آیت‌الله علم‌الهدی: باید با مبادی فساد و سودجویی در کشور برخورد شود


آیت‌الله علم‌الهدی: باید با مبادی فساد و سودجویی در کشور برخورد شود

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: به منظور حمایت از مردم در شرایط کنونی و کاستن از مشکلات معیشتی آنان، باید مبادی فساد و سودجویی در کشور شناسایی و با آن برخورد شود.

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد که در حرم رضوی برگزار شد، موقعیت امروز کشور و جامعه را حساس خواند و افزود: از طرفی فشار مشکلات اقتصادی و معیشتی و از سوی دیگر در جریان حوادث جهانی، فرصتهای قابل توجهی در مسیر پیش روی ما قرار دارد.

وی افزود: آنچه امروز حایز اهمیت است، شناخت مشکلات و مبداء مشکلات و نیز شناخت فرصت‌هایی است که به حل مشکلات کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز مشکلات معیشتی و نگرانی ها برای همه مردم، به خصوص طبقات پایین تر در حال روی دادن است، ادامه داد: جراحی اقتصادی و ایجاد عدالت در کشور قطعا عوارض و پیامدهایی به همراه دارد، چرا که میلیاردها پول را از دست عده قلیلی بیرون کشیده و به عنوان یارانه به ۷۵ میلیون نفر پرداخت کرده اند که این روند موجب تلاش آن عده برای جبران ضررشان می شود.

وی تاکید کرد: باید مسوولان مبانی فساد را شناسایی کرده و به دست بیاورند تا با آن بدون اغماض برخورد کنند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: قبول داریم که عرضه و تقاضا الفبای اقتصاد است اما تعیین نرخ اجناس بر اساس این قانون در جامعه متعادل رخ می دهد و صدق می‌کند، نه جامعه ای که از طرفی تحت تحریم است و از طرفی سودجویان به دنبال تامین سود خود هستند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: دستگاههای نظارتی باید فعال و دستگاههای حاکمیتی و قوای سه گانه نیز باید با هم در این مسیر هماهنگ باشند.

وی حاکمیت کشور را حاکمیتی دینی خواند و افزود: همه باید به عرصه بیاییم و انجام برخی وظایف را تنها بر عهده یک قوه ندانیم زیرا باید توجه داشت که رها کردن مردم به خصوص فقرا موجب نابودی آنها در این شرایط می شود.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه بدون کمک مردم در این کشور هیچ چیزی درست نمی‌شود، اظهار کرد: اکنون در شرایطی قرار داریم که نه تنها تحریم ها بی اثر است، بلکه دشمنان نیز به این حقیقت پی برده اند.

وی امید به برجام را اشتباه خواند و ادامه حرکت در مسیر آن را غلط دانست و افزود: دیپلماسی اقتصادی بدون برجام و در ارتباط با برخی کشورها کلید خورده است که از آن جمله می‌توان به تبادلات با ونزوئلا اشاره کرد.

آیت الله علم الهدی گفت: تفاهم اقتصادی با کشورهای همسایه نیز از فرصتهایی است که باید آنها را شناخت و با همراهی مردم نسبت به حل و جبران مشکلات اقتصادی بکوشیم.

وی اظهار کرد: اگر بنا شد موضوعیت دینی جامعه را حفظ کنیم و ارزشهای دینی بر زندگی ما سایه افکند، برکات الهی برای ما سرازیر می شود اما اگر جامعه لاییک شود و مظاهر گناه که موجب غضب خداوند است، رخنمایی کند برعکس آنرا شاهد خواهیم بود.

امام جمعه مشهد افزود: اگر زندگی اجتماعی ما مظهر لاابالی‌گری و مظاهر ضد دینی باشد، غضب خداوند را شاهد خواهیم بود و همین موقعیت امروز را هم از دست خواهیم داد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه برخورداری از تقوای عملی، برنامه ای در جریان عبودیت و بندگی است، گفت: انسان با حیوانات و جانوران متفاوت است، زیرا انسان موجودی است که در زندگی نابود نمی شود و برای پایداری و بقا آمده است، و هرچه به خدا نزدیک شود، ابدیتش کامل تر می‌شود و تقوا وسیله ای است که انسان را در مسیر خدا پیش می برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی