اسنپ سرویس سفر اشتراکی را راه‌اندازی می‌کند


اسنپ سرویس سفر اشتراکی را راه‌اندازی می‌کند

اسنپ با هدف توسعه در بخش حمل‌ونقل برنامه‌هایی از جمله راه‌اندازی سرویس سفر اشتراکی را در دست اجرا دارد. اسنپ اعلام کرده که اکنون با کاهش فراگیری کرونا و در مسیر رشد و توسعه خدمات خود، در نظر دارد سرویس سفر اشتراکی (carpooling) را در شهر تهران طراحی و اجرا کند. طبق گزارش عملکرد این مجموعه در سال 1400، بیش از 820 میلیون سفر با...

اسنپ با هدف توسعه در بخش حمل‌ونقل برنامه‌هایی از جمله راه‌اندازی سرویس سفر اشتراکی را در دست اجرا دارد.
اسنپ سرویس سفر اشتراکی را راه‌اندازی می‌کند
اسنپ اعلام کرده که اکنون با کاهش فراگیری کرونا و در مسیر رشد و توسعه خدمات خود، در نظر دارد سرویس سفر اشتراکی (carpooling) را در شهر تهران طراحی و اجرا کند. طبق گزارش عملکرد این مجموعه در سال ۱۴۰۰، بیش از ۸۲۰ میلیون سفر با اسنپ خودرو انجام شده و درحال‌حاضر تعداد سفرهای اسنپ در شهر تهران از مرز یک میلیون سفر روزانه گذشته است.
این میزان از درخواست‌ها و تعداد سفرهای انجام‌شده با اسنپ، شرایط را برای پیدا کردن مبداها و مقصدهای مشترک و راه‌اندازی سرویس اشتراکی مهیا کرده است. در سفرهای اشتراکی مسافرانی که مسیر مشابهی دارند می‌توانند با یک خودروی مشترک سفر کنند. اجرایی شدن چنین طرحی، می‌تواند به کاهش ترافیک و آلایندگی‌ها کمک کند و علاوه بر آن، امکان بهره‌مندی از سفری مقرون‌‌به‌صرفه را برای مسافران و کاربران اسنپ فراهم کند.
پیش از این نیز شرکت رقیب اسنپ، یعنی تپسی، از سرویس سفر اشتراکی خود با نام تپ‌سی لاین خبر داده و گفته بود: «تپسی لاین سرویسی‌ است که عملاً به‌جای یک نفر، دو یا سه نفر در خودرو قرار می‌گیرند و این امکان را می‌دهد که هزینه سفر تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند. با این سرویس ما به بازار تاکسی‌های خطی ورود پیدا می‌کنیم.»
خودروهای برقی اسنپ در مسیر ورود به بازار
مجموعه اسنپ یکی از مسئولیت‌های اجتماعی خود به‌عنوان یک سرویس حمل‌ونقل را انتخاب راهکارهای پایدار برای کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی می‌داند. به‌همین‌دلیل‌ این مجموعه در حال بررسی و امکان‌سنجی ورود خودروهای برقی به بازار است و در همین راستا با شرکت‌های خودروسازی داخلی برای واردات این خودروها مذاکره می‌کند.
پیش از این نیز سرویس اسنپ‌باکس به‌صورت آزمایشی موتور سیکلت برقی را به ناوگان خود در شهر مشهد اضافه کرده بود. استفاده از این موتور سیکلت‌ها به‌عنوان یکی از وسایل حمل‌ونقل ضمن کمک به حفظ سلامت محیط زیست، نوعی حمایت از تولیدکنندگان و صنعت‌گران داخلی نیز محسوب می‌شود. بنابراین، توسعه‌ این بخش به سایر شهرهای کشور از جمله مأموریت‌های مجموعه اسنپ‌باکس خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل