چهارمحال و بختیاری دومین استان از نظر میزان‌ اعتبارات مصوب سفرهای‌ رییس جمهوری است


چهارمحال و بختیاری دومین استان از نظر میزان‌ اعتبارات مصوب سفرهای‌ رییس جمهوری است

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مجموع سفرهای‌ استانی‌ رییس جمهور این استان دومین استان از نظر تصویب اعتبار سفر استانی است،گفت: لازم است با توجه به شرایط آب و هوایی استان و محدودیت زمانی در اجرای عملیات عمرانی، این اعتبارات در 6 ماهه نخست امسال ابلاغ‌ و جذب شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری افزود: سفر رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت به استان در ۱۹ خرداد امسال به صورت هدفمند به پیش رفت و تمامی نیازها، چالش‌ها و مشکلات استان در این سفر به صورت میدانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عمده طرح‌های مصوب در سفر با توجه به شاخصه‌هایی چون پیشران‌ و فراگیر بودن و همچنین عدالت‌محوری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تمام تلاش‌ها برای‌ استفاده حداکثری از ظرفیت ایجاد شده‌ در راستای توسعه استان و تحقق منافع عمومی‌ در این سفر به کار گرفته شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نشست‌های برگزار شده با وزرا و معاونان رییس‌ جمهور پیش از انجام سفر را یکی از نکات راهبردی در همراهی وزارت‌خانه‌ها برای تصویب طرح‌های مدنظر استان بیان کرد و یادآور شد: در حال حاضر و پس از انجام سفر لازم است، مرحله عملیاتی جذب اعتبارات به صورت جدی پیگیری شود.

حیدری با تاکید بر لزوم ظرفیت‌سازی برای جذب اعتبارات سفر در استان، گفت: بررسی میدانی مسائل و مشکلات از نقاط قوت سفرهای‌ استانی رییس‌ جمهور و اعضای هیات دولت است که با حضور نمایندگان تام‌الاختیار در شهرستان‌ها این امر به خوبی به پیش رفت و با وجود آنکه قرار بود بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، وزیر راه و شهرسازی در شهرستان‌های‌ لردگان و خانمیرزا حضور باید اما به دلیل‌ وقوع حادثه قطار طبس و ضرورت‌های‌ پیش‌آمده‌، معاون‌ توسعه روستایی و مناطق‌ محروم نهاد ریاست جمهوری در این شهرستان‌ها حضور یافت موضوعات‌ را مورد بررسی قرار داد.

وی استقبال‌ پر شور اقشار مختلف مردم استان در دیدار با رییس‌ جمهور را نیز یادآور شد و افزود: این دیدار به معنای حقیقی، خط بطلانی بر تحرکات و توطئه‌های دشمن به شمار می‌رفت و آنان‌ را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

حیدری در ادامه به آماده شدن‌ استان برای میزبانی از کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور در اواخر خرداد امسال اشاره کرد و گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری در راستای برگزاری این کنگره، ایشان بر ضرورت امیدآفرینی و ترسیم آینده روشن تاکید داشتند که لازم است تمامی مجموعه‌ها برای تحقق این فرمایش رهبری‌ در جریان برگزاری کنگره تلاش کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین درباره اعتبارات ابلاغی استان در بخش هزینه‌ای و تملک‌ دارایی‌های سرمایه‌ای در سال ۱۴۰۱ نیز گفت: این اعتبارات نسبت به سال گذشته با رشد بالای ۲۰ درصد در بخش‌های مختلف همراه شده است که با توجه به نیاز استان، برنامه‌ریزی برای دریافت اعتبارات مازاد نیز باید در برنامه‌های آینده گنجانده شود.

حیدری با بیان اینکه نگاه عادلانه در توزیع اعتبارات همواره مد نظر قرار دارد، ادامه داد: در فرآیند توسعه استان لازم است ارتقای شاخص‌هایی‌ چون جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال پایدار، حمایت از شرکت‌های‌ دانش بنیان و توسعه صادرات غیر نفتی در اولویت باشد.

وی بر ضرورت اجرای برنامه عملیاتی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از سوی دستگاه‌های دولتی تاکید و تصریح کرد: نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در هزینه‌کرد اعتبارات، در نظر گرفتن اولویت‌ برای پرداخت هزینه‌های ضروری‌ به ویژه بدهی‌های‌ موجود، تامین پاداش پایان خدمت بازنشستگان از محل فروش اموال مازاد و درآمدهای اختصاصی، تسریع در مبادله توافق‌نامه‌ها تا پایان تیرماه، بررسی میزان‌ پیشرفت طرح‌های‌ اجرایی بر اساس سامانه‌های‌ توزیع اعتبارات و اخذ مجوزهای‌ ماده ۲۳ برای طرح‌های‌ مصوب‌ شده از دیگر مواردی است که‌ باید برای تحقق اهداف بودجه‌ در استان مد نظر قرار گیرد.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود، رفع اختلافات بین دستگاهی‌ و توقف روند شکایات ادارات از یکدیگر را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های‌ جهادی در زمینه آبررسانی‌ به روستاها، آسفالت جاده‌های‌ خاکی، اجرای طرح‌های‌ آبخیزداری و ساخت مسکن محرومان به عنوان یک میانبر عملیاتی محسوب می‌شود که با توجه به شرایط استان و قول مساعد وزار همچون وزیر نیرو در نبود هیچ‌گونه‌ محدودیت اعتباری، لازم است‌ بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در نشست شورای برنامه‌ریزی‌ و توسعه چهارمحال‌ و بختیاری کلیات توزیع اعتبارات هزینه‌ای و تملک‌ دارایی‌ و سرمایه‌ای‌ مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»