معاون اجرایی رئیس‌جمهور:217 مصوبه استانی در سفر هیات دولت به اصفهان مصوب شد


معاون اجرایی رئیس‌جمهور:217 مصوبه استانی در سفر هیات دولت به اصفهان مصوب شد

اصفهان - ایرنا - معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت:  217 مصوبه عمرانی و تعداد قابل توجهی مصوبات در خصوص بنگاه‌های اقتصادی از نتایج بیست و پنجمین سفر استانی هیات دولت به استان اصفهان است.

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی باباحیدری، شامگاه پنج‌شنبه در شورای ادارای استان اصفهان افزود: حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع مشکلات استان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: ۲۱۷ مصوبه عمرانی تقریبا به ۳۰ دستگاه مربوط می‌شود که از جمله در حوزه زیربنایی ۴۵ مصوبه، در حوزه بهداشت و درمان ۳۳ مصوبه، در حوزه آب و خاک، در حوزه کشاورزی ۴۲ مصوبه، در حوزه رفاهی ۲۶ مصوبه، در حوزه کار و اشتغال ۸ مصوبه، در حوزه آموزشی، فرهنگی و ورزشی ۵۳ مصوبه و در سایر حوزه‌های ۹ مصوبه داشتیم و برای علاج بخشی مشکل آب یک سوم کل اعتبارات را اختصاص داده‌ایم.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در برنامه سفرهای استانی دولت، کارهای کارشناسی متقنی در ۲ محور قابلیت‌های استان و نارسایی‌ها و مشکلات استان انجام‌ و تصمیم گیری صورت گرفت و متناسب با مقدورات کشور تامین منابع می‌شود.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: استان اصفهان از کم نظیرترین استان‌های کشور است که دارای قابلیت های سیار متنوعی است.
وی اظهار کرد: نیروهای انسانی کارآمد و تاثیرگذار در کشور و حتی جهان است از مهمترین ویژگی‌های استان است.
مرتضوی اضافه کرد: همچنین استان اصفهان یکی از مولدترین استان‌های کشور است تا جایی که می‌شود گفت ۹ هزار و۳۰۰ بنگاه اقتصادی و ۷۲ شهرک صنعتی در این استان فعالیت اقتصادی چشمگیری دارند.
وی تصریح کرد: ۴۵درصد فولاد کشور در این استان تولید و ۱۵ درصد تولید ناخالص کشور را اصفهان پوشش می‌دهد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور اضافه کرد: همچنین ۴۵ درصد صنایع ساختمانی و سنگ، ۵۵ درصد مصنوعات طلای کشور، ۲۰درصد از فرآورده‌های نفتی، ۱۰ درصد نیروی کار کشور، ۷۰ درصد بافت فرش ذی‌قیمت کشور، ۴۵درصد صنایع نساجی، ۱۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور و تولید ۲۵ درصد از تجهیزات پزشکی و دارویی کشور متعلق به این استان است.
وی خاطر نشان کرد: استان اصفهان در تمام شاخص‌ها رتبه اول تا سوم حایز را به خود اختصاص داده است و در برخی صنایع از جمله صنایع دستی بعد از گیپور هند دومین مقام را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور و اعضای هیات دولت در بیست و پنجمین سفر استانی خود پنجشنبه وارد اصفهان شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی