اخبار جدید از مبلغ افزایش حقوق بازنشسگان تامین اجتماعی با واریز مابه التفاوت حقوق 1401


اخبار جدید از مبلغ افزایش حقوق بازنشسگان تامین اجتماعی با واریز مابه التفاوت حقوق 1401

پس از تصویب میزان و نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در شورای عالی کار و ارسال آن به هیئت دولت جهت تائید، با اعلام وزیر مستعفی کار با این شرح که دولت حقوق حداقل بگیران را طبق مصوبه شورای عالی کار افزایش و سایر سطوح را 10 درصد افزایش داده موجبات نارضایتی اکثریت بازنشستگان را فراهم کرد.

اخبار جدید از مبلغ افزایش حقوق بازنشسگان تامین اجتماعی با واریز مابه التفاوت حقوق 1401

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از تصویب میزان و نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در شورای عالی کار و ارسال آن به هیئت دولت جهت تائید، با اعلام وزیر مستعفی کار با این شرح که دولت حقوق حداقل بگیران را طبق مصوبه شورای عالی کار افزایش و سایر سطوح را ۱۰ درصد افزایش داده موجبات نارضایتی اکثریت بازنشستگان را فراهم کرد. از دیدگاه سازمان تامین اجتماعی افرادی که حدودا 3/5 میلیون تومان تا ده میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می کنند، متوسط بگیر محسوب می شوند و حداقل بگیران به افرادی که حقوق آنها 2/5 میلیون و یا کمتر از این مبلغ باشد، گفته می شود!!؟؟

بازنشسته فردی است که دوران جوانی عمر خود را با کوله باری از تلاش و سختی و پرداخت بیش از 30 درصد از حقوق و مزایای خود در 30 سال خدمت، پشت سرگذاشته تا در دوران کهنسالی با آرامش و امنیت اقتصادی، بتواند بر انبوه مشکلات خود فائق آید.


محمود شهرام فرد:

هر بازنشسته! پس از ۳۰ سال تلاش و خدمت صادقانه، نیاز به آرامش و آسایش حداقلی دارد تا بتواند سالهای پایانی عمر خود را با کمترین سختی به پایان برساند، ولی در کشور ما، بازنشستگی، آغاز راه پرتنشی است که این فرد با انبوه مشکلات بی پایان، انتظار آن را می کشد.

بازنشسته فردی است که دوران جوانی عمر خود را با کوله باری از تلاش و سختی و پرداخت بیش از 30 درصد از حقوق و مزایای خود در 30 سال خدمت، پشت سرگذاشته تا در دوران کهنسالی با آرامش و امنیت اقتصادی، بتواند بر انبوه مشکلات خود فائق آید.

ولی بازنشسته ای که هم اکنون با داشتن عروس، داماد و نوه، درگیر انتظارات بیشتری از سوی اطرافیان بوده و همه به عنوان بزرگ خانواده به او نگاه می کنند....، نمی تواند حداقل نیازهای خانواده خود را فراهم کند، چه رسد به اینکه پاسخی برای دیگر اعضای خانواده، داشته باشد.

زندگی و رفاه حداقلی برای شخصی که تمام عمر خود را صرف آبادانی و آرامش کشور کرده، نه تنها حیاتی است بلکه امری واجب است، این فرد پس از بازنشستگی نباید درگیر مشکلات اقتصادی ، معیشتی و همچنین درمانی و ... باشد.

تورم بالای 40 درصد، افزایش چند ده برابری تمامی اقلام خوراکی، بهداشتی و.....، همچنین هزینه های سرسام آور اجاره بهاء و دیگر مایحتاج یک خانواده، کمر سرپرست خانوار را خم کرده است.

با این حال، گفتنی بسیار است که صد البته، همه از آن آگاه هستند، ولی چاره کار در دست متولیانی است که خود بیشتر از مردم از این مشکلات متعدد اطلاع دارند و حالا چرا در جهت رفع آن برنمی آیند جای سوال و تعجب دارد!؟

علی ایحال، پس از گذشت نزدیک به ۳ ماه و پس از تصویب میزان و نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در شورای عالی کار و ارسال آن به هیئت دولت جهت تائید، با اعلام وزیر مستعفی کار با این شرح که دولت حقوق حداقل بگیران را طبق مصوبه شورای عالی کار افزایش و سایر سطوح را ۱۰ درصد افزایش داده موجبات نارضایتی اکثریت بازنشستگان را فراهم کرد.

از دیدگاه سازمان تامین اجتماعی افرادی که حدودا 3/5 میلیون تومان تا ده میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می کنند، متوسط بگیر محسوب می شوند و حداقل بگیران به افرادی که حقوق آنها 2/5 میلیون و یا کمتر از این مبلغ باشد، گفته می شود!!؟؟

الان با واریز مابه التفاوت افزایش حقوق خرداد ماه، مشخص شد، که مثلا بازنشسته ای که ماهانه 1/200 حقوق می گرفته با افزایش 900 هزارتومانی، حقوق این شخص به 2/100 هزار تومان رسیده، و یا بازنشسته ای که مستمری 3/500 دریافت می کرده با افزایش 1/700 هزارتومانی به 4/200 و یا بازنشسته ای که 4/900 حقوق داشته با افزایش 1/100 به 6 میلیون تومان رسیده است!!؟؟

حالا باید خود آقایان قضاوت کنند که آیا با این مبلغ ناچیزه افزایش حقوق، یک خانواده بازنشسته با شرایطی که توصیف شد، می تواند یک زندگی حداقلی توام با منزلت، داشته باشد یا خیر!!؟؟ با توجه به اینکه حداقل سبد معیشت یک خانوار 4 نفره، بر اساس آمار موجود بیش از 10 میلیون تومان در ماه تعیین شده است.

در مصوبه دولت آمده است که حقوق حداقلی بگیران، بازنشسته، از کار افتاده و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تامین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد و با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد!؟

همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در تمام صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولینی که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود، این در حالی است که مصوبات شواریعالی کار بر اساس ماده 96 و 111 قانون تامین اجتماعی هر ساله تعیین، ابلاغ و اجرا می شود.

همچنین به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ۱۰ درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد!؟ که البته این اتفاق فعلا نیافتاده، چرا که در صدر گزارش اشاره شده که حقوق بعضی از بازنشستگان حداقل بگیر که سابقه ای کمتر از 20 سال و یا ده سال دارند، معادل 2/5 میلیون تومان با افزایش فعلی خواهد بود!؟/ خبرآنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا