در تدوین آیین‌نامه رتبه بندی معلمان مواردی در حال لحاظ شدن است که رضایت بخش نیست


در تدوین آیین‌نامه رتبه بندی معلمان مواردی در حال لحاظ شدن است که رضایت بخش نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه مواردی در تدوین آیین‌نامه رتبه‌‌بندی معلمان در حال لحاظ شدن است که مثبت و رضایتبخش نیست. این قانون در مجلس مصوب شده، برای تصویب آن زحمت زیادی رقم خورده و بودجه آن هم در نظر گرفته شده است، در چنین شرایطی اینکه اکنون بخواهند در تدوین آیین‌نامه داخلی یک اندازه‌گیری متفاوت را اعمال کنند، قابل قبول...

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان که انتقادات جدی نسبت به آن وجود دارد، گفت: بله متاسفانه مواردی در تدوین آیین‌نامه در حال لحاظ شدن است که مثبت و رضایتبخش نیست. این قانون در مجلس مصوب شده، برای تصویب آن زحمت زیادی رقم خورده و بودجه آن هم در نظر گرفته شده است، در چنین شرایطی اینکه اکنون بخواهند در تدوین آیین‌نامه داخلی یک اندازه‌گیری متفاوت را اعمال کنند، قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: این نوع رفتار توهین به معلمان عزیز است، مجلس و کمیسیون آموزش اصلا نسبت به این موضوع کوتاه نخواهند آمد.

عضو کمیسیون آموز مجلس ابراز داشت: در طول چند دوره گذشته ما تنها مجلسی هستیم که ایستادگی کردیم و این لایحه را به نتیجه رساندیم، البته همین نکته قابل توجه است که این موضوع لایحه دولت بود نه طرحی از جانب نمایندگان مجلس. در زمان تصویب این قانون و همینطور در زمان تصویب بودجه امسال برای اجرای این قانون بودجه مورد نیاز را هم در نظر گرفتیم. اکنون چرا نباید اجرا شود؟

وی تاکید کرد: ما نمایندگان در کنار معلمین هستیم و تمام قد هم می‌ایستیم و از این حق و مصوبه قانونی دفاع کرده و کوتاه نخواهیم آمد.

نماینده مردم آمل اضافه کرد: از رئیس‌جمهور محترم هم به جهت همراهی با این موضوع برای تصویب این قانون تشکر می‌کنیم و از هیات دولت می‌خواهیم از اینکه مصوبه‌ای در جهت خدشه‌دار شدن مصوبه قانونی مجلس داشته باشد، پرهیز کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه اظهار داشت: هیات دولت مواردی را در آیین‌نامه لحاظ کردند که با قانونی که مجلس مصوب کرده بعضا مغایرت دارد، دولتمردان اگر به مجلس اعتماد دارند باید از این رفتارها پرهیز کنند. قانونی که تصویب شد با حضور نمایندگان دولت به تصویب رسید، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، معاون سرمایه انسانی، رئیس سازمان اداری استخدامی کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه همه حضور پیدا کردند، این دیگر چیزی نبود که بخواهند بروند در هیات دولت مجددا آن را چکش کاری کنند.

وی در رابطه با طولانی شدن زمان تصویب و اجرای این قانون در دولت، گفت: به عقیده من باید هرچه زودتر تصویب آیین‌نامه آن را به نتیجه برسانند، ما نمایندگان هم منتظر هستیم که هرچه زودتر این کار به نتیجه رسیده و اجرا شود.

حاجی‌پور به تلاش تمام نمایندگان برای تصویب این قانون، تصریح کرد: در فرآیند به نتیجه رساندن این لایحه هم این تنها کمیسیون نبود که فعالیت داشت و دلسوزی می‌کرد بلکه کل نمایندگان در این زمینه ایستادگی کردند و باید از کل مجلس تشکر کنیم. البته کمیسیون هم وظیفه ذاتی داشت که این کار را دنبال کند و این تبدیل به قانون شد و امروز ما از دولت انتظار داریم که هر چه زودتر آن را اجرایی کند.

منبع: ایلنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس