهی گرفته شود. بنابراین در انتخاب آن باید دقت کافی به عمل آید.

اهمیت ثبت برند برای بازیکن مطرح تیم ملی

مدارک ثبت برند تجاری

به نقل از وب سایت جامع موسسه ثبتی نو ، مدارک لازم برای ثبت برند را باید آماده کنید. بسته به این که شما شخص حقیقی یا حقوقی هستید یا تصمیم به ثبت برند فارسی یا انگلیسی گرفته اید. مدارک مورد نیاز متفاوت است که در ادامه آن ها را بررسی می نماییم.

مدارک لازم برای ثبت برند حقیقی

کپی برابر اصل شناسنامه و نیز کارت ملی متقاضی یا متقاضیان

کپی برابر اصل کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی (در صورتی که برند مورد نظر لاتین است.)

کپی برابر اصل مربوط به مجوز فعالیت (مواردی مانند پروانه ساخت، جواز تاسیس، پروانه بهره برداری یا هر گواهی دیگری که در واقع از طرف نهادهای نظارتی، فعالیت شما را تایید کند.)

آدرس، کد پستی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و ایمیل و برخی اطلاعات مشابه.

مدارک لازم برای ثبت برند حقوقی

کپی روزنامه رسمی برای ثبت شرکت.

کپی مربوط به روزنامه رسمی برای ثبت تغییرات مربوط به شرکت (در صورتی که وجود دارد.)

کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی برای همه افراد صاحب حق امضاء.

کپی کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی برای ثبت برند لاتین.

کپی برابر اصل مربوط به مجوز فعالیت (مواردی هم چون جواز تاسیس، پروانه ساخت، پروانه بهره برداری یا هر گواهی دیگر از طرف نهادهای دولتی).

آدرس، شماره تلفن ثابت و همراه، کد پستی و ایمیل. (شما به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی باید شماره همراهی را ارائه دهید که به نام خودتان باشد. این مورد برای حفظ اطلاعات شما و پیگیری های بعدی در نظر گرفته شده است.)

مراحل ثبت نام تجاری

ثبت برند و نام تجاری دارای مراحلی است که آن را به اختصار به شرح زیر بیان می کنیم:

همان طور که گفتیم اولین قدم، انتخاب یک نام تجاری مناسب می باشد. باید در نظر داشت که از اسامی مشهور و یا نام های جغرافیایی نمی توان استفاده کرد. زیرا در صورت انتخاب این اسامی، اظهارنامه برند شما تایید نخواهد شد. معمولا بیشترین تشابه اسمی در طبقاتی است که طرفداران بیشتری دارند. مثل محصولات آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی.

برند ها به دو صورت حقیقی و نیز حقوقی به ثبت می رسند که مدارک مربوط به هرکدام متفاوت می باشد. مرحله بعد استعلام نام برند می باشد. در این مرحله مشخص می شود نام انتخابی تکراری است یا خیر و یا قابلیت ثبت دارد یا خیر.

مرحله سوم ثبت اظهارنامه علامت تجاری می باشد. در مرحله بعد باید هزینه مربوط به اظهارنامه پرداخت گردد. در مراحل بعدی نیز به ترتیب چاپ آگهی مرتبط در روزنامه رسمی و مراجعه فیزیکی به اداره مالکیت را داریم. سپس پرداخت هزینه ثبت برند و پرداخت هزینه روزنامه رسمی مرحله دوم را خواهیم داشت. در نهایت بعد از انجام تمامی مراحل فوق گواهی ۱۰ ساله ثبت برند را دریافت خواهیم نمود.

اهمیت ثبت برند برای بازیکن مطرح تیم ملی

نکاتی در رابطه با نام تجاری

با مراحل ثبت برند و نام تجاری آشنا شدیم. اما نکاتی در این زمینه وجود دارد که توجه به آن ها ضروری می باشد. اهمیت ثبت برند ثبتی نو تا جایی مهم است که آقای مهدی طارمی بازیکن تیم ملی فوتبال کشور ما برند MT9 را به نام خود ثبت کرده است و در حال حاضر ارزش بسیار زیادی کسب کرده است. پس حتما به برند خود اهمیت دهید.

اسم تاجر

نام تجاری می‌ تواند برگرفته از اسم تاجر باشد.

عدم استفاده از اسامی که دارا بودن شریک را القا می کند

اگر صاحب تجارتخانه شریک ندارد نباید اسمی را انتخاب کند که داشتن شریک را به مخاطب القا می کند. مثلا فردی به نام امیر احمدی که شریک ندارد، نمی‌تواند نام تجاری برادران احمدی یا احمدی و شرکا را انتخاب نماید.

قابل انتقال بودن

نام تجاری برای شخص تاجر ایجاد حق می ‌کند. بنابراین نام تجاری به تنهایی ارزشمند بوده و فرد تاجر می ‌تواند آن را بفروشد. حتی وارثین می‌ توانند از آن همانند سایر دارایی‌ ها استفاده کنند.

عدم استفاده از نام خانوادگی دیگران

بر طبق قانون کسی حق استفاده از نام خانوادگی افراد دیگر را به عنوان اسم تجاری ندارد.

اعتبار پنج ساله برند

اگر وزارت دادگستری مطابق با آیین نامه ترتیب ثبت اسم تجاری و نیز آگهی آن را بدهد، مدت اعتبار آن ۵ سال می باشد. بعد از ۵ سال مجدد باید ثبت اسم تمدید گردد.

نحوه ثبت برند

وب سایت موسسه ثبتی نو همچنین در ادامه در خصوص نحوه ثبت برند اینگونه توضیح داده است که، خوب در این قسمت به شما به زبان ساده نحوه ثبت برند را توضیح می دهیم. ببینید شما ابتدا باید استراتژی بازاریابی مشخصی داشته باشید. اگر با کلی زحمت صاحب نام تجاری با ارزشی شده اید خوب حتما باید آن را ثبت کنید وگرنه قطعا آن را از دست می دهید.

پس زمانی که اسم برندتان مشخص شد ابتدا استعلام قابل ثبت بودن آن را بررسی کنید. در صورتی که قابل ثبت بود باید مدارک لازم را که توضیح داده ایم را آماده کنید. بعد از آماده سازی به صورت آنلاین درخواست ثبت برند خود را ثبت کنید.

خوب تا اینجا بیشتر کار انجام شده و باید منتظر بمانید تا نتیجه کارشناسی و نظر کارشناس مشخص شود. بعد از 30 الی 40 روز نتیجه نظر کارشناس در کارتابل اکانت شما نشان داده می شود.

در صورت موافقت باید روزنامه اول آن را که 30 روز زمان دارد پرداخت کنید. پس از انتشار روزنامه حدود یک ماه زمان داده می شود که کسی به به این برند معترض نباشد.

بعد از اینکه این مرحله هم تمام شد باید روزنامه دوم شما پرداخت شود. پس از پرداخت روزنامه دوم که تا اینجا حدود 2 ماه گذشته است یک هفته هم زمان می برد که ثبت نهایی برند شما انجام شود.

تبریک! برند شما ثبت شده و باید درخواست صدور تصدیق داده شده و تصدیق برند خود را از اداره مالکیت معنوی تحویل بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان