دانشگاه شهرکرد آماده جذب سرمایه‌گذار برای احداث موزه تاریخ طبیعی است


دانشگاه شهرکرد آماده جذب سرمایه‌گذار برای احداث موزه تاریخ طبیعی است

شهرکرد - ایرنا - سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به فعالیت‌های مطلوب پژوهشگران و محققان این دانشگاه در حوزه علوم زیستی به ویژه جانورشناسی و ژنتیک و نیاز دانشگاه به برخورداری از موزه تاریخ طبیعی گفت: مقدمات لازم برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه در دانشگاه شهرکرد فراهم شده است.

یاسر پیرعلی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پژوهشگران و محققان دانشگاه شهرکرد در سال‌های اخیر به موفقیت‌های قابل‌ توجهی در ثبت گونه‌های جدید جانوری و گیاهی و همچنین نمونه‌های ژنتیکی دست یافته‌اند اما تاکنون فضای مورد نیاز همچون موزه تاریخ طبیعی که امکان ارائه این دستاوردها و گسترش فعالیت‌های مرتبط را فراهم کند، در این دانشگاه ایجاد نشده است.

وی به آمادگی این دانشگاه برای واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران به منظور ساخت موزه تاریخ طبیعی و بهره‌برداری از آن برای ۲۰ سال اشاره و تصریح کرد: این فضا می‌تواند ظرفیت موردنیاز برای حفاظت از ذخایر ژنتیکی موجود را نیز فراهم کرده و به مرکزی برای گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی تبدیل شود.

سرپرست دانشگاه شهرکرد، ظرفیت‌های جغرافیای و اقلیمی چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری طبیعی را نیز یادآور شد و گفت: این ظرفیت در کنار موزه تاریخ طبیعی، فرصت مناسبی را برای گسترش شاخه‌های گردشگری و پرداختن به برنامه‌های تخصصی در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

پیرعلی همچنین درباره فراهم ساختن زمینه تبادلات علمی با مراکز دانشگاهی خارج از کشور در حوزه علوم ژنتیک و زیست‌شناسی نیز اظهار داشت: تفاهم‌نامه همکاری‌های بین‌المللی بین دانشگاه شهرکرد با تعدادی از دانشگاه‌های معتبر در کشورهای اروپایی و آسیایی منعقد شده است که فضا را برای گسترش این‌گونه تبادلات علمی نیز فراهم می‌کند اما تاکنون به صورت اختصاصی مذاکراتی با مراجع داخلی و خارجی برای مباحث ژنتیکی انجام نشده است که تلاش می‌شود در آینده این موارد نیز لحاظ شود.

وی در ادامه در خصوص بهبود عملکرد پژوهشکده‌ها در دانشگاه شهرکرد و امکان افزایش این مراکز نیز تصریح کرد: رویکرد دانشگاه در این باره آن است که علاوه بر تولید علم در این پژوهشکده‌ها، فضا برای ایجاد مراکز نوآوری و حرکت در مسیر فناوری و تولید محصول نیز ایجاد شود که به همین منظور کارگاه صنایع چوب و مبلمان به عنوان یک مرکز نوآوری و فناوری در حال تجهیز است و مرکزی نیز در رابطه با صنعت جوش در دستور کار قرار دارد.

سرپرست دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه افزایش رشته‌های دانشگاهی نیز در این مرکز بر اساس نیاز استان و کشور و بیشتر در گرایش‌های بین‌رشته‌ای به پیش می‌رود، افزود: مهندسی گلخانه و زیرشاخه‌های گردشگری، فرش، مدیریت و اقتصاد از جمله رشته‌هایی است که برنامه‌ریزی برای ایجاد آن‌ها در سه مجتمع دانشگاهی شهرکرد، فارسان و بروجن در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد با داشتن سه پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن، پذیرای بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403