یک و نیم میلیارد نفر در جهان کم شنوا هستند



یک و نیم میلیارد نفر در جهان کم شنوا هستند

به نقل از لو فیگارو، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که تقریباً یک چهارم از فرانسویان (24.8 درصد) کم‌شنوایی را نشان می‌دهند و برای 4.3 درصد یک اختلال ناتوان کننده ثبت شده است.

به نقل از لو فیگارو، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که تقریباً یک چهارم از فرانسویان (۲۴.۸ درصد) کم‌شنوایی را نشان می‌دهند و برای ۴.۳ درصد یک اختلال ناتوان کننده ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، نتایج این مطالعه از جمعیت آماری با بزرگی بی‌سابقه ۱۸۶ هزار و ۴۶۰ عضو داوطلب یک گروه اپیدمیولوژیک بزرگ به نام Constances، حاصل شده است.

جمعیت فرانسه در ماه می سال ۲۰۲۱ میلادی ۶۷ میلیون و ۴۱۳ هزار نفر ثبت شده است.


یک و نیم میلیارد نفر در جهان کم شنوا هستند

این پژوهش توسط تیمی از دانشگاه پاریس سیته (L'université Paris Cité) انجام و امروز (جمعه) نتایج آن منتشر شده است و بر اساس آن تقریباً یک نفر از هر چهار بزرگسال فرانسوی تحت تاثیر نوعی کم‌شنوایی قرار می‌گیرد.

در این طرح تحقیقاتی، داوطلبان ۱۸ تا ۷۵ ساله، پرسشنامه‌هایی را در مورد ویژگی‌های دموگرافیک، اجتماعی-اقتصادی، سابقه پزشکی و بستگان و سبک زندگی خود تکمیل کردند و همچنین بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۹ معاینه پزشکی از جمله آزمایش شنوایی را پشت سر گذاشتند.

بر اساس این تحقیقات، برخی از گروه‌های جمعیت همچون افراد مسن، مردان، افراد با شاخص توده بدنی بالا، افراد دارای بیماریی‌هایی همچون دیابت، قلبی عروقی، سابقه افسردگی یا قرار گرفتن در معرض آلودگی صوتی در محل کار احتمال بیشتری برای ابتلا به کم‌شنوایی دارند.

در شرایط متقابل، افراد دارای درآمد یا سطح تحصیلات بالاتر و کسانی که تنها زندگی می‌کنند با احتمال کمتری از این مشکل همراه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ گرجستان صعود کرد؛ سروش رفیعی از خوشحالی بال درآورد!