نوسان یا صعود؛ گزارش پالایشی‌ها چه تاثیری در روند شاخص خواهد گذاشت؟


نوسان یا صعود؛ گزارش پالایشی‌ها چه تاثیری در روند شاخص خواهد گذاشت؟

این هفته انتظار می‌رود گزارش پالایشی‌ها منتشر شود و بازار یک پیشران قوی دیگر برای رشد برای خود داشته باشد، با اصلاح نرخ کرک اسپرد و افزایش سود پالایشی‌ها، p بر e این صنعت به شدت پایین آمده و به گفته کارشناسان در محدوده 3 قرار خواهد گرفت، با کاهش p بر e این گروه برای سرمایه‌گذاری به شدت ارزان شده و پول‌های هوشمند می‌تواند یک رالی صعودی برای آن را...

نوسان یا صعود؛ گزارش پالایشی‌ها چه تاثیری در روند شاخص خواهد گذاشت؟

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ بازار سرمایه در ابتدای هفته با یک صعود خوب مواجه شده و مولفه‌های بنیادی بازار تا حدی تغییر کردند، خبر فروش ارز شرکت‌های صادراتی در بازار آزاد موجب افزایش عرضه ارز در بازار شد و روند صعودی رشد دلار در بازار آزاد را متوقف کرد.

افزایش سود شرکت‌های صادرات محور و به دنبال آن افزایش eps و کاهش نسبت p برe این شرکت‌ها می‌تواند پیشرانی بسیار قوی برای بورس باشد و مسیر شکستن مقاومت کانال یک میلیون و 600 هزار واحد باشد.

بانک مرکزی با این اقدام دو حرکت مفید را انجام داد؛ ابتدا عرضه بازار ارز را افزایش داده و از افزایش قیمت هیجانی در بازار طلا و سکه جلوگیری کرد، دوم افزایش سود شرکت‌های صادرات محور و به دنبال آن افزایش eps و کاهش نسبت p برe این شرکت‌ها رقم زد که می‌تواند پیشرانی بسیار قوی برای بورس باشد و مسیر شکستن مقاومت کانال یک میلیون و 600 هزار واحد را هموارتر کند.

بازار بورس را به اصطلاح بازار لگر نامیده و بازار ارز را بازار لیدر معرفی می‌کنند، بازار لیدر اکنون در بالای 30 هزار تومان بوده و بازار لگر نیز با افزایش نرخ نیما برای شرکت‌ها و افزایش سود شرکت‌ها می‌تواند به راحتی در سال پیش رو صعود را داشته باشد.

این هفته انتظار می‌رود گزارش پالایشی‌ها منتشر شود و بازار یک پیشران قوی دیگر برای رشد برای خود داشته باشد، با اصلاح نرخ کرک اسپرد و افزایش سود پالایشی‌ها، p برe این صنعت به شدت پایین آمده و به گفته کارشناسان در محدوده 3 قرار خواهد گرفت، با کاهش p برe این گروه برای سرمایه‌گذاری به شدت ارزان شده و پول‌های هوشمند می‌تواند یک رالی صعودی برای آن را به وجود بیاورد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

شاخص کل پس از رشد سه ماهه در یک محدوده نوسانی یک میلیون و پانصد تا یک میلیون و 600 هزار واحد طبق تصویر ذیل قرار گرفته است، در ماه سوم به محدوده یک میلیون و 600 هزار واحد برخورد کرده و سپس یک عقب نشینی داشته است.

نوسان یا صعود؛ گزارش پالایشی‌ها چه تاثیری در روند شاخص خواهد گذاشت؟

(مستطیل آبی رنگ محدوده mpl است)

شاخص قبل از این ماه، دو ماه دیگر نیز به سقف یک میلیون و 600 هزار واحد نزدیک شده بود و حال در کانال یک میلیون و پانصد تا ششصد هزار در حال نوسان است.

طبق قانون جریان سفارشات، یک ناحیه mpl تشکیل شده که برای شکست آن به سمت بالا باید یک کندل اینگالف صعودی پرقدرت را شاهد باشیم، معمولا بعد از اینکه با یک کندل ضعیف mpl به سمت بالا شکسته نشود، بازار یک پایین و شکست mpl به سمت پایین را داشته و بعد با یک کندل اینگالف پرقدرت ماهانه شاخص کل به سمت بالا شکسته و روند صعودی می‌شود.

اگر این کندل به سمت بالا شکل نگیرد، شاخص کل تا 1420 اصلاح کرده و سپس چند کندل پرقدرت صعودی را به سمت بالا شاهد خواهیم بود.

در تایم فریم هفتگی یک کندل سبز نسبتا خوب تشکیل شده اما این کندل تکمیل نشده و احتمال یک کندل ضعیف سبز یا یک کندل قرمز رنگ در هفته آینده وجود دارد.

نوسان یا صعود؛ گزارش پالایشی‌ها چه تاثیری در روند شاخص خواهد گذاشت؟

در تایم فریم روزانه یک روند ریزشی در ابتدای هفته شکسته شده و سپس یک کندل سبز پرقدرت را شاهد بودیم، اما این کندل سبز رنگ هنوز تثبیت نشده و بعد از آن نیز دو کندل خنثی و ریزشی را شاهد بودیم.

نوسان یا صعود؛ گزارش پالایشی‌ها چه تاثیری در روند شاخص خواهد گذاشت؟

با تغییر مولفه‌های بنیادی بازار همچون فروش ارز توسط پتروشیمی‌ها می‌توان انتظار یک رشد را داشت در غیر این صورت بازار با تغییر مولفه‌های جدی برای شکستن کانال یک میلیون و 600 هزار واحد نیاز دارد، ارزش معاملات خرد در روز چهارشنبه 3499 میلیارد تومان بوده که با این میزان ارزش معاملات نمی‌توان انتظار رشد شاخص کل را داشت و بازار برای صعود به یک نفس جدید نیاز پیدا خواهد کرد.

وضعیت شاخص‌های کلی بازار

چهارشنبه نمادهای شاخص‌ساز عرضه بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند. ارزش معاملات خرد عدد 3499 میلیارد تومان را به ثبت رسانده که نسبت به میانگین هفتگی، 19% و نسبت به میانگین ماهانه 29% کاهش داشته است. در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 741 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. چهارشنبه نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم 348 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت در یک هفته گذشته حاکی از 665 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها بوده و خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت در یک هفته گذشته حاکی از 665 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها بوده و خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. اما چهارشنبه به میزان 322 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت وارد شده است این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

ارزش صف‌های خرید 233 میلیارد تومان است که کاهش 61 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش 17 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده 107 میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم 388 میلیارد تومان (0.9 برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات 364 میلیارد تومان (0.8 برابر میانگین هفتگی) و خودرویی با ارزش معاملات 329 میلیارد تومان (0.8 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات 133 میلیارد تومان (2.3 برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه انبوه سازی با ارزش معاملات 141 میلیارد تومان (1.4 برابر میانگین هفتگی) و گروه بانکی با ارزش معاملات 248 میلیارد تومان (1.2 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه عرضه برق و گاز در دو روز پایانی هفته وضعیت بسیار خوبی داشتند و بیشترین نمادهای آن مثبت معامله شدند، معمولا در بورس اخبار پیش‌خور می‌شوند و باید منتظر ماند تا خبر افزایش نرخ برق، گاز در ماه تیر یا مرداد اعلام شود. هرچند شرکت‌ها هنوز به صورت رسمی در سامانه کدال خبر افزایش نرخ را اعلام نکرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا