دستگیری کاسبانِ کنکور در پایتخت؛ از فروش سوالات تا ابزارهای پیشرفته تقلب


دستگیری کاسبانِ کنکور در پایتخت؛ از فروش سوالات تا ابزارهای پیشرفته تقلب

تهران- ایرنا- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی خبر داد که با فرصت طلبی از ایام امتحانات نهایی و کنکور سراسری با ایجاد چندین کانال و صفحه اینترنتی ضمن ادعای فروش سوالات، اقدام به فروش تجهیزات پیشرفته ارتباطی پنهان و ابزار تقلب در امتحان نیز می کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پلیس فتا تهران، سرهنگ داود معظمی گودرزی، در خصوص دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی گفت: در رصد و پایش فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی در پوشش ادعای فروش سوالات کنکور ۱۴۰۱ و امتحانات نهایی چندین کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی در این خصوص مشاهده و مورد پیگیری ویژه قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود : افسران سایبری پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند تعداد ۵ کانال و صفحه که در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر دنبال کننده دارند ضمن ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور، تجهیزات پیشرفته ارتباطی را نیز تحت عنوان ابزار تقلب با قیمت های گزاف در این کانال ها به فروش می رسانند.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی های تخصصی و اقدامات فنی تعداد دو نفر ادمین اصلی این کانال ها را شناسایی و پس از احراز هویت این افراد و تشریفات قضایی در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود دستگیر کردند.

وی افزود: در بررسی محل دستگیری این افراد تعداد زیادی دوربین مخفی در انواع مختلف (خودکار ، فلش و پریز ) کارت ویسا و هندزفری نامریی کشف و متهمین به همراه تجهیزات مکشوفه به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این تجهیزات باتوجه به ساختار خود علاوه بر استفاده در اقدامات نامتعارف و با مقاصد خاص، جان افراد را به خطر می اندازد بیان داشت: سلامت مردم خط قرمز پلیس است و افرادی که با اقدامات فرصت طلبانه و مجرمانه خود این خط قرمز را زیر پا بگذارند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات فریبنده و دروغین افراد فرصت طلب در فضای مجازی توجه نکنند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022