دمای هوای خراسان رضوی تا 7 درجه خنک می‌شود


دمای هوای خراسان رضوی تا 7 درجه خنک می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از افزایش وزش باد در استان در 2 روز آینده و تداوم کاهش دمای هوا بین 5 تا 7 درجه خبر داد.

زهرا مبشری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان تا روز یکشنبه آینده شاهد افزایش ابرناکی بخصوص در نیمه شمالی، با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده در ارتفاعات خواهد بود.

وی ادامه داد: بیشترین شدت باد برای امروز و روز یکشنبه همراه با احتمال بروز خسارت ناشی از آن در استان پیش‌بینی می‌شود که البته در روز شنبه تقریبا جو نسبتا پایداری بر استن حاکم خواهد شد.

این کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: در روز دوشنبه آینده نیز شاهد عبور موج جدیدی از استان خواهیم بود که در برخی قسمتهای شمال و مرکز استان با رگبار و رعد و برق همراه است و احتمال ایجاد رواناب، سیلاب و آب گرفتگی را در پی دارد که اطلاعات تکمیلی آن طی روزهای آتی اعلام می‌شود.

مبشری با بیان اینکه دمای هوای مشهد و سایر نقاط استان روند کاهشی به خود گرفته است، افزود: از امروز تا روز دوشنبه آینده شاهد تداوم این روند کاهشی دما خواهیم بود.

وی ادامه داد: در روز دوشنبه تا حدود زیادی از گرمای هوا کاسته شده و هوای نسبتا خنک و مطلوبی را تا روز سه‌شنبه تجربه خواهیم کرد که پیش بینی می‌شود این کاهش دما ۵ تا ۷ درجه باشد.

وی با بیان اینکه امروز مشهد دمای ۳۳ درجه را تجربه می‌کند و امشب نیز دما به ۲۱ درجه می‌رسد، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فریمان با ۱۵ درجه خنک‌ترین شهر استان و مه‌ولات با ۴۲ درجه سانتیگراد، گرم ترین شهر استان بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین طی شبانه روز گذشته بیشترین سرعت ورزش باد از شهرستان سبزوار با ۶۸ کیلومتر در ساعت و بیشترین بارندگی نیز به ترتیب در شهرهای کلات نادری، گلمان، مشهد و فریمان گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران