معاون وزیر بهداشت: ایران در حوزه تحقیقات سلامت رتبه نخست منطقه را دارد


معاون وزیر بهداشت:  ایران در حوزه تحقیقات سلامت رتبه نخست منطقه را دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی و حوزه سلامت کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به برکت حضور دانشمندان و پزشکان در عرصه سلامت، رتبه نخست در حوزه پزشکی را دارد.

به گزارش ایرنا، یونس پناهی روز پنجشنبه در کنگره تجلیل از پزشکان شهرستان بروجن با عنوان چشم‌انداز سلامت جامعه، فرصت‌ها و راهبردها تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس انواع حملات شیمیایی علیه ایران انجام شد و درصد قابل‌توجهی از جانبازان شیمیایی برای درمان به آلمان اعزام می‌شدند و هم‌اکنون ۶۰ هزار جانباز در داخل کشور پروتکل‌های پیشگیری و روند درمان را سپری می‌کنند.

وی افزود: روند شکل‌گیری و دانش پزشکی در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون به‌خوبی نشان می‌دهد که در کنار رشد و ترقی بقیه دانش‌ها، حوزه سلامت از پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار است.

پناهی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پزشکانی از پاکستان، هند و کشورهای دیگر در قالب پزشک عمومی برای ارائه خدمات به ایران عزیمت می‌کردند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: ایران همچنین در حوزه تحقیقات سلامت رتبه نخست منطقه را داراست و روند رشد و شتاب قابل‌قبولی دارد.

وی با اشاره به مرجعیت علمی جمهوری اسلامی در حوزه سلامت از لحاظ تولید دانش گفت: ایران در حوزه سلامت از نظر تولید دانش رتبه ۱۳ و از لحاظ مرجعیت علمی جایگاه ۱۵ را در جهان دارد که این روند روبه‌بهبود است.

پناهی به شیوع ویروس کرونا از اسفندماه ۱۳۹۸ اشاره و تصریح کرد: بسیاری کشورها در ابتدا با این ویروس آشنا نبودند و اکنون که دنیا درگیر این ویروس است، جمهوری اسلامی کمترین مراجعان و تعداد بستری‌شدگان را دارد.

وی یادآور شد: در روند رشد و شکل‌گیری پزشکی در ایران، استفاده از ظرفیت‌های خیران نیک‌اندیش تاثیرگذار بوده که شهرستان بروجن نمادی از این حوزه است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: کمک برای ساخت بیمارستان، زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و حمایت از مراکز اموزشی، درمانی و تحقیقاتی حوزه سلامت اولویت دارد.

وی گفت: در صورت حمایت خیران نیک‌اندیش برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، تبدیل دانشکده پرستاری بروجن به دانشکده علوم پزشکی در دستور کار قرار می‌گیرد.

پناهی تاکید کرد: البته پس از صدور مجوزهای لازم در این زمینه، بایستی آموزش کیفی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در حاشیه کنگره تجلیل از پزشکان شهرستان بروجن با عنوان چشم‌انداز سلامت جامعه، فرصت‌ها و راهبردها از کتاب و تمبر دکتر ابوالقاسم بختیار، نخستین پزشک جراح ایرانی رونمایی شد.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو