شهرداری قم با شهر نیامی نیجر تفاهم‌نامه امضا کرد


شهرداری قم با شهر نیامی نیجر تفاهم‌نامه امضا کرد

قم - ایرنا - یادداشت تفاهم برقراری روابط همکاری بین شهرهای قم از جمهوری اسلامی و نیامی از جمهوری نیجر با حضور شهرداران این شهرها به امضا رسید.

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، در حاشیه دیدار و جلسه مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم و "اومرو دوگاری مومونی" شهردار نیامی کشور نیجر یادداشت تفاهم همکاری بین قم و نیامی امضا شد.

در این یادداشت آمده است: در راستای توسعه و تحکیم مناسبات دیرینه و دوستانه بین دو شهر نیامی جمهوری نیجر و شهر قم جمهوری اسلامی ایران که از این‌ پس طرفین نامیده می‌شوند، با ابراز تمایل به برقراری ارتباط و با توجه به قرابت‌های مذهبی و جایگاه برجسته شهر قم در میزبانی از اقوام و ملیت‌های گوناگون و وجود موسسه‌های بین‌المللی، روابط همکاری بین‌شهری خود را گسترش خواهند داد.

این یادداشت تفاهم با پیروی از اصول روابط دوستانه، برقراری روابط همکاری بین طرفین را در چارچوب امکانات موجود و قوانین جاری دو کشور، در زمینه‌های مختلف شامل همکاری در امور فرهنگی برای مثال برگزاری نمایشگاه دوجانبه فرهنگی، اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی در هر دو شهر، همچنین سرمایه‌گذاری متقابل در ایجاد زیرساخت‌ها، تبادل تجربه‌ها و استفاده از توانمندی‌های شهر قم در زمینه جمع‌آوری پسماند تر و خشک، جمع‌آوری زباله مکانیزه، فرآوری و صنایع تبدیلی تامین برق یا کُود فراهم می‌کند.

همچنین مواردی از قبیل استفاده از تجربه‌های شهر قم در زمینه حمل‌ونقل هوشمند و توسعه پایدار شهری، استفاده از توانمندی‌های شهر قم برای ساخت و نصب تجهیزات ترافیکی و ایجاد تسهیلات لازم برای تردد آسان شهروندان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

همکاری در زمینه توریسم مذهبی و درمانی، استفاده از تجارب و توانمندی‌های شهر قم در زمینه ایجاد و مدیریت جاذبه‌های گردشگری و تفریحی مانند شهرهای بازی و پارک‌های تعاملی نیز به عنوان دیگر مفاد مندرج در این قرار داد ذکر شده است.

این یادداشت تفاهم که در دو نسخه به زبان‌های فارسی و فرانسوی دارای اعتبار یکسان هستند، از بیست‌و پنجم خردادماه جاری به اجرا گذاشته شده است.

نیجر کشوری ۲۴ میلیون نفری در غرب قاره آفریقا است که ۹۰ درصد ساکنان آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !