کنگره ملی شهدای عشایر فرصتی برای خنثی شدن تهدیدها و انسجام هر چه بیشتر ملت است


کنگره ملی شهدای عشایر فرصتی برای خنثی شدن تهدیدها و انسجام هر چه بیشتر ملت است

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه برگزاری کنگره‌هایی چون کنگره 11 هزار شهید جامعه عشایری فرصتی برای خنثی شدن تهدیدهای دشمن و انسجام هر چه بیشتر ملت است، گفت: هدف نهایی و اصل این کنگره به محتوا و بهره‌مند شدن از برکات شهدا و انقلاب باز می‌گردد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر به میزبانی استان از کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور در اواخر خرداد امسال اشاره کرد و افزود: این‌گونه کنگره‌ها یک امر تشریفاتی و مجموعه‌ای از نشستن‌ها و برخاستن‌ها و گفتن‌ها نیست، بلکه اصل آن توجه به محتوا و مفهومی است که کنگره بر مبنای آن شکل‌گرفته است.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مسوولان برگزاری کنگره با ایشان نیز اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری بحث جنگ نرم و تهدیدات دشمن برای جدا کردن فرهنگ شهدایی از جامعه را مورد توجه قرار دادند، تهدیدی که دشمن تلاش می‌کند بین جامعه و دین فاصله بیندازد، ایمان مردم را مخدوش کند و ارزش‌ها را کمرنگ جلوه دهد، از این رو لازم است بنا به توصیه رهبر انقلاب، تقویت نگاه شهدایی و ایمانی در این کنگره به خوبی دنبال شود.

امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه در شرایط کنونی تهدیدهای مختلفی در عرصه فرهنگی متوجه جامعه و کشور است، ادامه داد: مقوله حجاب و عفاف از مباحث بسیار مهمی است که دشمن به صورت ویژه بر آن متمرکز شده است و شرایط نیز در فضای جامعه به شکلی پیش می‌رود که برخی بدون آنکه آگاه باشند، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و با قرآن و اهداف نورانی اسلام و شهدا مقابله می‌کنند.

نکونام افزود: برخی افراد در بحث بدحجابی غافل هستند و برخی نیز به عنوان مهره، کار دشمن را انجام می‌دهد که باید آگاه بود و اجازه نداد دشمن با ترویج این گونه رفتارها، ایمان جامعه را به خطر بیندازد.

وی با تاکید بر لزوم رشد صنعت گردشگری و ارتباط آن با تهدیدات فرهنگی دشمن یادآور شد: این صنعت نیاز به پیوست فرهنگی دارد تا تهدیدات دشمن در این عرصه باعث خسران نشود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد، سناریوسازی با استفاده از برخی اراذل و اوباش و ایجاد ناامنی در مراکز تفریحی، ترورهای کور و هدف قرار دادن شخصیت‌های علمی، ایجاد پایگاه در کشورهای همسایه و تهدید مرزها، فشار بر شورای حکام آژانس و صدور قطعنامه علیه ایران و دامن زدن به اعتراضات داخلی را از جمله اقدامات دشمن برای از بین بردن انسجام ملت ایران بیان کرد .

وی گفت: بیش از چهار دهه است که مردم ایران اسلامی با این نوع از تهدیدات رو به رو هستند و دشمنان نظام جمهوری اسلامی هنوز نمی‌دانند که ملت ایران، ملتی آبدیده و با تجربه است و در برابر همه تهدیدات ایستادگی می‌کند.

نکونام اظهار داشت: با وجود آنکه این تهدیدات و دشمنی‌ها به فضل پروردگار راه به جایی نخواهد داشت اما توجه و آگاهی لازم است و برپایی کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور نیز فرصتی است تا بار دیگر تهدیدات دشمن خنثی شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته جهادکشاورزی و اهمیت تولیدات و محصولات این حوزه در حفظ امنیت غذایی کشور گفت: کشاورزی از مواردی است که باید همواره در صدر توجه همگانی قرار داشته باشد و در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری نیز این بخش و زیرمجموعه‌های آن به خوبی مورد توجه قرار گرفت و بیش از یک‌چهارم از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر به این حوزه اختصاص یافت.

امام‌جمعه شهرکرد یادآور شد: اختصاص بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای کشاورزی استان فرصت مغتنمی است که باید از آن به نحو شایسته استفاده شود و لازم است مسوولان و فعالان این عرصه با روحیه جهادی و تلاش مضاعف، زمینه به ثمر رسیدن این اعتبار در توسعه کشاورزی استان را فراهم کنند.

وی همچنین با اشاره به برخی مسائل مطرح شده پیرامون سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان افزود: مسوولان استانی در تعیین اماکن دیدار مردمی رییس‌جمهور نقش نهایی را نداشتند و اینکه به طور قطعی، مسوولان استان تصمیم بگیرند که هنگام حضور رییس‌جمهور به استان، وی به کجا برود و کجا نرود، این‌طور نیست.

نکونام افزود: تا جایی که اطلاع دارم مسوولان استان تمام نقاط ضروری و آسیب دار استان را به گروه تنظیم‌کننده سفر رییس‌جمهور معرفی کردند اما انتخاب نهایی با خود آقایان است و تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: برای من هم سوال بود که چرا منطقه لبد در شهرستان کوهرنگ برای حضور رییس‌جمهور در نظر گرفته شده است که گفته شد چون مقام معظم رهبری در سالیان گذشته به این روستا و منطقه تشریف برده‌اند و برخی کارها به نتیجه نرسیده است، لازم است مشکلات در سفر رییس‌جمهور بررسی و رفع شود.

امام‌جمعه شهرکرد اظهار داشت: رییس‌جمهور در سفر به استان، مناطق دیگر را نیز به صورت هوایی بازدید کردند و موقعیت‌های آبی، طرح آب‌رسانی بن به بروجن و شرایط مناطق را در این بازدیدها بررسی کردند، دشت‌های مختلف استان و مسائل کم‌آبی و حساسیت‌های بهشت‌آباد نیز مفصل برای رییس‌جمهور توضیح داده شد.

نکونام با تاکید بر اینکه انتخاب اماکن بازدید با گروه هماهنگ‌کننده سفر بوده و مسوولان استان تنها در این موضوع مشورت داده‌اند، گفت: به طور کلی سفر پر برکتی برای استان رقم خورد و اعتبارات نیز عادلانه و برای همه مناطق استان مصوب شد و لازم است، مسوولان در درون و خارج از استان دست به دست هم دهند تا این اعتبارات هر چه زودتر عملیاتی شود.

امام‌جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت دکتر چمران و مناسبت بسیج اساتید نیز اشاره کرد و گفت: شهید چمران انسانی است که بقاء خود را در جهاد جست‌وجو کرد و با وجود آنکه از دارایی‌های بسیار و استعدادهای فراوان نخبگانی نیز برخوردار بود اما با پشت پا زدن به تمام آن‌ها و با یک انتخاب مهم، انقلاب و جهاد را هدف خود قرار داد و نقش‌آفرین شد.

وی همچنین با اشاره به آیاتی از سوره ابراهیم افزود: اگر انسان در برابر نعمت‌های الهی ناسپاسی کند و آن‌ها را در مسیر خود برای جلب رستگاری به کار نبرد، نعمت به نقمت تبدیل خواهد شد و هلاکت انسان را به دنبال خواهد داشت.

نکونام با بیان اینکه مهم‌ترین نعمت، دین، قرآن و انقلاب اسلامی است، توصیه کرد، تلاش شود همه مراقب باشند نعمت‌ها قدر دانسته شوند و به ضد ارزش و سیاهی تبدیل نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس