افزایش سهم دختران از حقوق پدران متوفی نیروهای مسلح بعد از 22 ماه انجام شد


افزایش سهم دختران از حقوق پدران متوفی نیروهای مسلح  بعد از 22 ماه انجام شد

رکنا: در شرایطی که از مرداد 1399 تا کنون، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) اقدام به کاهش سهم دختران از حقوق پدران متوفی کرده بود و ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، بارها در گفت و گو با رکنا این اقدام را غیرقانونی دانسته بود، بالاخره سهم این دختران به شرایط قانونی بازگشت و از پایان خرداد 1401، حقوق این افراد با افزایش محسوسی...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در 22 ماه گذشته، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) اقدام به کاهش سهم دختران از حقوق پدران متوفی کرده بود. این در حالی است که به گفته ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، خانه ملت بارها به دلیل غیرقانونی بودن این اقدام و برای جبران کاهش سهم دختران از حقوق پدران متوفی نیروهای مسلح با این سازمان نامه نگاری کرده بود، اما مدت ها طول کشید تا مسئولان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به درخواست خانه ملت برای افزایش سهم دختران از حقوق پدران متوفی نیروهای مسلح توجه کنند.

بررسی های خبرنگار رکنا نشان می دهد که از مرداد 1399 تا همین چند روز پیش، سهم دختران از حقوق پدران متوفی نیروهای مسلح به شکلی محسوس توسط سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) کاهش یافته بود. ماجرا از این قرار است که وقتی یک پدر کارمند یا بازنشسته نیروهای مسلح فوت می کند، حقوق ماهیانه او بعد از مرگ به همسر و دخترانش تعلق می گیرد، البته به شرط این که دختران، مجرد، بیوه یا مطلقه باشند و هیچ منبع درآمد دیگری هم نداشته باشند.

در چنین شرایطی به طور مثال وقتی یک پدر کارمند یا بازنشسته نیروهای مسلح که یک همسر و یک دختر مجرد دارد، از دنیا می رود، 50 درصد حقوق ماهیانه او به دختر و 50 درصد دیگر به همسرش تعلق می گیرد. اما از مرداد 1399 سهم دختران نیروهای مسلح در این شرایط از 50 درصد به یک سوم کاهش یافته بود و البته سهم دختران از حقوق پدران متوفی آنها در شرایط دیگر نیز به همین ترتیب کم شده بود. علت اصلی کاهش این سهم نیز تغییر غیرقانونی آیین نامه داخلی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح بود و این مساله منجر به اعتراض فرزندان کارکنان یا بازنشستگان متوفی نیروهای مسلح شده بود.

حالا اما بعد از پیگیری های مکرر رکنا از ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و البته سایر اعضای این کمیسیون و نامه نگاری های متعدد خانه ملت با سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)، بررسی های خبرنگار رکنا که نمونه هایی از آن را می توانید در لینک های انتهای این گزارش ملاحظه کنید، نشان می دهد که بالاخره قرار است از پایان خرداد 1401، پرداخت حقوق دختران پدران متوفی نیروهای مسلح، بعد از 22 ماه به روال قانونی بازگردد.

گفتنی است؛ مطابق اظهارات پیشین ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو رکنا، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) نه تنها باید حقوق دختران پدران متوفی را افزایش دهد، بلکه باید برای پرداخت مابه‌التفاوت حقوق این دختران در 22 ماه گذشته با شرایط قانونی نیز برنامه ریزی کند.

نمونه هایی از پیگیری های گذشته رکنا درباره این مساله:

گزارش رکنا در تاریخ 20 آذر 1400 با عنوان «رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدران متوفی نیروهای مسلح / فرصت یک ماهه مجلس برای افزایش سهم دختران»

گزارش رکنا در تاریخ 21 دی 1400 با عنوان «حرکت حلزونی مجلس برای رفع مشکل دختران متوفیان نیروهای مسلح / کاهش سهم دختران از حقوق پدران متوفی ادامه دارد»

گزارش رکنا در تاریخ 10 بهمن 1400 با عنوان «رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: کاهش غیرقانونی سهم دختران از حقوق پدران متوفی نظامی / سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح پاسخگو نیست»

گزارش رکنا در تاریخ 21 اردیبهشت 1401 با عنوان «تداوم پاسخگو نبودن سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به مجلس / 21 ماه کاهش غیرقانونی سهم دختران از حقوق پدران متوفی نیروهای مسلح»

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا