سرنوشت یک نامه از کوهرنگ تا نهاد رییس‌جمهوری؛صدای محرومانی که شنیده شد


سرنوشت یک نامه از کوهرنگ تا نهاد رییس‌جمهوری؛صدای محرومانی که شنیده شد

شهرکرد- ایرنا- بی‌بی‌گل همان بانویی که در سفر رییس جمهور در لبد بازفت به او نامه داد، این بانوی کوهرنگی که تا دیروز با سختی‌های زندگی و بزرگ کردن دختر معلول خود دست و پنجه نرم می‌کرد امروز نور امیدی در دلش روشن شده که بخشی از مشکلاتش با همت دولت مردمی برطرف شود.

بی‌بی‌گل در سفر رییس جمهور به منطقه لبد بازفت با لهجه شیرین بختیاری ضمن خوشامدگویی به رییس‌جمهور از وی برای حل مشکلات خود استمداد طلبید.

این بانوی ۷۰ ساله کوهرنگی در نامه به رییس‌جمهور تکمیل واحد مسکونی نیمه‌کاره و درمان دختر معلول خود را خواستار شده بود که رییس‌جمهور دستور رسیدگی به وضعیت بی‌بی‌گل را داد و دولتمردان برای رفع مشکلات این بانوی سالخورده آستین همت بالا زدند و به گفته فرماندار نه تنها در سریع‌ترین زمان ممکن خانه بی‌بی‌گل تکمیل می‌شود بلکه تمامی وسایل زندگی نیز برای او خریداری و اهدا می‌شود و مراحل درمان دختر بی‌بی‌گل نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

بی‌بی‌گل بانی خیر هم شد و ۴۲ واحد مسکونی دیگر نیز که همانند خانه بی‌بی‌گل از سال‌های قبل نیمه کار مانده است نیز با اختصاص تسهیلات بلاعوض و بانکی به زودی تکمیل می‌شود.

از شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری تا روستای لبد واقع در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ ۱۹۰ کیلومتر مسیر باید طی کرد.مسیر کوهستانی و سخت‌گذر است اما زیبایی طبیعت منطقه مسحورکننده است و زندگی در چنین محیطی از انسان فردی مقاوم همچون کوه، زلال همچون رودخانه‌های خروشان و بی‌ریا و خاکی همچون طبیعتش می‌سازد و شاید به واسطه همین ویژگی‌ها باشد که مردم در این منطقه محروم بی‌ادعا هستند و سهم ناچیزی از امکانات کشور به خود اختصاص داده‌اند اما این امید وجود دارد که با همت دولت مردمی سیزدهم بتوان بخشی از این محرومیت‌ها را جبران کرد.

بی‌بی‌گل و دخترش در یک خانه روستایی قدیمی و کوچک زندگی می‌کنند و زمانی که شنیدند رییس‌جمهور قرار است به آنها کمک کند و خانه جدید آنها تکمیل شود نور امیدی در دل خود احساس کردند و خوشحالند.

سرنوشت یک نامه از کوهرنگ تا نهاد رییس‌جمهوری؛صدای محرومانی که شنیده شد

بی‌بی‌گل می‌گوید که از وسایل زندگی چیزی ندارد و برای تامین یخ به خانه همسایه‌ها مراجعه می‌کند. دخترش که از نظر ظاهری دچار معلولیت است رماتیسم دارد و برای انجام کار خانه سختی زیادی می‌کشد.

خانه فعلی بی‌بی‌گل فاقد امکانات اولیه است. بی‌بی‌گل حتی تلویزیون هم ندارد و استطاعت آن را ندارد که حتی جزیی ترین وسایل زندگی از جمله فرش را تهیه کند. بی‌بی‌گل یک پسر هم دارد که او هم نابیناست اما ازدواج کرده و خانه‌اش از مادر جداست.

بی‌بی‌گل می‌گوید: اول امیدم به خداست و بعد هم به رییس‌جمهور. خیلی خوشحال شدم که مسوولان گفتند که آقای رییس‌جمهور در جواب نامه‌ام دستور رسیدگی داده. اگر خانه‌ام را درست کنند و وسایل زندگی به من و دخترم بدهند، بزرگی کرده‌اند. دخترم معلول است اما دکترها گفته‌اند که مریضی عروس (که معلولیت از ناحیه فک صورت دارد) قابل درمان است. امید دارم که مسئولان کمکم کنند تا دختر سالم شود.

سرنوشت یک نامه از کوهرنگ تا نهاد رییس‌جمهوری؛صدای محرومانی که شنیده شد

بی‌بی‌گل حرف زیادی برای گفتن نداشت. اما می‌شد خوشحالی را از کلامش متوجه شد.

عروس سلیمانی دختر بی‌بی‌گل هم با وجود معلولیت اما بسیار مناعت طبع داشت و قدردان کمک مسئولان بود. او گفت زمانی که کودک بوده از بلندی پرت شده و از ناحیه فک صورت دچار معلولیت شده است. عروس از اینکه قرار است مسوولان به درمان او کمک کنند خوشحال بود.

سرنوشت یک نامه از کوهرنگ تا نهاد رییس‌جمهوری؛صدای محرومانی که شنیده شد

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد. رییس‌جمهور در بخشی از برنامه خود پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ به روستایی در یکی از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق این شهرستان به نام لبد رفت و با مردم آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این سفر یکی از زنان روستا با اسم «بی‌بی‌گل» در مسیر کاروان خودرویی حامل رییس‌جمهور ایستاد تا علاوه‌بر استقبال از آیت‌الله رئیسی نامه خود را به دست بالاترین مقام اجرایی کشور برساند که در نهایت نیز موفق شد و نامه خود را به شخص رییس‌جمهور داد و آیت‌الله رئیسی پس از خواندن نامه پیرزن کوهرنگی و بررسی درخواست او در همان مسیر برگشت دستورات لازم را برای حل مشکل بی‌بی‌گل صادر کرد.

اکنون در ظرف کمتر از یک هفته دستور رییس جمهور برای رفع مشکل این بانوی کوهرنگی وارد مرحله اجرا شده است؛ رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مقدمات عملیات اجرایی تکمیل خانه بی‌بی‌گل آغاز شد و با برآورد مصالح مورد نیاز و سپس تامین آن از سوی این نهاد و انتقال آن به محل روستا، عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

مرکز ارتباطات مردمی دولت هم تامین وسایل کامل منزل بی‌بی‌گل را تقبّل کرد که قرار است همزمان با روز عید سعید قربان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی یا نماینده‌ای از سوی دولت، تحویل بی‌بی‌گل و دخترش شود.

خبرها و گزارش های بیشتر درباره ماجرای نامه بی بی گل را در لینک های زیر دنبال کنید:

چراغی که بی بی گل برای روستای لِبد روشن کرد + فیلم

دولت هزینه‌های درمان فرزند «بی‌بی گل» را تقبل کرد

ساخت خانه برای «بی‌بی‌گل» در کوهرنگ چهارمحال و بختیاری آغاز شد

رئیسی برای حل مشکل «بی‌بی‌گل» چه کرد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک