طرح هوشمندسازی نان از مصارف غیرمعمول آرد و عرضه خارج شبکه آن جلوگیری می‌کند


طرح هوشمندسازی نان از مصارف غیرمعمول آرد و عرضه خارج شبکه آن جلوگیری می‌کند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: طرح هوشمندسازی نان ضمن جلوگیری از مصارف غیرمعمول آرد و عرضه خارج شبکه آن، مدیریت و نظارت بیشتر بر مصارف و توزیع آرد و نان و نیز حمایت و تشویق خبازی‌های با عملکرد مطلوب را در دستور کار قرار می‌دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان؛ غلامعلی گنجعلی در نشست تبیین و تشریح طرح هوشمندسازی و هدفمندی یارانه های آرد و نان استان با اشاره به اینکه طرح هوشمندسازی نان باعث افزایش نظارت بر سطوح مختلف تولید و عرضه می‌شود اظهارداشت: توزیع و هوشمندسازی یارانه‌های آرد و نان با سایر کالاهای اساسی دیگر بسیار متفاوت‌تر است.

وی با توجه به حساسیت موضوع آرد و نان؛ به بحث میزان مصرف این مائده الهی در حوزه کشور و استان و ضرورت اجرای این طرح اشاره کرد افزود: در این حوزه در سطح کشور سالانه چیزی بیش‌از ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم نیاز است که از این رقم حدود ۱۰ میلیون و ۱۰۰هزار تن آن مربوط به بخش نان و بقیه به فرآورده‌های جانبی این حوزه بر می‌گردد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان افزود: دولت در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در بخش گندم اختصاص داده بود که این برای دولت رقم بسیار زیادی است.

وی گفت: در سیستان و بلوچستان در ماه حدود ۴۰ هزار تن مصرف گندم داریم که اگر استحصال به آرد شود ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن تبدیل به آرد می‌شود.

گنجعلی خاطرنشان کرد: اسراف در این حوزه رقم بسیار قابل توجهی است و ضرورت اجرای این طرح برای دولت اجتناب‌ناپذیر بوده و باید توجه به هدر رفت آن داشت و این حوزه را دریابید.

وی بیان کرد: طی برآوردهای انجام شده حدود چهار و نیم میلیون تن در این بخش در طول سال هدر رفت وجود دارد و باید همه دست به دست هم داده و به یاری دولت این طرح را اجرایی کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: در کل کشور بیش‌از ۹۸ هزار خبازی وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و ۶۵۰ خبازی در استان قرار دارد.

وی اظهارداشت:به جهت صرفه‌جویی در صنعت گندم، آرد و نان اجرا کردن طرح هوشمندسازی و توزیع عادلانه یارانه آرد و نان به نفع مردم است و در این طرح هیچ سهمیه‌ای از کسی کسر نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا