جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری‌ لرستان 19 درصد افزایش یافت


جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری‌ لرستان 19 درصد افزایش یافت

خرم‌آباد - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی لرستان "مجتبی میر" روز جمعه اظهار داشت: تامین و توزیع گوشت مرغ در این استان وضعیت مطلوبی دارد و روزانه ۲۰۰ تن از این ماده غذایی در مرغداری‌ها تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ مازاد بر نیاز مردم استان به قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان از مرغداری ها خریداری و ذخیره شده است.

میر همچنین با بیان اینکه با اجرای طرح کشاورزی قراردادی در لرستان، کشاورزان تحت پوشش برای فروش محصولات مازاد بر نیاز خود مشکلی نخواهند داشت ، افزود: تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداران جزو اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است و برای تأمین نقدینگی دامداران و مرغداران در استان تاکنون ۷۰ میلیارد تومان در قالب طرح مردمی‌سازی یارانه پرداخت شده است.
معاون جهادکشاورزی لرستان گفت: کاشت دانه‌های روغنی به‌عنوان محصول استراتژیک و مورد نیاز کشور و استان در اولویت قرار دارد و به کشاورزانی که دانه‌های روغنی کشت کنند، کمک خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا