اسپیس‌ اکس ارتباطات لیزری بین ماهواره‌های استارلینک را فعال خواهد کرد


اسپیس‌ اکس ارتباطات لیزری بین ماهواره‌های استارلینک را فعال خواهد کرد

اسپیس‌ اکس تاکنون حدود 2000 ماهواره را برای خدمات اینترنتی استارلینک خود به فضا فرستاده است و حالا می‌خواهد این پروژه را گسترش دهد. ایلان ماسک اعلام کرد که این شرکت به منظور کاهش چشمگیر تأخیر اینترنتی ارتباط لیزری بین ماهواره‌ها را فعال خواهد...

اسپیس‌ اکس تاکنون حدود ۲۰۰۰ ماهواره را برای خدمات اینترنتی استارلینک خود به فضا فرستاده است و حالا می‌خواهد این پروژه را گسترش دهد. ایلان ماسک اعلام کرد که این شرکت به منظور کاهش چشمگیر تأخیر اینترنتی ارتباط لیزری بین ماهواره‌ها را فعال خواهد کرد.

پس از اینکه یک یوتیوبر نظر خود درباره اجرای بازی‌های ویدیویی با استارلینک در بالای کوه را به اشتراک گذاشت، ماسک در ۱۰ ژوئن توئیت کرد: "هر جا که می‌خواهید بازی کنید". البته در واقعیت اینطور نیست. استارلینک سرعت دانلود مناسبی را ارائه می‌دهد، اما تأخیر آن برای بازی‌های ویدیویی به شدت زیاد است. تأخیر ۵۵ تا ۷۵ میلی‌ثانیه باعث می‌شود دشمنان شما در بازی که تأخیر اینترنتی کمتری دارند به راحتی شما را شکست دهند.

یک گیمر برزیلی به سرعت در این باره واکنش نشان داد و نارضایتی خود از زمان پینگ ۱۰۰ میلی‌ثانیه استارلینک را اعلام کرد. ایلان ماسک فوراً در پاسخ به او گفت که این شرکت تا پایان سال 2022 "ارتباطات لیزری بین‌ماهواره‌ای" را فعال خواهد کرد. در نتیجه ماهواره‌ها سیگنال اینترنت را سریع‌تر ارسال می‌کنند و دیگر برای ارسال سیگنال‌های رادیویی روی ایستگاه‌های زمینی تکیه نمی‌کنند. این اقدام تأخیر در ارسال سیگنال‌ها را به شدت کاهش می‌دهد، چون نور در خلاء بسیار سریع‌تر از کابل‌های فیبر نوری حرکت می‌کند.

اسپیس‌ اکس ارتباطات لیزری بین ماهواره‌های استارلینک را فعال خواهد کرداسپیس‌ اکس ارتباطات لیزری بین ماهواره‌های استارلینک را فعال خواهد کرد

استارلینک ارسال آخرین ماهواره‌ها به مدار را از سپتامبر ۲۰۲۱ آغاز کرد. این ماهواره‌ها قادر به ارتباطات لیزری بودند اما این ویژگی در آن‌ها فعال نبود و برای برقراری ارتباط به امواج رادیویی تکیه می‌کردند. در ابتدا اتصال نوری جدید برای اتصال کاربران در مناطق قطبی استفاده خواهد شد. اسپیس‌اکس پیش از این درخواستی را در اداره بین‌المللی کمیسیون ارتباطات فدرال ثبت کرده است و این کمیته مجوز استفاده موقت از ماهواره‌های استارلینک در عرض‌های جغرافیایی بالاتر از ۵۳ درجه را صادر کرده است.

ارتباطات لیزری بین‌ماهواره‌ای منجر به اعتراضاتی توسط جامعه ستاره‌شناسان شده است. برای استفاده از پیوند نوری جدید، ماهواره‌ها دیگر نمی‌توانند از آفتابگیری که نور بازتابی از ماهواره‌ها را کاهش می‌دهد استفاده کنند. ماهواره‌های نورانی و درخشان روی مشاهدات آسمانی ستاره‌شناسان حرفه‌ای و آماتور تأثیرات منفی می‌گذارند.

توئیت ایلان ماسک در تاریخ 10 ژوئن 2022:

ارتباطات لیزری بین‌ماهواره‌ای استارلینک تا پایان سال 2022 فعال خواهند شد. این کار به طور چشمگیری تأخیر جهانی را کاهش می‌دهد.

نور در خلاء/هوا ۴۰ درصد سریع‌تر از فیبر نوری حرکت می‌کند و طول مسیر حرکت ماهواره‌ها کوتاه‌تر می‌شود (کابل‌ها در کنار خطوط ساحلی قرار دارند).


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد