وزیر آموزش و پرورش:برای رفع معضل فرونشست زمین در مدارس به دنبال جذب بودجه هستیم


وزیر آموزش و پرورش:برای رفع معضل فرونشست زمین در مدارس به دنبال جذب بودجه هستیم

اصفهان-ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به تخریب برخی مدارس در نقاط مختلف کشور در اثر فرونشست زمین، به دنبال جذب بودجه در جهت بازسازی و تحکیم مدارس هستیم.

یوسف نوری پنجشنبه شب در حاشیه دیدار با فرهنگیان در فرمانداری شاهین شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص برنامه این وزارت‌ خانه جهت حل مشکل فرونشست و خطرات احتمالی آن در مدارس استان اصفهان به خصوص در شهرستان‌های شاهین شهر، برخوار، میمه و همچنین خمینی شهر توضیح داد: در مورد فرونشست گزارشی ندیدم اما آثار آن را در این مناطق مشاهده کردم؛ در برخی مدارس این معضل مشاهده شده و تعدادی از آن‌ها تخریب شده است، در نظر داریم که از محل بودجه‌های دیگر (به غیر از بودجه آموزش و پرورش) جهت تحکیم یا تعمیر و یا ساخت و ساز مجدد این اماکن جذب داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در دشت های مختلف به دلایل مختلف مثل استفاده نا صحیح از آب های زیر زمینی دچار فرونشست زمین شدیم و این موضوع در تهران، شیراز و اصفهان دیده شده است که بیشتر، مدارس دولتی بر سر راه این معضل قرار گرفته‌اند.

وی همچنین وی در پاسخ به طرح مشکل ازدیاد موسسات کنکوری و ارتباط مستقیم آن با محتوای درسی دانش‌آموزان که هزینه‌های گزاف در پی داشته است، تصریح کرد: بی‌تعارف باید اشاره کرد که این موسسات با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم و با واصل شدن به روش‌های مختلف تبلیغاتی و بازاریابی مردم را در جهت روی آوردن و ثبت‌نام در این موسسات تحت تاثیر قرار داده‌اند.

وی افزود: اخیرا مصوبه جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال کم اثر کردن این روش‌ها بوده‌ایم.

نوری در پایان اضافه کرد: یکی از روش‌های کم‌اثر کردن این اقدامات، آزمون‌های تشریحی است که در دست بررسی است و امیدواریم بعد از اجرایی شدن، شاهد رخ دادن دوباره تبلیغات و بازار سازی این موسسات نباشیم.

به گزارش ایرنا، صبح پنجشنبه ۲۶خرداد ماه رییس جمهور به همراه ۲۱ تن از کابینه دولت به استان اصفهان سفر کرد که در این بین، نوری وزیر اموزش و پرورش میهمان مردم شاهین شهر و برخوار بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان