16فقره پرونده چرای غیرمجاز در اشنویه تشکیل شد


16فقره پرونده چرای غیرمجاز در اشنویه تشکیل شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 16فقره پرونده تخلف چرای زودرس دام در مراتع این شهرستان تشکیل شده است.

مصطفی چترآذر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود از مراتع این شهرستان، این تعداد پرونده تخلف را برای دامدارانی که قبل از شروع فصل چرا، هزار و ۳۵۰ راس دام غیرمجاز را برای چرا به مراتع برده بودند، تشکیل دادند.

وی اضافه کرد: در مجموع پرونده هایی نیز که حاضر به تمکین نبودند، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارسال شد که تاکنون ۶۳ میلیون ریال جریمه نقدی اخذ شده است و بیش از ۲هزار و۶۰۰ واحد دامی از سطح مراتع اخراج شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه بیان کرد: بیش از ۱۲۵ هزار واحد دامی از مراتع این شهرستان استفاده می‌کنند که بخش اعظمی از گوشت و مواد لبنی منطقه را تامین می‌کنند.

چترآذر افزود: طبق طرح ممیزی، چرای دام در مراتع از ۱۵ آبان تا ۱۵ اردیبهشت ممنوع است و با متخلفان برابر مقررات برخورد و در صورت تکرار، پروانه ممیزی آنها نیز باطل می‌شود.

وی گفت: سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی اشنویه است.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی صورت گیرد و از تخریب‌ این عرصه‌ها جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

آذربایجان‌غربی افزون بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که بیش از ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه