فرانسویان مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا


فرانسویان مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا

اقتصادنیوز: طبق یک نظرسنجی، بیش از نیمی از مردم فرانسه مخالف طرح پیوستن اوکراین به این اتحادیه هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نتایج نظرسنجی برخط روزنامه پرشمارگان "لو فیگارو" حکایت از این دارد که بیش از نیمی از مردم فرانسه که از ابتدای امسال ریاست دوره‌ای بر شورای اتحادیه اروپا دارند، مخالف طرح پیوستن اوکراین به این اتحادیه هستند؛ طرحی که به نظر می‌رسد رهبران اروپایی برخلاف نظر شهروندانشان گام برمی‌دارند.

روزنامه فرانسوی گزارش داد، تاکنون ۴۴ هزار ۱۲۸ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و ۵۴.۸۳ درصد به این سوال که "آیا میخواهید که اوکراین به اتحادیه اروپا بپیوندد؟" پاسخ منفی دادند.

این نظرسنجی ساعاتی پیش از آغاز بررسی طرح پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در کمیسیون این اتحادیه روی خروجی تارنمای لو فیگارو منتشر شد.

کمیسیون اروپا روز جمعه از نامزدی اوکراین و مولداوی برای عضویت در اتحادیه اروپا حمایت، اما پذیرش نامزدی گرجستان را مشروط اعلام کرد.

یکی از کاربران لو فیگارو در بخش نظردهی، نوشته است: ما در حال حاضر به اندازه کافی با نامزدی ترکیه مشکل داریم... .

فردی دیگر نیز زیاده‌خواهی فرانسوی را با این جمله که "آنچه ما می‌خواهیم صلح در اوکراین و گاز ارزان روسیه است!" به نمایش گذاشته است.

کاربر دیگری که ظاهرا از طرح این سوال کمی عصبانی به نظر می‌رسد، نوشته است: نه! ما پیشتر و بدون اینکه نظرمان را بپرسند از رومانی و بلغارستان استقبال کرده‌ایم. اتحادیه اروپا بد عمل می‌کند .. . این غیر قابل تحمل است! علاوه بر این، صحبت کردن با شور و حرارت و تحت تاثیر قرار گرفتن و تسلیم شدن در برابر زلنسکی، واقعاً بدترین ایده است.

فرد دیگری نیز تاکید دارد: به هچ وجه! اوکراین بدون اتحادیه اروپا کاری نمی‌کند؛ شرایط خود [جهت عضویت] را برآورده نمی‌کند و بدتر از همه، این تنها بهانه‌ای برای جنگ افروزان محافظت شده خواهد بود تا مردم را به جنگ وادار کنند و باعث مرگ میلیون ها نفر شوند.

فرانسویان مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا

اوکراین چهار روز بعد از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، خواستار عضویت در اتحادیه اروپا شد و در کمتر از یک ماه بعد از دیدار "اورسولا فون درلاین" رئیس کمیسیون اروپا از کی‌یف، تایید این نهاد را برای طی مراحل عضویت دریافت کرد.

امروز در نشستی به ریاست فون درلاین، کمیسیون اروپا توصیه به پذیرش نامزدی مولداوی و اوکراین کرد اما پذیرش نامزدی گرجستان را مشروط اعلام کرد.

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در نهایت در نشستی در روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئن باید درباره وضعیت نامزدی رسمی اوکراین برای الحاق به اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند؛ آغاز مذاکراتی که ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد.

روز گذشته و در جریان سفر رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و رومانی به کی‌یف و دیدارهایی که با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی شان داشتند، ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حمایت کرد.

او گفت: مهمترین پیام سفر ما این است که ایتالیا خواهان عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا است و این موضع را در شورای اروپای آینده حفظ خواهد کرد.

پیشتر، آنتونیو کاستا نخست وزیر پرتغال هم گفته بود اتحادیه اروپا با نامزدی اوکراین انتظارات نادرستی را ایجاد می کند و این اتحادیه باید بر حمایت عملی از کی‌یف متمرکز شود.

زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دیروز گفت که با رهبران اتحادیه اروپا در خصوص هماهنگی برای حمایت از این کشور و بازسازی آن پس از جنگ صحبت کرده است.

او رهبران جهان را برای مجبور کردن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای توقف جنگ علیه اوکراین فراخواند و گفت: تنها تلاش‌های یکپارچه می‌تواند رهبر روسیه را مجبور به توقف جنگش علیه ما بکند و هیچ رهبری در جهان به تنهایی این کار را نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج