هزار و 466 میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای‌ و تملک‌ دارایی‌ چهارمحال‌ و بختیاری ابلاغ شد


هزار و 466 میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای‌ و تملک‌ دارایی‌ چهارمحال‌ و بختیاری ابلاغ شد

شهرکرد- ایرنا- رییس‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ابلاغ یک‌هزار و 466 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای‌ و تملک‌ دارایی‌های‌ سرمایه‌ای‌ استان در سال 1401‌ گفت: براساس ضوابط اجرایی، این اعتبارات با تاکید بر اجرای بودجه‌ریزی‌ عملیاتی و پرداخت هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر تخصیص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شهریارپور روز پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال‌ و بختیاری افزود: اعتبارات ابلاغی شامل ۵۱۸ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای‌ و ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک‌ دارایی‌های‌ سرمایه‌ای است و کحدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات اختصاصی نیز به استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به محدودیت میزان اعتبارات هزینه‌ای‌ ابلاغی تصریح کرد: در توزیع این اعتبارات ملاک عمل درنظر گرفتن نیاز واقعی دستگاه‌ها در انجام وظایف خود و همچنین رعایت عدالت بین دستگاه‌های‌ اجرایی است.

شهریارپور یادآور شد: لازم است دستگاه‌های‌ اجرایی تا حد امکان با برون‌سپاری‌ بخشی از فعالیت های خود، شرایط لازم‌ برای استفاده مطلوب از اعتبارات و منابع ابلاغی‌ را فراهم کنند.

رییس‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌ و بختیاری ادامه داد: غیر از منابع مالی که در ابتدای سال در اختیار استان قرار گرفته است، همانند سال‌های‌ گذشته اعتباراتی نیز از محل فروش اموال و درآمدهای مازاد به استان تخصیص داده خواهد شد که می‌تواند در رفع‌ مسائل و مشکلات دستگاه‌های‌ اجرایی موثر باشد.

وی منابع حاصل از مولدسازی‌ و فروش‌ اموال مازاد را از ظرفیت‌های‌ بسیار مطلوب قانون بودجه ۱۴۰۱ در تامین مالی مورد نیاز برای تحقق اهداف رشد اقتصادی بیان کرد و افزود: سهمیه استان در این حوزه ۲۰۰ میلیارد تومان تعیین شده‌ که با انجام اقدامات کارشناسی، سهم‌ تعدادی از دستگاه‌های‌ اجرایی استان در این زمینه مشخص شده است.

شهریارپور با اشاره به تاکید استاندار بر شناسایی دقیق اموال مازاد دستگاه‌های‌ اجرایی چهارمحال‌ و بختیاری و فروش آن برای تامین منابع مالی موردنیاز تصریح‌ کرد: منابع حاصل از این‌ دارایی‌ها به استان بازگردانده خواهد شد و دستگاه‌های‌ اجرایی تا پایان سال مالی فرصت دارند تعهد خود را در این زمینه اجرایی کنند.

وی با اشاره به اعتبارات مصوب‌ سفر رییس‌جمهور محترم به استان گفت: افزون بر ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی در این سفر برای استان در نظر گرفته شده که نزدیک به ۱۱‌ میلیارد تومان آن اعتبارات تملک از محل بودجه عمومی است و این منابع می‌تواند جهش مناسبی را در تکمیل طرح‌های نیمه تمام ، گسترش سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان چهارمحال‌ و بختیاری ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای‌ از اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به صورت نقدی است، اظهار داشت: امید می‌رود بنا بر تاکید رییس‌جمهور با تخصیص‌ کامل‌ اعتبارات مصوب‌ شده در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی‌ شده، طرح‌های نیمه‌تمام، تکمیل و مردم از مزایای آن‌ها منتفع شوند.

شهریارپور در ادامه به تدوین برنامه عملیاتی شورای‌ برنامه‌ریزی‌ و توسعه استان و اتخاذ راهبردهای‌ جدید در بودجه‌ریزی‌ سال ۱۴۰۱‌ اشاره کرد و گفت: افزایش تولید و بهره‌وری، اشتغال آفرینی و فراهم نمودن زمینه توسعه صادرات‌ عیرنفتی از جمله این راهبردهاست‌ که تلاش می‌شود بر اساس آن رشد ۷.۴ درصدی هدفگذاری شده برای استان در سال جاری محقق شود.

وی حرکت در راستای تحقق شعار سال و توجه ویژه به راهبردهای‌ تولید دانش‌بنیان‌ در استان را نیز از موارد تاکید شده‌ در برنامه شورای برنامه‌ریزی‌ و توسعه دانست و یادآور شد: بر این اساس به زودی برنامه عملیاتی این راهبرد آماده و در نشست‌های‌ بعدی شورا مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل